IVF traject van Babii - zal het ooit raak zijn?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babii, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi ladies,

Het wordt maar eens tijd dat ik mijn eigen topic ga openen, want ook ik wil nu eens van me afschrijven. Ik heb wel het verzoek aan de meelezers, dat als ik zeg dat het niet raak is en ik het zeker weet, hier niet over in discussie te gaan. Ik kan dingen bij mezelf en vaak bij anderen voorspellen, dat is een overheersend gevoel ineens en ik voel vrijwel direct of iets goed zit of niet en heb altijd gelijk… Dus graag hier niet tegenin gaan hahahaha ;).

Klaarblijkelijk weten de artsen niet goed meer, wat ze met mijn lichaam aan moeten, dus nu krijg ik weer een TP in natuurlijke cyclus.

Afgelopen ronde had ik een TP in kunstmatige cyclus, die zag er als volgt uit, althans die hoorde er zo uit te zien!

- 16 december (cd 4) start microgynon 30;
    - 25 december start decapeptyl en doorgaan microgynon 30;
    - 31 december stop microgynon 30 en doorgaan decapeptyl;
    - 8 januari start Progynova en doorgaan decapeptyl;
    - 18 januari follikelmeting.

Op 8 januari kreeg ik pas mijn ontrekkingsbloeding tot 14 januari. Vervolgens doorgespoten met decapeptyl en Progynova doorgeslikt.

Op 18 januari een FM en een dun baarmoederslijmvlies van 3 mm (wat ik wel had verwacht, zie mijn onderschrift, ik mag blij zijn als hij 5 mm wordt).

Op 18 januari is de dosis Progynova verhoogd en op 19 januari begon ik weer te bloeden! Wat een ramp en wat maakte ik me zorgen!!! Direct de artsen gebeld en dit kon gebeuren met deca, maar ja…. De zorgen om mijn baarmoederslijmvlies waren groot, heel groot zelfs! Ik heb gebloed tot 23 januari en op 25 januari had ik weer een FM.

Ze zagen een baarmoederslijmvlies van 5 mm en dat vond ik bizar, aangezien ik ruim 4 dagen weer had gebloed, maar hij zat er echt. Advies: doorgaan met Progynova en vrijdag (28 januari weer een FM). Die vrijdag had ik wederom een baarmoederslijmvlies van 5 mm, ze hebben geprikt op oestrogenen en die waren prachtig. De artsen zeiden: dit baarmoederslijmvlies hoort gewoon bij je en tijdens de stimulatie met 11 eitjes werd ie ook niet veel dikker (6 mm) en na een shot Pregnyl 7.4 mm. En dit baarmoederslijmvlies was al prima voor me, want normaliter bleef ie 1 á 2 mm. Sinds me cyclus terug is wordt ie dus 5 mm (lang verhaal).

Die vrijdag werd ik gebeld en mocht aan de Utrogestan en ik had dinsdag 1 februari een TP van een prachtig eskimootje die 8-cellig was. Op 15 februari mocht ik testen, maar het eskimootje besloot niet te blijven zitten.

Uiteindelijk afgelopen woensdag een gesprek met de arts gehad en ze willen het nu in natuurlijke cyclus proberen. Hieronder het verhaaltje dat ik in het IVF topic heb geplaatst:

Nu vraag ik me dus af, hoe gaat een TP in natuurlijke cyclus in zijn werk? Hoeveel dagen na de Pregnyl heb je een TP?

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hee Babi!
    Ik kan je helaas niet helpen, maar wil je even heel veel succes wensen.

Dikke knuffel......

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Thanks lieverd!

4. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    volgens mij babii wat ik me kan herinneren is het 5 dagen na tp maar weet niet meer 100% zeker. heb het namelijk maar 1 x gehad en 2x was mn ei alweer te ver...

