Hieraan hebben wij ook meegedaan en ons eskimo was zonder schade ontdooit. Helaas mogen we er nu niet meer aan meedoen.
Fijn zeg die artsen die niet doen wat in het dossier staat. Of hebben ze die niet goed gelezen? Is het een arts die speciaal voor de tp is of iemand die ook op de afdeling werkt. Heb ooit een iui gehad in het weekend, merkte dat wel hoor. De gyn (in dit geval meestal zelfs co-assistent) had haast en moest eigenlijk weer snel terug naar de afdeling. Moet zeggen niet fijn. Maar zal het toch wel even melden bij je arts dat het zo gegaan is. Het is hoe dan ook niet fijn die eendebek, maar zo dus helemaal niet.
Dit is gewoon een IVF arts . Is gewoon een ***. Bij ons mogen geen andere artsen als een IVF arts de TP doen. Er worden zelfs op zondag puncties gedaan, er zijn dus altijd wel IVF artsen aanwezig, meestal maar 1 en een vpk.
Dan vind ik het helemaal niet kunnen eigenlijk. Maar moet zeggen dat ik het over mijn eerste gyn die speciaal is voor vruchtbaarheidsproblemen ook niet zo geweldig. Dan vraag je je soms toch wel af of die mensen op de goede plek zitten. Hopelijk komt er gewoon geen volgende keer en zo wel, dan hoop ik dat je een andere arts hebt.
Ik heb tweemaal dezelfde arts gehad (super lieve vrouw, erg lief, te zacht en niet hardhandig) deze arts was erg hardhandig. Nu maar hopen dat die hardhandigheid het embryo naar de juiste plek heeft geleid. Nee zonder grappen, heb echt fikse krampen gehad net, deed zeer! Denk even kijken of het HCG weg is (is normaal heel snel weg bij me, zeker deze kleine hoeveelheid), maar mijn ovu test is bijna positief, dus niet weg .... Gelukkig van de eigenaar van het forum waar ik vrijwillig voor werk, 20 testen toegestuurd gekregen dus ehm, we kunnen ertegen aan! Wil even weten of het HCG weg is, kan dus morgenavond even testen, is dan 9 dagen na inspuiting. En ben niet anders gewend dat 5000 IE op de 7e dag weg is. Hoop eerlijk gezegd dat het helemaal niet weggaat hahahaha, maar gewoon gaat stijgen, maar helaas kan dat nu nog niet waargenomen worden. Heeft er toevallig nog iemand een camera in de aanbieding .
Babii, ik vind het heel erg dat de fa zo hardhandig is geweest. Dan maar hopen dat het voor een goed doel was. Die krampen net... ik blijf duimen! Handig om zulke connecties te hebben mbt je testen. Ik zal met de fm's begin april letten op haar handelen als ik haar krijg. Ik heb haar 2x eerder gehad en beide keren was ze erg prettig.
Nou bij mij echt niet, maar weet niet of de dokter C. waar jij het over hebt, dezelfde dokter C. is??? Bij mij past er simpelweg geen normale eendenbek zoals bij een andere vrouw. Heb nog eens extreem vaginisme, dus het is al een prestatie op zich als het lukt! Ben dan ook altijd heel trots, want heb hem er ook weleens zo uitgeperst . Maar deze mevrouw had geen bril (had ze wel ooit zei ze), zag er een beetje (sorry verward en azo uit, beetje vergelijkbaar met Ma Flodder) en was ergggg dik!
Kan ook nog zijn dat het aan je eigen persoontje ligt hoe de arts is hoor. En dit bedoel ik niet verkeerd. Maar je hebt het weleens dat het op een of ander manier niet klikt met iemand. En dat dus onbewust wrijving geeft. Terwijl een iemand ander die arts heel aardig vind. Is dan ook geen oorzaak voor dat er wrijving is. Dus kan je er ook niks aan doen. Vind dat een arts toch wel beetje verzord moet zijn eigenlijk. Tegen de krampen mag je gewoon 3xdaags 2 paracetamol innemen. Kan geen kwaad. Hier altijd krampen na de iui/tp. En een warm kruikje kan ook wel lekker zijn, maar helpt helaas niet altijd. En gewoon je buikje rust geven. Is dan inderdaad al knap dat de eendebek erin gaat. Lijkt me wel lastig vaginisme. Misschien een persoonlijke vraag, maar sex lijkt me dan ook wel lastig?
