@babii: Meis, ik duim zoiezo voor je... voor je BMS, voor je eitjes, voor alles... ik gun het je gewoon super namelijk... Daarom heb je je forum dinnetjes, die blijven hoop voor je houden en je hoop en moed geven als je het zelf eventjes niet meer heb (al snap ik je helemaal waarom je de moed af en toe echt op geeft met al die problemen :S)
Babii, ik lees net je topic en wat moet dit verschrikkelijk frustrerend voor je zijn! Is er nergens ter wereld iemand die er misschien meer vanaf weet? Het is toch ongelooflijk dat ze al zoveel kunnen, maar juist deze ogenschijnlijk onschuldige 'kwaal' niet kunnen verhelpen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het helemaal zat bent, want erg veel begrip lijken ze in het zh ook niet te hebben. Mijn ervaring is dat dit juist komt omdat ze er niets vanaf weten, dus doen ze maar net of ze dom zijn... Frustrerend en om woedend van te worden inderdaad, zeker als ze je tijd eigenlijk gewoon verdoen! Heb je wel al ervaringen van andere vrouwen met dit probleem gehoord/gelezen of is het iets wat vrij zeldzaam is? Ik hoop met heel mijn hart dat als je volgende maand met de Progynova mag beginnen, dit wel het gewenste effect zal hebben en je prachtige cryo(s) uit mogen groeien tot (een) prachtige baby(s). Liefs, Doortje
He babii Ik 'ken' je nog van het LEO topic en ik zag Flippo hier ook. wat vind ik het erg voor jullie dat je nog steeds zkh in en uit lopen en dat het mooie wondertje waar jullie zo op wachten er nog niet is.. meid wat moet dat moeilijk zijn!
@ Doortje, deze arts weet er klaarblijkelijk helemaal niks van en de rest van het ziekenhuis is gewoon meelevend en doen wat ze kunnen. De artsen weten simpelweg wel wat ze moeten doen, maar als mijn lichaam daar niet op reageert, alle hormoonwaardes normaal zijn, mijn baarmoeder goed is doorbloed, mijn eierstokken goed werken, kortom alles werkt en er zijn geen afwijkingen te vinden, dan kunnen ze ook niks meer. Uiteraard heb ik al contact gehad met Düsseldorf en Gent, maar hun allen zeggen hetzelfde als mijn artsen. Als er niks wordt gevonden, alles is normaal en hij wordt niet dikker als 5 mm, dan moet je het daarmee doen! En ook daar kan je zwanger mee raken, maar het is wel het minimale. Daarbij heb ik de arts al gezegd dat ik met een natuurlijke cyclus een dun BMS heb en met hormonen gewoon iets dikker. De arts wilde het toch proberen, ze plaatsen toch niet terug als hij te dun is rond ovulatie. Maar ze zei: stel hij is nu ineens wel hersteld, maar ach. Ben het gewoon even zat, blijkbaar hoort dit bij me en ja hij is nu extreem dun, maar de opluchting is er wel dat ze niet TP als het niet kan. De reden dat ze nu ook een natuurlijke cyclus proberen, heeft natuurlijk te maken met hoe het de laatste keer ging. Ik geloof gewoon niet dat een BMS van 1 mm ineens groeit naar 5 mm, ook al is het eitje nog dun, zij zegt dat het kan, maar mag deze arts sowieso niet. Ze doet altijd zo raar (ze is nieuw). Doe mij de volgende keer maar de andere artsen, die leven tenminste mee en zoeken oplossingen.
Ik snap je frustratie. En als je ook iemand van het ziekenhuis hebt die zo reageerd is het helemaal niet fijn. En ik snap dat je geen vertrouwen meer erin hebt. Hoop zo dat het nog gaat lukken voor je. Kan een acupunctuur niks voor je betekenen? Ga ervan uit dat je alles al hebt geprobeerd hoor, maar wie weet kunnen die nog net een beetje extra helpen.
