IVF-Syndroom van Down

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lobi, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar.

2. Volgens mij omdat alles nog eerst verder onderzocht moet worden voordat ze verdere uitspraken kunnen doen..
    Maar ik ben er inderdaad ook wel benieuwd naar! En ook naar de hoeveelheid hormonen waar ze het dan over hebben, of de combinatie van welke.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vind het goed dat ze dit soort onderzoeken doen zodat ze de medicijnen die nodig zijn in de toekomst kunnen aanpassen en misschien is een bepaalde dosis kunnen geven die niet of minder schadelijk zijn voor het kindje dat ontwikkeld gaat worden. misschien dat ze in de toekomst de verkregen embryo's of eicellen eerst kunnen testen voor terugplaatsing als ouders dit wensen.
    misschien komt over een aantal jaren wel aan het ligt dat ivf gevolgen heeft voor het nageslacht van ivf kinderen of iets dergelijks. iets wat nu nog onbekend is. (hoop het niet natuurlijk) sommige onderzoeken kosten kostbare tijd maar die tijd zal uitwijzen of de medicijnen wel of niet de boosdoeners zijn. misschien wel een combi van bepaalde medicijnen.

mijn moeder is een des-dochter zoals vele andere vrouwen. haar moeder kreeg een medicijn om miskramen en vroeggeboorte te voorkomen. dit medicijn is 30 jaar lang bebruikt door heel veel vrouwen toen er plots bleek dat het medicijn zware gevolgen had voor het nageslacht. zo hebben veel dochters van moeders die des gebruiken afwijkingen aan de inwendige geslachtsorganen waardoor zwanger worden onmogelijk is of moeizaam. In 2002 is gebleken dat zonen van DES-dochters een 2 à 3 maal hogere kans hebben op een aangeboren afwijking van de penis. het medicijn is dus gebruikt tot aan 1977 en nu nog steeds komen er dingen aan het licht.

hiermee wil ik zeggen dat de gevolgen van verschillende medicijnen ondanks onderzoeken toch pas echt goed getest kunnen worden namate het gebruik er van en verschillende onderzoeken nadien. ik hoop dat er verder niks naars gevonden wordt

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Even off topic: super!! ben 9 maanden kotsmisselijk geweest :D

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Met de intelligentie zit het hier dan ook wel goed ;)

Het lijkt mij ook wel logisch dat de kans op afwijkingen iets groter is. Je hebt tenslotte niet voor niets IVF/ICSI nodig. Helemaal als het dus versterkt op oudere leeftijd. Je hebt dan al een verhoogde kans op afwijkingen en je lichaam wilde zelf niet zwanger worden. Dat zou bij elkaar kunnen passen.

Ik ben dan ook erg blij dat wij hier 2 prachtige, gezonde IVF-kindjes hebben. (prachtig heeft niets met het gezonde te maken hè ;))

Ben wel benieuwd hoeveel meer kans je hebt...

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

En 2 IVF kinderen...en dan nog hele domme ook...
    Niet misselijk geweest.

Sowieso pleit het voor een ziekenhuis die eigen cyclus aan kan bieden, hoe minder hoe beter, lijkt mij. Maar hier inderdaad erg blij met de volledige behandeling..anders hadden we nog lang kunnen wachten (al dan niet kinderloos gebleven).

Maargoed, daar gaat dit artikel natuurlijk niet over. Het gaat erom dat er risico's kleven aan het gebruik van hormonen.
    In plaats dat ze dan ook meteen aangeven hoe dit dan precies zit.

Als lezer weet je nu eigenlijk nog niks.

Deel Deze Pagina