IVF starten in maart, april of mei

Discussie in 'MMM clubs' gestart door IVFBeeb, 23 mrt 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    @IVFBeeb, veel succes morgen!

You can do it:):thumup:

2. Babym28

Babym28 Lid

23 apr 2018
    7
    4
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ben hier nieuw en ook ik krijg mijn eerste ivf na 2,5 jaar proberen.
    Aankomende woensdag is de punctie met 20follikels.

Thirza78 vindt dit leuk.
  3. Nancydierengek

Nancydierengek Fanatiek lid

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey ik wil je veel sterkte wensen.
    Is niet niks allemaal en zo veel teleurstellingen steeds.
    Ik weet hoe dat is.
    Ik hoop voor je dat je deze circus niet in hoeft.
    En anders lucht je hart hier en praat met ons mee.
    Mij lucht dit echt op.
    Sterkte met alles!

4. Nancydierengek

Nancydierengek Fanatiek lid

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    @Thirza78
    Gelukkig wel zo snel al haha.
    Wil heel graag weten hoe het er daar van binnen aan toe gaat.
    Hopelijk groeid alles zoals het moet.
    Vind het wel super spannend allemaal.

@IVFBeeb
    Heel veel succes morgen!
    Laat je weten hoe je het ervaren hebt.

@Babym28
    Hoi welkom!
    Aankomende woensdag oei spannend ook.
    Jij ook vast veel succes dan!

Thirza78 vindt dit leuk.
  5. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hallo allemaal! Eventjes een kleine update uit deze hoek! Ben nu zo'n 10 dagen aan het prikken met Gonal en Orgalutran. Gisteren de 2e scan gehad. Er zijn 10 follikels aanwezig en vrijdag is de punctie onder narcose. De dokter was dik tevreden! Ik mag niet klagen met mijn 39 jaar. Alleen iets gevonden op de linker eierstok. Waarschijnlijk een kleine cyste of een litteken. :thumup:

6. Babym28

Babym28 Lid

23 apr 2018
    7
    4
    3
    Vrouw
    @Kookaburra
    Spannend! Is de punctie dan in het buitenland dat je onder narcose kan?
    Ik wou dat liever ook maar deden ze helaas niet in Apeldoorn/Nijmegen

@Nancydierengek
    Bedankt!

Benieuwd hoe de punctie was bij ivfbeeb?

7. LytsPrutske

25 mrt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Lief van je. Dankjewel! Vandaag 12 dpo en negatieve test. Denk dus niet dat t erin zit. Mn man haalt morgen alles op en als ik dan ongesteld ben kan ik de derde dag starten met de pil en gaan we t beleven..... bah.

Wat is jouw verhaal?

8. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Hoi meiden,

Ik lees al eventjes met jullie mee en ik zou het "leuk" vinden om met jullie mee te schrijven. Ik loop met een paar van ongeveer gelijk op.

Ons verhaal;
    Mijn man en ik proberen nu ongeveer 2 - 2.5 jaar samen een kindje te krijgen.
    Er was sprake van onverklaarbare onvruchtbaarheid.
    Ik ben 27 jaar.
    Ik heb een HSG gehad, maar de eileiders waren gewoon doorgankelijk, mijn man zijn zaad is ook boven gemiddeld. Ik ben nooit zwanger geweest.
    We hebben 6 keer IUI gedaan (in een gestimuleerde cyclus met de laagste dosering) Dit is dat ik veel eitjes aan maak.

Wij zijn overgestapt op IVF, gisteren heb ik de punctie gehad en er waren 10 grote mooie eicellen gevonden en mijn man had 40 miljoen zaadjes ingeleverd waarvan 85% beweeglijk. Nu heb ik vanmorgen het telefoontje gehad dat er máár 1 eitje bevrucht is.. Wat een domper was dat zeg.. Ze konden de oorzaak niet vertellen omdat alles zo "in orde" lijkt.

Donderdag hebben wij de terugplaatsing als alles goed gaat, ik hoop zo op een mooie embryo.