Babii wat een shitzooi weer! Zit jou ook niet een keer mee he .. En zo blijf je door kwakkelen pff.. Hoop echt op een keer zon mega groot wonder voor je! En wat een domme arts inderdaad... Soms weet je het zelf gewoon nog beter dan zon mens. Hoop dat je bij de volgende fm iemand hebt die wel weet hoe het zit en helpt mee denken met je! Dat is vast een stuk fijner. Dikke knuff
@ Zonnetje, acupunctuur werkt helaas niet . Heb dat uiteraard ook al geprobeerd incl. Reiki en een magnetiseur. Het is gewoon zo dat ik ten tijde van een ovulatie om kom van de oestrogenen en dan kunnen ze meer toedienen, maar dat helpt niets . Me lichaam produceert genoeg, mijn BMS blijft gewoon te dun. Heb voor zaterdag wel weer een intake voor acupunctuur, wellicht helpt het dit keer wel, maar goed. Ga nergens meer vanuit! @ Shantii, ik ben er ook echt zo onwijs klaar mee! Mijn gevoel zegt doorvechten, je bereikt je doel wel, maar met dit bms geloof ik er niet in. Het is zo ontzettend frustrerend en niemand kan mij wijsmaken dat het eitje over een paar dagen groot genoeg is en het bms dan ineens een groeispurt heeft gemaakt. Ik ken meiden daar is hij CD3 al 5 of 6 mm en bij mij niet! De arts weigerde hem ook op te meten, ze zegt: dit heeft toch geen nut, hij is flinterdun (1 mm ofzo). Echt een rot mens grrrrr! Ben blij dat de overige 9 artsen geweldig zijn! En denk dat ik zaterdag me liefste arts heb . Ga ook gewoon voorstellen vanaf CD1 progynova te slikken, hun hebben normaliter eerst de pil, dan deca en dan progy, maar dat ging afgelopen keer erg fout . Dus ga nu voorstellen alleen progy te slikken, want dan weten we dat ie tenminste 5.6 mm wordt (iig 5 mm). Dat is uit eerdere testen gebleken.... Voel ook geen eigroei, dus denk ook dat het niet groeit, hoe ze er dan bijkomt dat hij zaterdag 16 mm is?
Meidje, het zit je ook allemaal niet mee. Kan me voorstellen dat de frustrsties soms hoog oplopen. Ik duim heel hard voor je!!!
Ik had ook wel verwacht dat je acupunctuur als optie had bekeken/ geprobeerd. Maar wilde het toch voor de zekerheid voorstellen. Helaas dat dat ook niet helpt, maar wie weet geeft het net een extra zetje dat er toch wat kan innestelen. Je zegt zelf ook dat er dames zijn die met dun bms zwanger zijn geworden. Succes
Ik ben hoogstwaarschijnlijk ook in 2006 met dun bms zwanger geworden. Maar we weten niet hoe dun helaas. Echter is dat een MK geworden, ook nog pfff. Maar ik laat in ieder geval niet onder de 5 terugplaatsen, bij 5 dus wel, omdat het gewoon kan (volgens dusseldorf, gent en mijn zkh). O ja en Nijmegen.
Dan gaan we voor 5!!! Als zoveel ziekenhuizen hetzelfde zeggen, dan moet je daar op vertrouwen (alsof je anders kan ) Geloof in jezelf Babii!
Maar als ie nu 1 mm is (wat ik dus niet zeker weet, want mevr. weigerde hem te meten (heb dat nog nooit gehad)).... Dan is hij zodra het follikel rijp is, echt geen 5 mm hoor. Dat redt ie niet meer . Lees overal @ internet dat vrouwen bij een eitje van 10 mm een bms van 6 mm hebben....
Pfff meis wat een ongevoelige arts vandaag zeg. Die heeft blijkbaar niet goed in je dossier gelezen aan de opmerkingen te zien. Ik vind het echt heel erg voor jullie dat het allemaal zo moeizaam (of zeg maar gerust: niet) gaat Hele dikke knuffel voor jou meis!!
