IVF starten in maart, april of mei

Discussie in 'MMM clubs' gestart door IVFBeeb, 23 mrt 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik mocht beginnen met stimuleren als ik was begonnen met menstrueren. Vind dat je vrij laat de punctie hebt hoor..:oops:

    Ik denk idd dat je de eerste bent van ons:)
     
  2. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hallo Allemaal,

    Ik ben helemaal nieuw hier op het forum.
    Graag lees ik met jullie mee en hebben jullie tips voor mij wanneer nodig.
    Zelf heb ik een aangeboren spierziekte en de kans is groot dat mijn kinderen dit ook krijgen.
    Daarom hebben wij er voor gekozen om het PGD traject in te gaan.
    Hiermee kunnen ze niet aangedane eitjes terug plaatsen.
    Na een jaar vol onderzoeken hebben we eindelijk te horen gekregen dat we het IVF traject in gaan. In mei zal de punctie gaan plaats vinden.
    Ik ben niet helemaal thuis is alle termen en dingen, dus lees graag met jullie mee.
    Aanstaande donderdag hebben we een afspraak in Utrecht voor alle uitleg.
    We krijgen dan ook gelijk prikinstructies.

    Weten jullie hoelang de medicatie geprikt moet worden?

    Groetjes!
     
    Thirza78 en Friesin vinden dit leuk.
  3. IVFBeeb

    IVFBeeb Bekend lid

    23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Heb daar zelf voor gekozen. In Zwolle mocht ik al eerder, maar vond toen de rust wel even lekker en heb na de punctie twee weken vrij. Ben nu aan de pil.. voelt wel een beetje dubbel :(
     
  4. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ah zo! Oke:)

    Ja bizar is dat he, dat je weer aan de pil moet.. Maar wel logisch, pil neemt je cyclus over en straks doet de decapeptyl dat.

    Ik zit nu ook aan de pil! Ik wist het nog van de voorgaande keren, dus ik dacht een paar dagen geleden toen ik ongesteld werd, laat ik de pil maar vast gaan nemen.

    Lekker dat je na de punctie ff vrij bent. Ga je nog wat doen in die twee weken? Je zal dan ook je tp hebben. Spannend hoor:)
     
  5. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Welkom!

    Wat spannend allemaal he. Komt ook zoveel op je af.

    Je gaat waarschijnlijk eerst met de pil beginnen, een aantal dagen later begin je met decapeptyl(spuit)en stop je met de pil. Als het goed is wordt je dan ongesteld. Zodra je ongesteld wordt mag je beginnen met stimuleren en wordt je na 1 tot 1,5 week verwacht voor je eerste follikelmeting (vaginale echo). Aan de hand daarvan kunnen ze zien of je goed reageert op de hoeveelheid hormonen die je spuit en je al mooi wat eicellen aan het verzamelen bent.

    Na de eerste follikelmeting krijg je nog een paar en wanneer er genoeg eicellen groot genoeg zijn, mag je pregnyl zetten.

    Die zet je in de avond vóór de punctie.

    Pregnyl zorgt ervoor dat de eicellen een extra boost krijgen! En zorgen voor de zogeheten eisprong.

    Van de eerste spuit tot punctie. Duurt zo tussen de 2 - 3,5 week. Afhankelijk van hoe jij reageert op de hormonen.

    Na de punctie heb je meestal 3 dgn later de terugplaatsing.

    Ik weet natuurlijk niet hoe dit in Utrecht zal gaan, omdat ik daar zelf niet word behandeld.

    Mocht je nog vragen hebben, dan stel je ze maar hoor:)
     
  6. IVFBeeb

    IVFBeeb Bekend lid

    23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Wauw! Wat spannend zeg! Wel fijn dat ze dit kunnen doen! Ben je al naar een info avond geweest in het ziekenhuis ? Daar heb ik best veel aan gehaald..
     
  7. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    @Friesin , bedankt voor je uitgebreide antwoord.
    Ik ben een tijdje geleden al met de pil begonnen, op aanraden van de arts.
    Ik probeer me zo goed als mogelijk voor te bereiden. Alles is zo nieuw voor ons.

