IVF traject van Babii - zal het ooit raak zijn?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babii, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hahaahahahaha, ik ga inderdaad op tijd naar bed :p. Ben het zo onwijs zat!

BAH!

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zeg er wel even bij dat mijn mannetje beweert dat het NU raak is... Maar die schat is het ook meer dan zat!

Tsjah, wie niet in de MMM?

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien heeft je man ook wel een speciale gave, 1-tje die jij op dit moment hebt uitgeblokt...
    Zonder gekheid Babii, geef het een kans. Misschien heb je gelijk en mislukt deze poging. Ook dan kun je bijna niet zeggen: Zie je wel! Want de slagingskans van een cryo is maar 10%. Dus je kunt er een kansberekening op loslaten.
    Je BMS is voor jouw doen prima, je embryo volgens het lab ook, dus... dat mannetje van jou kan zo maar eens gelijk hebben...

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, kleine kans he met een cryo, pfffff.

Ik geef het sowieso een kans, maar mijn lichaam zegt helaas genoeg. Maar meer dan wachten kan ik natuurlijk niet doen :).

Kreeg zelfs gisteren voor het eerst in het traject een kusje op mijn buik van Papa hahahha.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat kusje, dat gaat het hem doen!!!
    Bij mijn IVF zei mijn man ook voor het eerst: goed op mijn kindje passen he! Voelde voor het eerst dat hij echt betrokken was. Meer dan effe wat zaad inleveren.
    Dat voelde heel speciaal

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    O ja, een cryo heeft tegenwoordig net zoveel slagingspercentage als een vers embryo aldus mijn IVF artsen.

In het verleden was het 10%, maar door de betere technieken is de kans nu gelijk aan een vers embryo.

Ja, dat doet mijn man ook haha. Hij is ineens heel lief, maar goed..... Soms voelen mannen het he! Hij zegt dat dit de ronde wordt, maar vergeet neit. Ook hij is het zat dat ik iedere keer gezeur heb etc.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat is nieuw voor mij. Heb naar de slagingskansen gekeken op de site van de NVOG (daar staan de slagingspercentages per kliniek) en daar kom je rond de 10%.

Met die nieuwe techniek (vitrificatie-studie, waar ik uiteindelijk toch aan heb meegedaan) beweren ze wel dat als deze ontdooien dat die embryo's dan 0% vriesschade hebben opgelopen en dus dezelfde slagingskansen geven.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Er staat heel veel oude informatie op bepaalde sites en de artsen zeggen het niet voor niets ;).

Heb het ook even geïnformeerd bij Freya en dat klopt inderdaad. Vroeger was het schadelijker (z'n 3 jr geleden), maar nu liggen de percentages net zo hoog als bij een verse TP. En zo hoog zijn die kansen ook niet :p.

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
  10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Wilde even zeggen dat ik heel hard voor je duim!!!

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dank je wel Linda!!!

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit staat in de Freya-brochures:

Op dit moment is de kans op een zwangerschap na cryo-terugplaatsing ongeveer 10%. Dit lage percentage is onder meer te wijten aan een verhoogde kans op een miskraam na cryo-terugplaatsing.

Heb inmiddels ook wat andere info gelezen en ik denk dat op zich de slagingskans misschien gelijk is, maar dat bij die 10% die overblijft de niet-ontdooikans en de miskraamkans is meegenomen.

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ook dat van Freya is verouderd ;). Die moeten nodig even updaten (jaja ben zelf vrijwilliger daar hahahaha).

Maar we zijn nu drukker met het IVF trachten in het pakket te behouden :).

Maar denk dat je met je laatst zin gelijkt hebt :). Ach, wachten en wachten he :).

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ze doen toch wel eens van die onderzoeken: 'zoveel procent' van uw leven slaapt u, 'zoveel procent' van uw leven doet u aan sport. Hoeveel procent zou het leven uit wachten bestaan?

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ehmmmmmm 99% ;)

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ha ha, Babii-lief: idd, ik ben - ondanks al onze tegenvallers - voor posititieve geluiden!!! Ik praatte trouwens in mezelf (dus in gedachten) tegen de emmy's. Lekker een hand op mijn buik en dan zei ik in gedachten dat we heel blij waren dat ze er waren, dat ze maar goed groot moesten groeien.
    'lief, lief kleintje - er is maar een ding wat je moet - groei en groei en groei maar groot, groei maar heel erg goed. En of je alleen bent of met zijn twee, mijn buikje groeit hoed dan ook wel mee' Ik maakte allerlei rijmpjes in gedachte en dat voelde al even heel intiem.
    Misschien klinkt het wel dom, want nu, achteraf, is mn buikje weer leeg... Maar goed, ik denk echt dat de zieltjes het geprobeerd hebben en nu hun best gaan doen om positieve kracht vanuit de sterrenhemel naar ons toestralen...
    Of althans, dat hoop ik dan maar....

Anyway, nu even mijn blogje updaten!

En ik duim keihard voor je meis!!!

xxx

17. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik las van de week dat iemand had gehoord van de gyn dat een slaging van een cryo net zo groot is als een verse tp.
    Maar wie weet is bij de 10% inderdaad de cryo's die het niet overleven meegenomen.

Maar mijn gyn vertelde ook dat voor ons geld dat de kans op zwangerschap met ivf/icsi 50% per behandeling is en 70% na 3 pogingen. Dat is ook veel hoger dan wat overal genoemd staat.
    Maar dat hangt dus af van oorzaak en leeftijd.
    En toen wist ik nog niet dat ik zoveel cryo's zou hebben na poging 1.

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja ik verzin het niet hahahha. Is me toch echt medegedeeld! En heb ook echt wel het eea geleze,
    Sommige sites moeten even de boel updaten haha.

Wij hadden er trouwens ook veel, maar gelukkig zijn de technieken zoveel beter :).

@ juulz, ja het is een mooi gebaar. Ben zelf alleen erg bang dat ik tegen een leeg buikje praat.

Mijn zusje vroeg vorige week nog of ik de kleine ook zie bij de menstruatie. Ik zeg, godzijdank niet zegt, volgens mij lost het automatisch op en het is zo klein dat het met het blote oog niet is te zien :)

Zal straks je blog eens lezen!

19. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo ik toch ook wel vervelend vinden om het te zien. Maar wat je zegt het lost op of is erg klein en zie je het gewoon voor een stukje slijmvlies aan.

Ik doe ook wat juulzon doet hoor, tegen mijn buikje praten. Helaas heeft het nog niet geholpen bij mij.
    Maar voelt wel goed voor mezelf. Maar de een kan het misschien beter dan de ander. Ben een ster in tegen mezelf kletsen, dus is niet zo heel moeilijk dan.

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje, had ze d'r dag niet of zo? Dat moet een hele gevoelige tp zijn geweest.

Deel Deze Pagina