IVF starten in maart, april of mei

Discussie in 'MMM clubs' gestart door IVFBeeb, 23 mrt 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Zojuist voor de 2e FM geweest.
    Alles ziet er perfect uit; zo uit het boekje, zoals de zuster zei.
    Eitjes zijn flink gegroeid, zelfs eentje groter dan 21.
    Eéntje komt nog 1 mm tekort, anders had ik de punctie vrijdag gehad.
    Nu vanavond nog 1 keer Gonal-F en dan zaterdag de punctie.
    En daar ben ik blij mee, want zaterdag is zoveel praktischer voor ons.

Ben zooooo blij!!

Thirza78 vindt dit leuk.
  2. Dicky123

Dicky123 Actief lid

15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Hee Thirza, wat goed die eitjes. Dat klinkt alsof je helemaal klaar bent voor de punctie! Ben je nu (bijna) klaar met spuiten?

Jammer van de vocht ophoping.
    Misschien kunnen ze het wel anders oplossen en wel gewoon TP.
    En anders iets later; dat voelt klein beetje teleurstellend he? Is logisch meis.

Lekker richten op de punctie!

3. Dicky123

Dicky123 Actief lid

15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    De punctie

Het was zover! Woensdag in alle vroegte een douche genomen, de voorgeschreven rust-tablet, diclofenac tablet en twee paracetamols ingenomen en daar gingen we richting Zwolle!
    Wij werden opgehaald door een arts en naar een kamer gebracht. In de kamer werden we voorgesteld aan de arts die de punctie zou doen. Vervolgens moest ik mij legitimeren zodat ze zeker wisten dat ze de goede persoon voor zich hadden. Ik mocht mij in een kamertje uit gaan kleden en vervolgens mocht ik op de stoel gaan zitten. De stoel is te vergelijken met een stoel die ze gebruiken voor de inwendige echo / follikelmetingen. Eerst kreeg ik een soort morfine achtige substantie in gespoten en toen was het wachten tot de verdoving ging werken. Ik kwam in een soort roes maar was nog wel volledig bij. En toen begon de punctie.

Wat ze precies doen zal ik even kort uitleggen. Er wordt aan een lange buis een naald met een slangetje bevestigd. Met deze buis gaan ze via de vagina naar binnen, prikken vervolgens door de baarmoederwand heen om vervolgens de follikels waar de eicellen in zitten aan te prikken, om zo de eicellen eruit te zuigen. Je voelt elke prik die ze zetten. De ene prik doet meer pijn dan de andere. Veel kun je er niet tegen doen. Het beste wat je kan doen is zo ontspannen mogelijk blijven. Vertrek geen spier daar onder, span daar juist niets aan, anders maak je het alleen maar erger. De verpleegkundige helpt je met ademen, en zo kom je die punctie wel door. Ik heb de punctie in een keer gedaan zonder een pauze er tussen, maar mocht je de pijn echt niet meer trekken dan kon je dat aangeven zodat je even een adempauze krijgt.

Ik mocht mijn kleren weer aan doen. Wel even een maandverband in de slip: als je opstaat kan je in eens heel veel bloed verliezen, je bent immers van onderen lek geprikt. Vervolgens komt er een tijd van herstel. Neem echt de tijd, ga rustig aan doen, je lichaam heeft een flinke optater te verwerken. Neem voldoende rust en drink veel water, anders kun je een overstimulatie krijgen. Een overstimulatie houdt in dat je eierstokken het allemaal niet aan hebben gekund. Er ontstaat dan een klein scheurtje in je eierstok(ken) waardoor er vocht en eiwitten je buikholte in lekt. Je bloed wordt dan stroperig en je buik zwelt op van het vocht. Niet prettig dus. Je kunt het bestrijden door veel water te drinken, veel vette vis te eten en veel bedrust. Op het ‘uitslaap’kamertje hoorden we dat er 23 eitjes!! gevonden zijn en 600.000 zaadcellen.

Een dag na de punctie krijgen we te horen hoeveel embryo’s er gemaakt zijn.

Op de dag van de terugplaatsing horen we hoeveel embryo’s zich hebben gedeeld.

Bij mij volgt er geen terugplaatsing i.v.m. de vele eitjes: mijn buik mag eerst even tot rust komen.

(Ik heb alles uitgebreid beschreven, zodat nieuwelingen ook op de hoogte zijn van hoe een punctie gaat)

XX

Lin18 en Thirza78 vinden dit leuk.
  4. Nancydierengek

Nancydierengek Fanatiek lid

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey meiden.
    Zo ik had even last van een dip vannacht/vanochtend. Zoals jullie konden lezen. :oops: Maar nu gaat het weer hoor. Al zit de twijfel nog steeds aan alle kanten. Kan alleen maar afwachten. Maar idd moet de moet niet opgeven want kan nog steeds.

@Thirza78 en @Dexendon
    Bedankt meiden! :thumup:

@Thirza78 ow spannend bijna je punctie. En moois eitjes zo te lezen. Wel balen idd van die vocht hopelijk kan er als nog een tp komen.

@Dexendon kijk jij zaterdag de punctie. Nou fijn dat dat jullie dan mooi uit komt. Wel goed rust houden erna dat heb je echt nodig.

Grappig meiden jullie twee lopen bijna gelijk op.

@Dicky123
    Fijn dat je punctie achter de rug is. Ik had ook net als jij mijn hele verhaal hier neergezet ook voor anderen. Want ik weet dat ik ook zat te zoeken naar ervarings verhalen. Nu lekker uitrusten.