    @IVFBeeb , we zijn nog niet naar een info-avond geweest, heb er wel over gelezen dat dit mogelijk is. Donderdag hebben we met onze arts een afspraak, zij gaat ons van alles vertellen. Aan de hand daarvan even kijken of we nog naar een info-avond willen.
    Mijn zus heeft het hele traject al belopen, en een prachtig kindje gekregen. Gelukkig kan ik heel veel aan haar vragen.
    Verder houden we het allemaal heel erg voor ons zelf. De kans dat het lukt is natuurlijk niet heel erg groot, maar zeker niet onmogelijk. Maar we beschouwen het echt als ons traject en mocht het zo ver zijn, dan mag iedereen het weten!

    Wanneer beginnen jullie met het prikken? Daar zie ik zó tegen op!
     
  8. IVFBeeb

    IVFBeeb Bekend lid

    23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Dat begrijp ik! Ik start donderdag met prikken, maar deed dat eigenlijk al voor de IUI. Vond het prikken zelf erg meevallen. Zie vooral op tegen de punctie...
     
  9. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    @Dexendon, fijn dat je iemand hebt die je dicht bij je hebt staan als je ff je ei kwijt moet en je daarbij ook begrepen wordt.

    Ik weet nog niet exact wanneer ik ga beginnen met prikken. Ik zal het aankomende week wel horen:)

    @IVFBeeb, de punctie is idd het minst fijne aan dit traject. Maar je mag om pijnstilling vragen. Dat krijg je dan via een infuus. Helpt de scherpe randjes er vanaf te halen.

    Wat wel lekker is, is dat je in ieder geval klaar bent met spuiten:thumup:
     
  10. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Hi dames, gebruikt iemand Gonal-F en hoeveel eenheden spuit je daarvan? Hoeveel follikels hebben jullie?

    Ik ben in januari gestart met IVF/ICSI en lange protocol met Decapeptyl en 100 eh Gonal-F. Poging is gestaakt wegens >30 actieve follikels (boven 10 cm, kleiner tellen ze niet mee). Deze maand opnieuw begonnen, korte protocol met Cetrotide ipv Decapeptyl en 75 eh Gonal-F. Nu weer >30 follikels, maar dan wat kleiner. Na 12 dagen stimuleren zijn er 3 groot genoeg voor een punctie. Morgen gaat de punctie wel door, maar wegens kans op overstimulatie krijg ik geen verse TP maar freeze all (alle bevruchte eitjes worden ingevroren en na 1 maand tot rust komen kan ik een terugplaatsing van een cryo inplannen).

    Ben heel benieuwd of nog anderen ervaring hiermee hebben.
     
  11. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    @Arwen86 , ik ben nog niet begonnen met prikken, ik kan je helaas niet helpen.
    Ik wens je morgen wel heel veel sterkte met de punctie morgen!
     
  12. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Dank je wel. De punctie was geen pretje maar het was met 20min klaar. En ze waren heel lief voor me. Lig nu weer thuis op de bank en manlief maakt lekker wat te eten.
     
  13. sterre21

    sterre21 Actief lid

    21 apr 2011
    291
    144
    43
    Damess,
    Ik heb vanmorgen mijn ivf intake, prikinstructie e.d gehad! Lading medicatie meegekregen.. Phoe wat een tas volo_O:roflmao:

    Ik zit nu helaas net op cd 3 dus te laat om te starten met de pil.. Moet VA mijn volgende menstruatie starten met de pil en dan cd22 starten met deca.
    Als ik het zo bereken start ik half mei met spuiten!

    Nu dus eerst een maand niks en dan een maand pil.. Vind het wel shit dat ik nu net een paar dagen te laat ben voor de pil.. Maarja m'n lichaam trekt alles al niet zo goed meer met die hormonen dus even 2 maand niet zou alleen maar bevorderlijk zijn voor het vervolg denk ik dan maar! :rolleyes:
     
  14. IVFBeeb

    IVFBeeb Bekend lid

    23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw

    Ik ga pas vandaag starten met Decapeptyl, dus weet het helaas nog niet! Heel veel succes met de punctie!
     
  15. IVFBeeb

    IVFBeeb Bekend lid

    23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw

    Dat had ik ook. Zat op cd 4 met prikinstructie. Achteraf ben ik wel blij dat ik nog even twee maandjes rust had. Moet vanavond beginnen met Decapeptyl. Voor mijn gevoel begint het nu echt...
     