Ik heb het niet met seks . Heb het alleen in het ziekenhuis, geen idee waarom. Nee, het ligt aan die arts. Ik heb normaal nooit een vooroordeel en ga goed de kamer binnen. Maar als de verpleegkundige zegt: Ze moet een kleine eendenbek i.v.m. extreem vaginisme en het anders veel zeer doet en de arts zegt: Nou, ik probeer het wel zo! Past ervast wel iN! Waarop het niet past en ze doordouwt en doorduwt en me zeer doet! En de verpleegkundige nogmaals zegt: Ik pak de kleine wel en zij zegt: NEEEE al duwend (pijnlijk) dit gaat wel lukken! En het dus neit lukt! Uiteindelijk heeft ze echt iets van 5 a 10 min zitten porren, toen zaten me schaamlippen ertussen en was ze weer geïrriteerd, pfff. Alsof ik daar iets aan kan doen??? Maar deed dus wel zeer .
Gelukkig dat je het niet met de sex hebt. Vind het wel slordig hoor dat ze niet de goede eendebek pakt. Als ik jouw was zou ik een klacht indienen. Werk zelf ook in de zorg en dit soort dingen moeten geregisteerd worden. Maar dat is eigen keus. Maar zo te horen zou het ook niet mijn type arts zijn. Je bent al zo kwetsbaar door alles en dan ook dit nog. Misschien een tip voor de eendebek. Goed zuchten als hij erin gaat. Op een of andere manier ontspan je de onderkant dan beter als het mee zit. Weet niet of het helpt bij je, maar gaat soms dan wel makkelijker. Hier ook ervaring hoor met porren, vooral als ze bij de iui mijn baarmoedermond niet inkwamen. Dan probeerde ze ook wel de eendebek wat te verschuiven. Lijkt soms wel of alles bont en blauw is van binnen. Eendebek past bij mij wel hoor, maar is vaak wel gevoelig.
Mijn baarmoedermond zit naar achteren gekanteld zei ze, maar de andere arts was heel lief. Mevrouw, nu even goed adem halen, ik raak u aan, ik plaats hem nu. Goed zo, u doet het perfect! Ok;e mevrouw, even persen! Goed zo! Ga hem nu openen! Geweldig gedaan mevrouw!!! Dit was dus de vorige arts met de vorige 2 terugplaatsingen. Het staat trouwens duidelijk in mijn dossier, vandaar dat de verpleegkundige er wat van zei. Ze had duidelijk haar mood niet, maar hoop dat het gepor toch echtttttt ons toppertje heeft geholpen haha. Maar jij zei dat die krampen van de TP kunnen komen? Heb het met vlagen, vanmiddag even heel heftig (2 min) en weg. Dan voel ik niks en dan weer wel. En zit al 2 dagen na TP he.... Vanaf hoeveel cellig nestelt ie eigenlijk in? Volgens mij heb ie nog een hele weg te gaan tot ie innestelt bij me. Maar jij dus ook last van de eendenbek? Ook veel last na een TP?
Vooral als ze de eendebek willen openen vind ik niet fijn. Erin gaat nog wel hoor, maar moet echt ontspannen. Maar wat je zelf al schrijft gaf de andere arts goed aan wat ze ging doen en kan je erop voorbereiden en meewerken. Waar ik de iui's heb gehad was er 1 die het wel deed, maar meestal dus ook niet. Loop nu in het mck en die zijn speciaal voor dit soort behandelingen en merk je ook duidelijk. Zijn daar superaardig en leggen alles uit. Waardoor je dus ook beter ontspant. En ik heb na de iui's vaak 1 of 2 weken lang last gehad van krampjes, vooral als ik bezig ben. Maar ook soms gewoon als ik te lang op een rechte stoel zit. Mijn baarmoeder/ baarmoedermond is heel gevoelig schijnbaar. Soort van ongi-krampen. En ik weet niet of ik last heb gehad van de tp. Had toen nog pijn van de punctie 4 dagen ervoor. Ik moet me elke ronde van de iui/ icsi minimaal een week ziek melden, omdat ik dus niet wil werken ivm krampjes. En gaat vaak ook niet. Ze zeggen dat je paracetamol kan nemen, dan voel ik het niet. Maar wil toch graag mijn buikje ontzien voor het beste resultaat. Kan geen kwaad volgens de gyn. Gezien ze flink bezig geweest zijn kan het zijn dat het allemaal nog gevoelig is bij je en je baarmoeder/ baarmoedermond aan het protesteren is. Maar als je twijfelt kan je altijd het ziekenhuis bellen. Ik heb geen idee wanneer het innesteld. Kan het ook vast zijn hoor.