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De terugplaatsing is afhankelijk van de dag waarop het embryo is ingevroren. In het umc is dit meestal dag 3.
    Meestal kijken ze na ontdooien ook af er weer deling optreedt, dus dan zit je al op 4 dagen. De pregnyl tot de eisprong, daar wordt in het umc 36 uur voor gerekend, dus die moet je er dan nog bij optellen. Dit doen ze om je lichaam zo veel mogelijk synchroon te laten lopen aan de ontwikkeling van het embryo
    snap ie?

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Succes en het verbaasd me dus dat in een natuurlijke cyclus je baarmoederslijmvlies dikker wordt. Ik had juist andersom verwacht.

In het mck doen ze volgens mij alleen maar een tp in eigen cyclus, maar heb er nog geen ervaring mee. Dus kan je geen uitleg geven.

Maar heel veel succes en hopelijk gaat het ook bij jouw een keer lukken.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #7 merah, 18 feb 2011
    Laatst bewerkt: 18 feb 2011
    Dit staat op de UMC site:

Is het bloedonderzoek goed en het baarmoederslijmvlies voldoende dik dan krijgt u een telefoontje van de laboratoriummedewerker.
    U krijgt de volgende afspraken

tijdstip waarop u Pregnyl® moet spuiten
    dag waarop het embryo ontdooid wordt (dit is 5-6 dagen na de Pregnyl® injectie)
    dag van terugplaatsing

Dit klopt dus wel ongeveer met mijn voorgaande verhaal: 4 dagen + 36 uur pregnyl is ongeveer 5-6 dagen.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Merah, ik weet hoe het proces verloopt met injectie e.d., maar ben vergeten te vragen wanneer ze nu TP.

In kunstmatige cyclus was het na 4 dgn...

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou het is wel logisch hoor :). Natuurlijk is ook echt natuurlijk haha, is moeilijk uit te leggen, maar alles wat is nagebootst is natuurlijk iets minder.

En kunstmatig moet je maar hopen dat de oestrogenen het dikker maken, het eitje doet niks dus je bent afhankelijk van pillen.

Kunstmatig is hij vrijwel altijd iets dunner, maar goed. Bij mij is hij altijd dun, ongeacht eigen cyclus of kunstmatige cyclus :(.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi Babii, toch ook maar een eigen topic geopend??!!!
    Kom je zo afentoe hier even meelezen!

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, er zijn zoveel meiden die me mailen en interesse hebben ;). Dus dan maar op deze manier.

Heb er wel in gezet, wat ik ook in ons topic heb geplaatst....

12. bereke

bereke Niet meer actief

Babii, ik weet niet of je je mij nog herinnerd maar we hebben wel eens wat pb verstuurd naar elkaar. Ik kwam toevallig net je topic tegen en wilde je toch even heel veel succes wensen! Heel jammer dat het nog steeds niet gelukt is!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja ik ken jou nog heel goed ;).

Wat zijn je meiden alweer oud zeg! Jeetje, time flies! Gaat het goed met ze??

Bedankt voor je steun! Zal het nodig hebben, want heb nog steeds een rot BMS :(. Maar goed, beter als voorheen!

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Babi, in een natuurlijke cyclus zul je net zo vroeg/laat als in een progynova cyclus je cryo's terug krijgen.

Veel succes meid en ik blijf je volgen!!

15. bereke

bereke Niet meer actief

Ja alles goed hier hoor!

Ik proberen je een beetje te blijven volgen. En nogmaals: heel veel succes meid!

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Maartje, dat is het dus inderdaad 4 dagen na ei. Weet wel dat ik deze cyclus, indien alles goed is, een Pregnyl shot krijg, maar ben het echt meer dan zat momenteel!

@ Bereke, fijn dat alles goed gaat! 5 maanden alweer, jeetje! Ik dacht zelfs dat jij nog zwanger was, moet je nagaan hoe ik achterloop ;).

