IVF starten in maart, april of mei

Discussie in 'MMM clubs' gestart door IVFBeeb, 23 mrt 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Mag ik hier meekletsen?
    Wij gaan half april de punctie tegemoet.
    Ik heb 8 iui-ds achter de rug, waarvan 7 met menopur. De laatste keer eindigde het in een ogenschijnlijk goede zwangerschap, maar helaas is het een paar dagen geleden toch weer mis gegaan. Omdat het bij mij een soort alles of niets is (of geen follikelgroei of snel te veel, amh is 9,7) wil de fertiliteitsarts niet meer doorprutsen met iui’s.
    Na de miskraam mocht ik eergisteren direct aan de pil. Drie weken, en dan op dag 3 van mijn menstruatie starten met puregon (en orgulatran).
    Ik ben wel bang. Onze zoon is na een minstens zo lange weg gekomen bij mijn vrouw. Ik ben me er meer dan bewust van dat we nu de laatste kansen tegemoet gaan. Natuurlijk hebben we al een kindje, maar ik zou het zo bijzonder vinden als er ook een klein mensje in mijn buik mag groeien....
     
  2. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Zo vanochtend D weer naar kdv gebracht.
    Dit keer heb ik er geen moeite meer mee.
    Vandaag blijft hij daar tot 15:00 uur.
    Hmmm wat ga ik vandaag is doen? :p

    En zo leuk ik heb na lang wachten eindelijk mijn verjaardag cadeautje gehad van mijn vriend. Ik heb een zilveren ketting gehad. Met twee hartjes eraan. En op het ene hartje staat mijn vriend ze naam en op het andere hartje staat onze kleine D ze naam. Zo leuk!

    @Lalalaura
    Hoi!
    Natuurlijk mag jij hier mee kletsen.
    Is alleen vrij stil hier.
    Maar ondanks dat komen de mensen altijd weer terug om hun verhaal te vertellen of hun hart te luchten. Of om te lezen/kijken hoe het met elkaar is.
    Hè wat een verhaal ook van jou weer.
    Ik hoop dat dit jullie zal helpen en dat er dan een mooi mensje in jou buik mag groeien. Geef de moed nog niet op. Veel mensen hier dachten ook dat het niet of nooit zou lukken en toch na veel um heel veel geduld dat het dan toch lukt! Helaas zijn er ook mensen waar het helemaal niet bij lukt. Maar misschien stom gezegd van mij. Jij hebt een miskraam gehad dus je kan zwanger worden dus dat geeft hoop! Ik lees dat jullie al een zoontje hebben maar dan van je vriendin en dat ging dus ook niet al te gemakkelijk als ik het goed begrijp? Dan kunnen jullie elkaar nog deste beter steunen omdat jullie elkaar daarin dan heel goed begrijpen. Ik wens je heel veel succes en hoop dat je medicatie je goed gaan helpen. Praat lekker mee hier en lucht je hart. Groetjes!
     
  3. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    O haha ik zie nu pas dat het topic is begonnen is in 2018! Niet goed gelezen. Hahaha....Dat verklaart de “rust” ook!
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  4. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Oooo dat is wel een heel erg mooi kado! Dat was het wachten dan ook wel weer waard. Hoop ook zoiets te mogen krijgen van mijn vriend. Ik weet alleen niet of hij aan zoiets denkt, en wil het eigenlijk ook niet vragen. Het is juist zo speciaal wanneer hij het zelf bedenkt haha. Misschien kleine hints geven t.z.t. hahaha.

    Hier gaat alles verder goed. Gisteren een echo gehad en zag er prima uit. De baby is wat groter dan gemiddeld voor dit termijn (1600 gram al), maar niet te groot zij de arts. Gelukkig ligt de baby ook niet meer dwars en is tie mooi met het hoofd naar beneden gedraaid en is hij zelfs al een beetje gaan indalen. Wat fijn is, omdat de kans dat tie nog verkeerd draait een stuk kleiner is.
    Morgen heb ik wel nog een 3d echo gepland staan, vond het een mooi verjaardagskado voor mezelf haha en echt wel beetje het laatste moment dat het nog kan. Nu zie ik wel op hun website staan dat het niet meer mogelijk is wanneer de baby is ingedaald. Maar heb nog wel een beetje hoop dat het lukt, de arts kon gisteren ook nog op de echo het hoofdje laten zien (de baby heeft zelfs al haar haha).
     