  16. IVFBeeb

    IVFBeeb Bekend lid

    23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw

    Hoop dat ze ze alle 3 goed hebben kunnen pakken tijdens de punctie en dat ze mooi ontdooien! Wanneer hoor je dat? Volgende maand dan pas?
     
  17. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Vandaag zou ik een afspraak hebben in het ziekenhuis, om alles te bespreken en de prikinstructies te krijgen. Helaas belde het ziekenhuis gisteren dat de dokter ziek is... kan gebeuren, maar vind het zo jammer! Voor mijn gevoel ging het nu "echt" beginnen. Maar goed, de nieuwe afspraak staat al weer voor volgende week gepland, dus moet niet zeuren!
    Maar ik wil zoooo graag hahaha.

    @sterre21 , wat balen zeg! Maar als ik het goed begrijp, was jij nog niet eerder begonnen met de pil? Ik kreeg bij een van mijn eerdere afspraken het advies om al te beginnen met de pil. Dus inmiddels gebruik ik deze denk ik al een half jaar. Zou het dan zo zijn dat ik wel eerder kan beginnen met prikken? Ze hebben aangegeven dat ze de punctie willen laten plaatsvinden in week 21 (half mei), ik hoop dat dit dan allemaal gaat lukken!
     
  18. sterre21

    sterre21 Actief lid

    21 apr 2011
    291
    144
    43
    @Dexendon nee klopt ik ben nog niet aan de pil geweest.. Wij zaten nog in het andere traject met gonalF+ovulatie inductie.. Toen hebben we een gesprek aangevraagd omdat ik er totaal geen hoop meer in had/heb en uiteindelijk kregen we lichtelijk toestemming voor ivf.. Maar ik moest er nog wel even heel goed over na denken.. Naja dat dus gedaan en ik kon daarna pas Cd3 terecht bij de gyn om daadwerkelijk met de vuist op de tafel te slaan dat ik verdere behandelingen met gonalF + ovulatie inductie/iui weiger en dus sta op ivf.. Ze vinden het vergooide kansen van ons omdat ik nog 6x iui zou moeten.. Maar ik heb daar geen vertrouwen in dus op basis van mijn gevoel mogen we het overslaan.. Met veel pijn en moeite dat wel.. Ze wouden me blijkbaar eerst compleet zien breken tijden een bezoekje.. Dat is dus gebeurt en toen zagen ze pas in dat ik me niet aanstelde hihi. Mijn gevoel heeft het altijd juist en als ik er geen vertrouwen in heb brengt het zoveel stress dat de kans weer groot word dat het daardoor niet lukt.
    Maar ik ben ergens ook wel even blij nu dat ik 2 maand rust heb.. Nooit verwacht dat te zeggen want ik ben echt een doorzetter maar ik kan nu weer even mezelf zijn en voelen hoe mijn lichaam is zonder hormonen.. (waar ik inmiddels 2 jaar non stop aan zit).. Dus ben ook heel benieuwd wat mijn 'eigen' cyclus is :roflmao: . Of er überhaupt sprake van is hahaha.
    En daarna vol goede moed starten met ivf.. Ik zij vroeger altijd al dat ik het gevoel had dat het ooit alleen gaat lukken met ivf.. Weet niet waarom maar dat dacht ik gewoon.. Nouja laat het waar zijn:D
     
  19. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    @Dexendon, bummer dat je afspraak verplaatst is.. Grrr.. Maar ja, wat is een weekje heh:rolleyes:

    @IVFBeeb, wanneer ga je decapeptyl spuiten? Al gedaan of doe je het vanavond? Jij bijt in ieder geval het spits af:) Spannend hoor!

    @sterre21, ik hoop het ook voor jullie dat het nu mag gaan gebeuren. Nu nog even genieten van je hormoon vrije dagen. Maar snel ongesteld worden.. Hoe dubbel is dat:roflmao:

    Wij hebben 19 april de intake! Dan binnen twee weken evaluatie en hopelijk gecombineerd met spuitinstructies zodat we gauw aan de slag kunnen. We gaan in de nacht van 16/17 juni op vakantie en dan hoop ik alles achter de rug te hebben:thumup:

    Ik ben vorige week ongesteld geworden en direct begonnen met de pil dus ik hoop dat dat de boel een beetje versneld:oops:
     
  20. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    @Arwen86, heb je al iets gehoord of en hoeveel embryo's er zijn ingevroren?
     

Deel Deze Pagina