Had al een onderwerp hierover aangemaakt bij "zwanger worden", maar hoop dat hier veel mensen zitten die dit snappen?! De fertiliteitsarts liet maandag weten (telefonisch) dat al onze uitslagen goed waren. Ze zei dat vriendlief 14 miljoen goed bewegende zaadcellen heeft, ze zei dat ze bij 15 miljoen een 10 zou geven dus dit was iets minder. Nou lees ik overal dat 14 miljoen niet zoveel is? Onze arts werkt echt al heel lang als fa en lijkt me stug dat ze zich zo vergist? Ze heeft meerdere keren gezegd hoe fijn ze het vond telefonisch goed nieuws te brengen. Dit omdat onze vorige afspraak niet doorging ivm ziekte (arts). Kan het zijn dat ze bedoeld dat er 14 miljoen goed bewegende zaadcellen zijn maar het totaal niet benoemd heeft? Ze zei ook dat er na opwerken nog eens 3,1 miljoen goede zaadcellen zijn. Ik word ineens helemaal onzeker, we waren zo blij met de goede uitslagen!
Ik weet het ook niet precies bij ons vertelde ze dat we met het onderzoek 74 miljoen hadden, 3.2 ml en 30% progressief bewegend. Wist toen ook niet precies of dat het totaal was of niet. Nu met de iui's hadden we de laatste x 4 ml 20miljoen per ml, 49% progressief bewegend en na opwerking bleven er 8 miljoen over ( de eerste iui 2 miljoen). Dus het zou kunnen dat het gewoon goed is, bij mijn vriend waren ze de allereerste x tevreden het was bovengemiddeld toen zeiden ze.
Ze doen geen inseminatie als het na opwerken van het zaad er nog minder 1mljn zaadjes zijn voor zover ik weet. Alles daarboven is dus 'goed genoeg' om kans te maken voor zover ik het heb begrepen meis. Spannend allemaal he?
Ik veronderstel dat je arts de cijfers veel beter kan interpreteren dan ons... Dus misschien moet je hem gewoon even naar verduidelijking vragen? Voor fertiliteitsartsen is dat alledaagse kost, dus schaam je niet om meer uitleg te vragen ofzo!
Hier zeiden ze dat alles boven de 20 normaal is, maar anderen houden de grens van 15 aan. Maar er valt met een VCM van 14 prima zwanger te worden, en het is natuurlijk maar een moment opname, dus ik zou gewoon blij zijn!
Ik vind het inderdaad allemaal zo spannend! We hebben donderdag weer een afspraak maar maak me enorm druk. Weet dat ik het "los" moet laten? Maar sorry hoor, dat lukt me gewoon niet.
Hallo papallona! Voorop gesteld dat ik het helemaal niet zo'n slechte uitslag vind, ja beter kan het altijd maar slechter ook Mijn man heeft meestal zo rond de 5 miljoen en af en toe maar eens 1 miljoen. Maar zoals mijn gynaecologe toentertijd zei; er zijn miljoenen kinder geboren van mannen die even slecht zaad als dat van mij hadden en die weten van niks. En er is maar 1 zaadcel nodig om te bevruchten dus dan zijn 14 miljoen ineens heel veel De enige echte tip die ik je kan is de volgende; zet je zorgen om in vragen en schrijf die vragen op. Echt elke keer als ik bij n fertiliteitsarts ben geweest vallen me duizend vragen in, waardoor ik me weer zorgen ga maken. Maar nu ik ze opschrijf kan ik ook de antwoorden krijgen. Het grote nadeel van dit hele proces is dat veel dingen onzeker zijn en blijven (ik weet ook niet of mijn cryo blijft plakken) maar dat hoort er helaas allemaal bij. Zorg dat je goed blijft communiceren met je man zodat als je in de stress schiet, hij je gerust kan stellen. Hij maakt precies hetzelfde door en kan je op deze manier helpen. Succes de komende week!!!
Jij ook een hele dikke knuffel en ontzettend veel succes!!!! Blijf positief, dat zijn wij ook... dat geeft geen garanties ofzo maar maakt t wel allemaal makkelijker...
Gisteren de afspraak gehad, en vriendlief had 44 miljoen zaadcellen. Ze had ons alleen de goed bewegende doorgegeven. Dit was dus 14 miljoen. Ze gaf aan dat ze erg blij was met de uitslag!
Met 14 miljoen goed bewegende zaadcellen mag je inderdaad blij zijn Hier laatst 2 iui's gehad; eentje met 9 miljoen goed bewegende (ook heel bij mee) en eentje met 4.9 miljoen, dus 14 miljoen is zeker prima Edit: Wij doen trouwens geen iui omwille van minder goede zaadkwaliteit ofzo