    Nancydierengek en Kiki11111981 vinden dit leuk.
  5. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Welkom! Uiteraard mag je hier mee kletsen. Wat @Nancydierengek alleen al wel zei, dit topic is niet heel actief, omdat het inderdaad al een jaar oud is. Mocht je actiever mee willen schrijven zou ik als ik jou was kijken of er inmiddels een nieuw topic is geopend in deze maanden. Denk het wel.
    Ik wens je iig al vast heel veel sterkte in het komende proces. Het is zwaar en vooral door het vele wachten. Maar het gaat het helemaal waard zijn!
     
  6. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey meiden!
    Hoe is het hier met iedereen?
    Nog even en dan zit mijn verlof erop.
    Aankomende vrijdag mag ik weer beginnen met werken en dan meteen 5 nachtdiensten draaien. Aan de ene kant heb ik er heel geen zin in. Maar aan de andere kant ook weer wel. Weer het gewone leven oppakken. D doet het verder super goed hij is zo vrolijk steeds. Echt ik kan daar zo van genieten. Elke glimlach die ik van hem zie dan smelt ik gewoon. Ook op de kinderopvang gaat het goed. Hij slaapt daar goed en is ook vrolijk daar. Echt zo fijn is dat. Met mij zelf gaat alles ook super. Ik en mijn vriend genieten samen vol op van ons kleine wonder.

    @Lalalaura
    Hey hoe is het nu mt jou?
    Half april zou je misschien een punctie hebben?

    @Dexendon
    Haha idd geef je je vriend kleine hints. Haha.

    Kijk wat super fijn om te lezen dat de kleine goed ligt en ingedaald is.
    Die blijft vast zo liggen nu. Fijn!
    En hoe was je 3D echo?
    Ik vond dat toen bij onze kleine zo gaaf om te zien!
     
  7. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @Lauren 1990
    Hey hoest met jou?
    Is de kleine al geboren?
    En anders veel succes!
     
  8. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Nancydierengek het was druk in het ziekenhuis. Ze spreiden nu door mensen langer de pil te laten doorslikken. Ik moet twee weken langer. Nu tot de 30e de pil. 4 mei opstartecho en dan beginnen met prikken....
     
  9. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Jeetje wat balen zeg. Nog langer wachten.
     
  10. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Vandaag 7-05-2019 is een bijzondere dag voor mij.
    Op deze datum vorig jaar had ik mijn punctie gehad.
    En heeft de bevruchting eind deze dag plaatsgevonden.

    En toen op 10 mei had ik de terugplaatsing.

    En op 22 mei had ik een bloedtest en hoorde ik dat ik zwanger was!

    Ik beleef het allemaal weer opnieuw.
    Stomme is als ik er aan denk word ik toch weer wat emotioneel ervan.
    Maar het was het allemaal waard!

    En nu is de kleine man er!
    Hoe bizar dat dit hele gebeuren al weer een jaar geleden is!
     
  11. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    O dat is inderdaad een hele bijzondere dag! Ik moet eigenlijk nog eens in mijn agenda kijken wat bij ons de dag was van punctie en terugplaatsing.

    Mijn eerste punctie had ik ook rond deze tijd. Weet nog dat de punctie op zaterdag was en dat die dag Harry en Megan trouwde, daar heb ik nog naar liggen kijken op de rustkamer. En zij hebben ook hun eerste kindje nu. Vind dat ook wel een gek idee.

    Hier gaat het nu ook opschieten, de 35 weken gewoon al gepasseerd. In principe is de babykamer 'af', tenminste alles is er. Maar wil nog het ledikantje netjes opmaken en schilderijtjes enzo ophangen. Maar de baby kan gewoon komen nu. Is ook wel een fijn idee.

    Deze week ook nog maar eens mijn ziekenhuistas gaan inpakken. Heb jij hier nog goede tips voor?
     
  12. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Aankomende maandag gaan mijn vriend en ik dan ook langs het ziekenhuis. En dan gaan we de afdeling fertiliteit een kleinigheidje geven met een brief erbij hoe dankbaar we ze zijn dat onze droom mede dankzij hun is uitgekomen. Ik vond dit een mooie tijd precies één jaar later.