Tjonge, wat een lullige behandeling! Zeker als je weet dat het bij jou zo'n moeilijk punt is en het dus voor jezelf heel belangrijk is te weten hoe dik het nu precies is... dan doe je toch even wat beter je best?! Snap ik niet hoor! Al heb ik zelf ook niet allemaal positieve gevoelens bij de bejegening van sommige artsen hier... Internet zegt: ei van 10mm is BMS van 6? Nou bij mij niet hoor! Je hoort mij niet klagen over mijn BMS, maar bij een BMS van 6mm zit bij mij meestal een follikel van rond de 14/15. (daarna remt mn ei in groei af en heeft het BMS nog even tijd om bij te groeien. meestal wordt ie bij mij 9mm.)
[FONT="]@ Sandra, dat heb ik nu dus ook gedaan! Geef gewoon die *** arts de schuld, zeg dan wel dat zij immers het recept heeft voorgeschreven en ik er 1 per dag moet haha. En dan weten hun ook (als het eitje geremd wordt) dat ik d.m.v. de progynova wel een iets dikker slijmvlies krijg, met gevolg dat ik dan zeg: ooo geef me dan de Utro, dan denkt me lichaam een ei te hebben gehad en heb ik toch nog een TP. Heel erg, maar zij behandeld me ook zo! [/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Vorige keer ook geprobeerd, het remde toevallig die keer mijn ei, maar mijn BMS was 5.8 mm. Die keer daarvoor CD8 gestart met de Progy en CD13 een prachtig ei + BMS van 5.6 mm. Dus laten we hopen dat ie doorgroeit en hun niks komen te weten en anders dan is het de schuld van de arts hahahaha en dan eis ik een TP (mits ie dikker is als 5 of 5 is).[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ Merah, die arts is echt de *** arts die er is. De overige IVF artsen heb ik allemaal goede ervaringen mee, maar deze niet. Dit is nu al de tweede keer dat het voorvalt, ze is ook nieuw volgens mij, snapt weinig van mijn dossier. De keer hiervoor zei ze: ja maar met een dun BMS plaats ik niet terug, waarop ik zeg: lees mijn dossier eens grrr.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Ik schatte het bms rond de 1 á 2 mm (je zag echt een streepje). Maar goed, we zien het zaterdag in de hoop dat de Progy iets doet. Dus of een TP via UTro (als me bms groeit) of via een ei als ie groeit.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Laten we gewoon hopen dat hij groeit haha.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]En weet je wat het vreemde is? Verlies wel met vlagen melkachtig witte afscheiding (nat) en dan zou je denken: het is lekker dik, maar nee hoor! Bij Babii weer niet .[/FONT]
Mmmm, kun je me een hint geven welke arts het is, hoe ziet ze eruit? Heb wel een idee, even kijken of ik haar net zo aardig vind als jij
Ik heb geen idee welke arts het is (ken haar naam niet) ze is nieuw en erg jong. Donkerblond haar, lang en ziet er erg jong uit. Alle andere artsen ken ik, er staat ook nog geen foto van haar bij de IVF artsen (die op de IVF afdeling hangen)....
Dat is dokter H. waar jij het over hebt... Haar mag ik ook niet echt! Dokter K. ben ik ook op uitgekeken, die heb me een paar keer echt geïrriteerd. Heb nu over het algemeen dokter Vd. H en dokter P. Ben erg blij met ze!!! Maar goed, Babii is zelf aan het dokteren geslagen en heb wat krampen dus hoop dat er een eitje is doorgegroeid. Hoef ik niemand de schuld te geven en hoop uiteraard nog erger dat het bms boven de 5 is! We zien het morgen . Al heb ik geen hoop hoor!
Inderdaad dokter H. Die was vreselijk beledigd dat ik niet mee wilde doen met een studie toen bleek dat ik dan hele andere hormonen moest gaan spuiten (je kent het verhaal). Verder had dokter van Z. (gyn, geen IVF-arts) me dingen anders verteld dan dat zij deed. Ik raakte er van in de was en gaf dat aan. Raakte ze helemaal geirriteerd! Das niet fijn hoor, als je voor intake voor je eerste IVF zit. De andere namen ken ik niet zo goed. Ik ken een arts die wat gezetter is, met donker haar (schat eind 30 of zo). Die vind ik erg aardig en die legt ook goed uit. Verder is er een wat gezettere (sorry, ik vergelijk alles nogal snel met mezelf of dr H in dit geval) met blond haar, die mag ik ook wel.