Paar vragen over Düsseldorf, Overstappen en een laatste cryo behandeling..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babytjuhh, 5 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Helaas hebben wij vorige week gehoord dat het ziekenhuis waar wij zitten een nieuwe poging ICSI (nr 2 voor een brusje) niet zien zitten met ons (vanwege lage AMH en lage opbrengst)
    Wij hebben nog 1 cryo over van poging 1 voor een brusje, die wij of deze maand of volgende maand willen laten ontdooien.
    Aangezien wij nog 3 weken hebben om over te stappen naar een andere zorgverzekering vraag ik me af hoe dat dan gaat ivm de cryo
    Moet dan de nieuwe zorgverzekering daar voor betalen? Of valt het bij het pakket van de hele ICSI behandeling bij mijn oude zorgverzekering?

Ik lees bijna overal dat UMC de beste verzekering is voor Düsseldorf? Zij doen helemaal niet moeilijk met mensen die overstappen?

Hebben ze in Düsseldorf een lange wachttijd voor intake?
    Ik kan het beste via de site een afspraak maken?
    Kan ik al een afspraak maken ook al heb ik nog 1 cryo in mijn oude ziekenhuis?

Hoe gaat het dan met mijn patiëntendossier? Die moet ik opvragen bij mijn oude ziekenhuis?

Ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden.. :)

2. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Erg vervelend nieuws om van het zkh te krijgen...

De cryo valt volgens mij onder de poging die je al gehad hebt en dus onder je oude verzekering. Zelf heb ik nog nooit een cryo gehad, dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen.

Wij zijn ook in DD onder behandeling. Ik ben verzekerd bij PNO zorg, heb daar tot nu toe ook alles vergoed gekregen.
    De wachttijd voor een intake weet ik zo niet. Wel zou ik bellen, denk dat je dan sneller een afspraak hebt gemaakt dan via de mail. Je kan dan ook je situatie uitleggen en misschien kan je dan al eerder komen. Ondertussen kan je gewoon voor je cryo gaan. Je dossier vraag je op en neem je mee/stuur je door. Kan je idd opvragen in je huidige zkh.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Succes!

3. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik lees even mee. Krijg woensdag de uitslag van het bloed. Heb een fsh van 40.2 en nu amh laten prikken, kijken wat daar uitkomt maar misschien moet ik ook naar overstappen van zorgverzekering

4. potato

potato Actief lid

11 feb 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ha Babytjuh,

Ik ben twee weken terug zonder problemen overgestapt (al 1 mislukte ivf achter de rug) naar UMC met aanvullend pakket, het op een na hoogste. ik krijg nu 4 pogingen vergoed ipv 3 en ik mag ook naar dusseldorf of gent. je mag die behandelingen alleen in gecontracteerde ziekenhuizen laten doen, maar dd en gent zijn dat beiden.
    succes!

5. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Mag ik vragen of ze in het ziekenhuis van duseldorf nederlands spreken? Of moet dat echt in het engels of in het duits?

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De website is al in het Nederlands, er werken 2 Nederlandse artsen en een batterij Nederlandse assistentes. Maak vooral zelf een keuze en doe zelf onderzoek door te bellen of mailen. Dusseldorf heeft overigens met geeneen verzekeraar een contract dus je moet alles eerst zelf voorschieten. Het is geen ziekenhuis maar een privé kliniek.

7. Ukkepuk

Ukkepuk Lid

5 jul 2006
    60
    0
    0
    Medewerkster P&O
    Nunspeet
    wij zijn ook in DD geweest en wij vonden het een super kliniek. Zaterdag mag ik testen of onze laatste ICSI gelukt is.

8. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Wij hebben ook alvast een afspraak ingepland terwijl we nog een cryo hadden in NL. Heb toen berekend wanneer ik zeker zou weten of dit gelukt was en na die datum een afspraak ingepland. DD wist hiervan, als ik zwanger was geraakt van de cryo had ik de afspraak afgezegd. Helaas niet zwanger toen maar in DD wel geworden ;)

Deel Deze Pagina