Groetjes Lauren

9. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Waarom krijg jij de punctie onder narcose?? Netjes hoor!! 10 :)

10. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Wat raar zeg!! Ik kan me voorstellen dat het een enorme domper is. Zeker als het eigenlijk bij jullie allebei zo goed gaat.

Lauren 1990 vindt dit leuk.
  11. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Ik heb vanochtend de punctie gehad. Er zijn 17 eicellen uit de punctie gekomen. Vrijdagochtend horen we of er een mooi embryo is en we vrijdagmiddag de terugplaatsing hebben.

Ik vond de punctie best wel pittig. Rechts viel erg mee, maar links wel wat pijnlijk. Soort heftige menstruatiekramp gevoel. Gelukkig zit het er voor nu even op.

Moet nu 2 dagen rust houden vanwege risico op overstimulatie.

Thirza78 vindt dit leuk.
  12. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Ik blijf nog even voor je duimen....

13. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Lees het nu pas! Wat lief!! Thanks :)

14. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Oh super zeg, 17 eicellen!! Ik hoop voor jullie op een véél beter bericht!
    Ja niet fijn hé, ik had precies andersom, rechts moest ze echt even drukken en toen aanprikken pfff..
    Ik had wel een licht roesje gekregen & morfine, daardoor was ik wel erg relaxed.

Maar hoor je pas vrijdag of er bevruchting is? Ik heb het vandaag al gehoord.

Ik duim voor je!:thumup::thumup:

15. Babym28

Babym28 Lid

23 apr 2018
    7
    4
    3
    Vrouw
    Hoi lauren, mijn verhaal is precies hetzelfde als die van jou!! Behalve dat ik 28 ben en de punctie morgen heb.
    Ongelovelijk dat het gewoon allemaal zo moeilijk moet gaan terwijl er niks mis is zou je zeggen.
    Hopen dat het bij ons allemaal raak mag zijn dit x! Liefs

Lauren 1990 vindt dit leuk.
  16. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Ja heel spannend! Het is alweer ff geleden dat ik een punctie heb gehad. Ik ben in Duitsland onder behandeling en daar is het standaard om te punctie onder narcose te doen. De vorige punctie was in Australië en die was ook onder narcose. Nederland is geloof ik het enigste land waar je geen narcose krijgt. Je bent er wel de hele ochtend mee zoet. Je moet een uurtje van te aanwezig zijn en je mag pas na 2 uur weg.

17. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Dank dank, ik ben er wel trots op! Ik weet natuurlijk nog niet hoeveel eitjes of hoeveel bevruchtingen het oplevert. We zien het wel. Ja, in Duitsland doen ze de punctie onder narcose.

18. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Ja zo bijzonder hé, ook wel "fijn" om te weten dat ik niet de enige ben.. Ik heb ook al veel verhalen gezien maar niet zozeer dat echt alles altijd zo goed lijkt en zo jong.

Spannend de punctie, zie je er tegen op?
    Hoeveel follikels hebben ze gezien?
    Heel veel succes morgen, bij mij is het echt heel erg mee gevallen, ik heb er heel lang over lopen stressen maar gisteren ochtend viel de stress er echt af van m'n schouders. Heel cliché maar je moet je eraan proberen over te geven.

Ik had s'avonds al lekker alles ingepakt, s'ochtends een paar boterhammen gesmeerd want ik kreeg het er eerst niet door thuis. Onderweg 1 opgegeten, diclofenac en 2 paracetemol + 1 lorazepam ingenomen een uurtje van te voren en daar nog even naar het toilet geweest. Bij mij was het echt zo gepiept, het aanleggen van het infuus duurde bijna langer.

Ja daar duim ik ook voor, wel grappig dat we achter elkaar aan zijn, worden spannende data's voor ons in week 19:thumup::thumup::thumup:

19. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Aww... van 10 naar 1... wat heftig ja. Wat een goede keuze dan dat jullie ivf gestart zijn! Ik hoop dat deze ene jullie brengt waarvan jullie dromen. Alvast heel veel succes met de tp.

20. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Dat klinkt als een mooi aantal. Ik ben 40 en mijn arts zegt altijd dat hij hoopt dat we er 10 kunnen kweken. Succes

Deel Deze Pagina