Ben blij dat ik dus niet de enige ben die last heeft van die krampjes. Dacht dat ik een uitzondering was en dat dit bijv een reden was dat mijn bm eht embryo afstoot. Ik heb dan een gekantelde baarmoedermond, ook weer fijn haha. Maar goed, neemt niet weg dat ze dan zo ruw moet zijn! Hier nog steeds een zeurderig gevoel in mijn buik, kan dus van de eendenbek zijn, maar had het ook al voor de tp (weten jullie nog dat ik schreef bang te zijn voor een ongi op 3 dpo). Wordt er gewoon onzeker van en ben er heilig van overtuigd dat ik pas zqanger ben wanneer ik eens niets voel. Zal je zien, dan ben ik natuurlijk weer onzeker dat ik niks voel, maar ach, wanneer ben je eens niet onzeker in de mmm? Had net ineens allemaal nattigheid in me slipje (alsof ik water verlies). Had dit laatst voor mijn ovulatie, vindt het maar vreemd. Hoop niet dat dit het teken is dat mijn menstruatie doorzet! Zal vanavond even testen of de pregnyl 5000ie mijn lichaam heeft verlaten. Normaliter dat ik het spoot was het de 7e dag weg itt de 10000ie, maar heb nu dus 5000ie gespoten. Nou ja... Waiting and waiting he!
Babii ik kom je heel veel geluk toewensen en hoop dat deze poging raak mag zijn. Sterkte met wachten. xxx Lente
Dank je wel Lente, ik hoop dat ik er dit keer naast zit qua gevoel! Ukkie is zoooo gewenst, maar bij iedereen die hier zit natuurlijk. Hoop dat ze snel een teken van leven geeft! Vanavond zit ik ruim 9 dagen na Pregnyl en hoop dat hij er al uit is, normaliter is hij er binnen 7 dagen uit. Ben benieuwd!!
Wat ontzettend vervelend zeg dat dr C zo deed. Ben ik niet van d'r gewend. Heb haar meerdere keren gehad en ze luisterde toen altijd heel goed. Bij mijn tp las ze juist heel goed mijn dossier en deed wat er in stond, waardoor het toen veel sneller ging als de keren daarvoor. Nou, ik hoop dat ondanks alles je uk gewoon op het goeie plekkie zit en blijft zitten!
Wie weet ook bijwerkingen van de pregnyl? Weet niet of krampen daar ook bij horen. Maar ik had altijd allerlei kwalen van de pregnyl. Nattigheid kan ook van alles zijn, maar is wel vervelend. Die onzekerheid is slopend, maar kan dus nog alle kanten op. Een gekantelde baarmoeder is niet fijn lijkt me. Maar dat heeft niks met de eendebek inbrengen te maken. Wel met het slangtje voor de tp. Want die moet de baarmoeder in.
Een gekantelde bm mond heb er zeker mee te maken, want dan kunnen ze met de eendenbek de opening niet goed vinden. Dit heb ik van mijn arts hoor en het nare is: ze moeten allemaal wel even porren, maar dit was echt schandalig haha. Nee, ik weet voor bijna 100 procent zeker dat de pregnyl al mijn lijf uit is (is altijd na 7 dgn weg) mijn lichaam breekt snel af, maar zie het zo wl haha. Zit al 9 dgn na inspuiting en 50000 ie breekt snel af bij me. Bij mij duidt het vaker op een menstruatie die gaat komen , maar meestal gaat dit gepaard met een beetje slijm vooraf. Heb zelf overigens geen enkele bijwerking gehad van de pregnyl, nooit gehad ook (genruik het toch al 1,5 jr) en al die tijd was het op 7 dpo al me lijf uit. Nu is het dus 9 dgn na inspuiting, we zien het wel hiih.
Dat bedoelde ik ook dat ze dan vooral moeite hebben met je baarmoedermond vinden. Maar niet met de eendebek in de vagina brengen. En dat is al lastig bij jou. (helaas) En is dan inderdaad beetje porren en draaien. Hier bij de iui ook regelmatig moeite gehad met in baarmoeder komen en ik heb geen gekantelde baarmoeder zover ik weet. Dus zegt niks. De ene maand kwamen ze er zo in en de andere maand deden ze er voor mijn gevoel 5 minuten over. En 1 keer zelfs een tangetje nodig gehad om baarmoedermond goed te trekken. Dat is helemaal niet fijn. Dan kan ik je krampen niet verklaren. Als je nooit last van de pregnyl hebt. Wie weet is het een goed teken dat hij nog niet uit je lijf is. Maar ben benieuwd wat het zal zijn bij de volgende test. Maar 3 dagen na je ei was wel vroeg dat je krampen had. En ook nu ongi worden is erg vroeg. Helaas kan je niet meer doen dan afwachten.