Thirza78 vindt dit leuk.
  5. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Zojuist ben ik gebeld door het zh. De punctie gaat vrijdag door! Vanavond dus deca én ovitrelle en gelukkig geen gonal-f meer.
    En na overleg in het IVF team: ze denken toch dat we maandag een tp krijgen omdat het vocht buiten de baarmoeder etc zit. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn. Maar nu eerst naar de punctie en hopen op bevruchting!

Bedankt voor alle steun dames.

Ellis2014 en Nancydierengek vinden dit leuk.
  6. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Had ik ook.. en ook buikpijn. Heb echt zitten huilen dat het klaar was. Dag erna opeens een positieve test.. kan dus alle kanten op

Nancydierengek vindt dit leuk.
  7. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw

Wat fijn!!!!

Thirza78 vindt dit leuk.
  8. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw

Wel veel mooie eitjes! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee

9. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Yes! Goed nieuws! Duimpjes omhoog!

Thirza78 vindt dit leuk.
  10. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Nou mijn laatste nachtdienst zit erop.
    Nu lekker 8 dagen vrij!

Ik heb verder nog steeds last van veel wit slijmerige afscheiding.
    Ziet er precies zo uit als ik altijd in mijn vruchtbare periode zit.
    Alleen nu meer. Bah voel het ook steeds
    Bah eerst verlies ik van onder steeds wittig smeuïg slijm door die Utrogestan bolletjes. En nu nog extra wit slijm erbij.
    Maakt mij allemaal zo onzeker.
    Is het goed of is dit juist slecht?
    Of komt dit ook door de Utrogestan.

Phoe nog 6 dagen wachten en dan weten we het.
    Wat duren die dagen nu lang zeg.
    Ik ga expres veel doen in mijn vrije tijd.
    Hopen dat de dagen wat sneller voorbij gaan.

Vandaag ga ik mijn huis schoon maken en de was doen.
    Morgen naar mijn paard toe lekker tutten.
    Zaterdag shoppen samen met mijn vriend.
    Zondag met vriendinnen afgesproken om ergens wat te gaan drinken en bij te kletsen.
    Maandag verder met mijn kostuum die ik aan het maken ben.
    Dus dat komt wel goed. ;)

IVFBeeb vindt dit leuk.
  11. Dicky123

Dicky123 Actief lid

15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Zo spannend! En ook enorm logisch.
    Goed dat je zoveel afleiding hebt.
    Sterkte met wachten!!!

12. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hiho eventjes een berichtje van mij! Veel last gehad van teleurstelling, maargoed we komen er wel weer bovenop.

Vandaag is de menstruatie in alle heftigheid doorgebroken! Bah. Alles doet zeer! De dokter wil alweer de volgende embryo terugplaatsen (wanneer de menstruatie voorbij is), maar ik wil eerst ff 3 weken op vakantie. Ik merk toch dat ik geen 21 meer en zo'n icsi een hoop energie vergt.

Daarnaast heb ik momenteel veel last van mijn linkereierstok, waar een cyste zat bij de punctie. Ik wil eerst eventjes naar mijn vaste gyneacoloog voor een echo. Even koekeloeren wat daar zit. Ik heb namelijk veel ervaring met endometriose, vocht in de eileiders, verklevingen en cystes, dat het me niet echt lekker zit. En ben ervan overtuigd, dat eventuele afwijkingen aan mij baarmoeder of eileiders een volgende embryotransfer in de weg staat.

Hoe is het met jullie allemaal?

13. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Hihihihihih verschrikkelijk, die wachtweken! Volgens mij komt dat slijm door de utrogest. Veel succes in de laatste daagjes.

14. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Hey Thirza, fijn dat je de punctie al snel hebt!Zou mooi zijn als er ook een paar bevruchtingen tussen zitten! Ik heb ook vocht in de eileider gehad en de terugplaatsing is toen niet doorgegaan. Middels een lapascopie hebben ze dat toen weggehaald. Succes vrijdag.

15. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Hihi Wat een mooi aantal!!! Ja idd ff geen polonaise aan je lijf, anders kun je overstimulatie krijgen. Maar wat een hoop eieren! Goed gebroed! Petje af!

Dicky123 vindt dit leuk.
  16. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Geweldig nieuws! Veel succes met de punctie!

17. Dicky123

Dicky123 Actief lid

15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Balen allemaal joh! :(
    Snap dat je even wil bijkomen van alles en rustig wil herstellen.
    Hoop dat je vaste gynaecoloog jullie meer helderheid kan geven bij jou vanbinnen, zodat je weet waar jullie aan toe zijn en wat de kansen zijn!

Ik kan elk moment gebeld worden of er bevruchtingen zijn en zo ja hoeveel, nav punctie van gisteren.

Verder nog bijkomen van de punctie. Mijn onderbuik is toch wel pijnlijk nog!

Kookaburra vindt dit leuk.
  18. Dicky123

Dicky123 Actief lid

15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Uitslag na punctie!

(van de 23 eitjes de helft wilden laten bevruchten en de helft wilden invriezen)

Daar gaan we:
    - 10 eicellen in de vriezer
    - 8 eicellen geschikt voor ICSI
    Hiermee is ICSI gedaan: zijn 6 bevruchtingen uitgekomen. Blij!

Zaterdag horen we of deze 6 bevruchtingen zich hebben gedeeld. (vallen er soms 2 af)

Liefs

Ellis2014 vindt dit leuk.
  19. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Gefeliciteerd!!!

20. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hé vreselijk naar altijd die ongesteldheid. Ik vind het altijd zo'n straf. Weer niet zwanger. Weer pijn in de buik weer die rode bende bah..

En ik zou zeker lekker ff op vakantie gaan even alles los laten. Even ontspannen en je lichaam rust gunnen. Even een pauze.
    Dat zal je goed doen.

Sterkte meis!

Deel Deze Pagina