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Vandaag was de dag, ik moest weer naar het ziekenhuis voor een FM (CD10). Zoals verwacht was het weer een FM die mijn gevoel bevestigde.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik bijna aan het opgeven ben, ik weet niet hoelang ik dit nog ga trekken. Ik ben verdrietig, verward en zit vol wanhoop! Waarom kan hier nou nooit eens iets normaal gaan? Waarom wordt de steeds groter wordende vraag, ben het zo ontzettend zat!

Ik was gelukkig snel aan de beurt, mocht er om 08.00 uur zijn. Werd vrijwel direct binnengeroepen, heb me uitgekleed en ben gaan liggen. Hupla, echo naar binnen en op zoek naar een aantal eileiders. Drukken, duwen, wat dekens onder mijn kont, weer drukken, duwen en ja hoor, daar was de linkereileider.

Er was een eitje van 10 mm te zien en toen de rechterkant… Weer drukken, weer duwen, weer drukken en porren met dat ding en hupla, daar was de tweede eileider met ook een eitje van 10 mm. Mijn slijmvlies hoefde ze niet eens op te meten, omdat die simpelweg niet meetbaar was (ze schatte hem rond de 1 mm). Zegt ze nog heel bijdehand: dit hoort wel hoor bij z’n klein eitje, want naarmate het eitje groeit, des te meer oestrogenen hij afscheid.

Heel leuk mevrouw, maar er zijn zat vrouwen die bij de uitgangsecho al een slijmvlies van 4 á 5 mm hebben en ik heb welgeteld 1 mm! Ik moet aanstaande zaterdag terugkomen en dan schat ze dat de eitjes 16 mm zijn en nog leuker, ze denkt dat het slijmvlies dan gegroeid is! Laat me niet lachen, we weten toch al dat hij in natuurlijke cyclus niet groeit, dat is toch al getest. En toch eigenwijs zijn en niet naar me luisteren, hupla weer een maand vergooid!

Heb nu ook echt gezegd dat ik alleen Progynova wil gebruiken vanaf CD1, want dat heeft tenminste iets van effect en dan wordt hij dikker als nu. Niemand kan mij wijsmaken dat het slijmvlies ineens van 1 mm binnen 3 dagen 7 mm is! Dat is hij nog nooit geweest in natuurlijke cyclus en gaat hij ook niet worden.

Ben het zat, ben verdrietig, ben woest, ben emotioneel en zie het niet meer zitten! Bij slechte zwemmers kunnen ze veel, bij slecht BMS kunnen ze niets! Heb je zulke mooie cryo’s, blijft dat rot BMS te dun. Waarom? Waar heb ik dit aan verdiend?

Iedereen roept heel leuk: komt goed meid, yeah right! Ben je een dokter, kan je in de toekomst kijken en weet je wat mijn lichaam kan doen? Niemand weet of het goed komt, waarom zou het goed komen als het al ruim een jaar tegenwerkt? Dit is mijn BMS, dit is babii en Babii is het zat, echt goed zat!

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    :( Ik voel de onmacht en het verdriet uit je woorden. Niet dat ik wil zeggen dat ik WEET hoe je je voelt, want dat weet ik niet...
    Maar je emoties spreken gewoon uit wat je schrijft.
    Ik kan niks zeggen dat je beter zal doen voelen. Ik kan je zeker niet zeggen dat het goedkomt, want idd...dat weet niemand! :(
    Ik kan je wel heel veel sterkte wensen, want dat kun je wel gebruiken.

19. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@babii: Ow meis wat hoop en duim ik voor je... ik blijf je volgen en ik hoop in de toekomst eens een mooi positief berichtje van je te mogen lezen.... hele dikke knuffel voor je...

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Persoonlijk denk ik dat duimen deze ronde niet nodig is, aangezien een BMS echt niet van 1 mm, binnen 3 dagen naar 7 mm groeit (dat haalt hij sowieso niet hier).

Maar 5 mm gaat hij ook niet halen, wordt moe van dit lichaam bleh! ze denkt dat hij over 3 dagen 16 mm is.... Maar het groeit toch 2 mm per dag met injecties en 1 mm per dag met natuurlijke cyclus?

Deel Deze Pagina