    @Dexendon
    Ow wat fijn dat je alles klaar hebt staan voor de komst van jullie kindje!
    Ja gaat ineens snel nog even en dan is de kleine er!
    Geniet nog maar heerlijk van net zwanger zijn.
    Ik mis dat soms echt die bolle zwangere buik en dat getrappel.
    Um tips voor dingen mee te nemen:

    Ik had het volgende mee:
    - Jurk waar ik in wou bevallen.
    - Een joggingbroek mee voor na de bevalling.
    - Een weide trui voor na de bevalling om aan te doen.
    (Je buik is meteen een stuk minder dik maar losse kleding is dan toch wel fijn. Ook omdat je buik niet meteen helemaal weer op normaal formaat is zullen we maar zeggen haha)
    - ondergoed
    - voedings bh (kan je ook pas thuis aan doen)
    - shampo, tandenborstel, tampasta, haarborstel, haarlak, deo, parfum, evt make up, haar elastiek om je haar vast te maken.
    - dikke sokken of sloffen mee.
    ( ik had tijdens de bevalling hele koude voeten en ben met sloffen aan bevallen haha)
    - ochtend jas

    Voor de kleine:
    - kleding maat 50
    - kleding maat 56
    Ik had twee maten mee voor de zekerheid. Ik had ze ieder in een apart zakje gedaan met de maat erop geschreven.
    - mutsje
    - een dekentje waar de kleine extra warm in gewikkeld kon worden.
    - maxi cosi met ook daarin een extra warme deken

    Vooral veel foto’s laten maken!
    Is te bijzonder om het niet vast te leggen.
    Mobiel mee oplader mee, of een fototoestel.

    Al die toiletspullen vond ik gewoon handig voor na de bevalling.
    Dat ik mij weer even kon opfrissen.
    Ik ben ook geholpen na de bevalling met douchen en mij opfrissen echt ik voelde mij erna weer een heel mens.

    Volgens mij is dit het wel.
    Ik had nog een boekje mee maar door die weeën geloof mij dan wil je niks doen haha. En lezen dan al helemaal niet.
     
  13. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi ik en mijn vriend zijn afgelopen maandag langs het ziekenhuis geweest bij de afdeling fertiliteit om onze kleine D te showen en om ze te bedanken. Was best een emotioneel weerzien. En zo leuk precies de persoon die ons het meest had begeleid was aanwezig. Ik heb ook aan haar de kaart gegeven en de grote pot snoep die we voor hun gekocht hadden. Wat vonden ze het leuk. En wat vonden ze het leuk om D te zien. Echt wat een mooie afsluiting was dit! :D
     
  14. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Sorry voor de radiostilte hier van mijn kant.

    We leven momenteel in een grote babybubbel, op woensdag 29 mei is ons zoontje geboren!
     
  15. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Meid helemaal begrijpelijk!
    Wat leuk gefeliciteerd!
    Lekker genieten van jullie mannetje!
    :D
     
  16. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @Dexendon
    Hey hoe gaat het nu ermee?
    Lekker nog in je babybubbel?
    :D

    Hier gaat verder alles goed.
    Nog even en dan is ons mannetje al weer 5 maanden!
    Gaat zo snel allemaal.
    ;)
     
  17. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Vind het allemaal nog wel heel heftig.
    Van een heftige bevalling, zo het nieuwe mama leven in. Het voeden ging eerst niet zo goed, dat heeft (vooral nachten) stress opgeleverd. Uiteindelijk over op kunstvoeding, wat weer dagen lang darm krampjes gaf. Echt door merg en been gaat het gehuil. Gelukkig lijkt dat wel beter te gaan. Helaas is mijn vriend inmiddels ook weer aan het werk en het valt me zwaar zo alleen. Hij huilt veel, het is een kleine drift kikker. Maar ik geniet ook van hem hoor. Hij slaapt het liefst op mijn borst, en dat houden we samen uren vol. Het enige is dat ik me wel erg beperkt voel in mijn doen en laten. Moet nog echt een ritme vinden. Maar wil hem voor geen goud meer kwijt hoor!

    5 maanden alweer?? Dat gaat echt mega hard! Gaat alles nog goed, jij al wel je ritme gevonden?
     
  18. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Ja bizar om ineens een mama te zijn. Hoop zorgen meteen. En je hormonen vliegen om je oren. Ik had het ook in het begin kwam ik nergens meer aan toe. Maar na een maand had ik mijn ritme gevonden. Je het ook ineens in 1 klap een heel ander leven das niet niks.

    Heerlijk van genieten als hij zo lekker zoet bij je op je borst slaapt.
    En ondanks het vele huilen lekker genieten van hem!
     

Deel Deze Pagina