Die stevige is dokter Vd H, die zegt altijd: pas je goed op mijn patientje hahaha. Die dokter H was ook erg geïrriteerd dat ik zei dat mijn BMS nooit beter wordt... Er zijn er meerdere met blond haar, maar als je de dunne bedoeld met een smal gezicht, dat is dokter K. daar ben ik klaar mee. Maar goed, gelukkig zijn er heel wat die super lief zijn en me ook daadwerkelijk overtuigen dat het lukt. Duik nu me bedje in! Liefs
Nee, die blonde die ik bedoel heeft volgens mij geen smal gezicht. De eerste keer dat ik haar zag dacht ik: jij hebt iets met je gezicht of zo. scheel?... Volgens mij is ze dat niet hoor! Net als dr vd. H vind ik dat wel een echte moeder... Kjik je nog even naar mn nieuwe foto-tje? Ben benieuwd wat je er van vindt.
Succes babii. En een aardige, meelevende en denkende arts is altijd fijner dan iemand die doet wat ze moet doen en snel geïrriteerd is. Heb bij de iui een gyn gehad waar ik helemaal niet mee kon opschieten (was degene die me behandelde). Gelukkig heb ik haar maar 3x gezien ofzo. Dat was voor de intake, de uitslag van de onderzoeken en een tussenevaluatie. Maar die was ook zo zakelijk en afstandelijk. Nu gelukkig een fijne gyn. Loop bij het mck en daar zijn ze erg aardig en meelevend. Moet zeggen dat het wel fijner is en je je weer een beetje mens voelt ipv een nummer. Succes en hopelijk treffen jullie vooral de aardige artsen.
@ Merah, ik denk toch dat je dokter K. bedoeld, want die kijkt m.i. een beetje scheel hahahaha. Dat is mijn behandelend arts en daar heb ik laatst woorden mee gehad. Vandaag had ik haar ook en mijn haren stonden direct recht overeind, maar denk dat ze vandaag niet ongesteld was, want ze was poeslief! @ Zonnetje, inderdaad, helemaal mee eens! @ all, Vandaag weer een FM om 08.00 uur! Kwam daar aan als een verzopen kat door de regen (klein stukje lopen naar binnen haha) en hoorde direct dokter K. Oeeee dacht ik, fijn hoor! Maar ze was in een goede bui, wenste me goedemorgen, vroeg hoe alles ging en vond het spijtig dat ze me wederom zag! Het doktoren heeft goed geholpen! Heb een bms van 5.1 mm en een eitje van 12 mm. Heb haar gezegd: de andere dokter zei progynova in te nemen vanaf afgelopen woensdag. Ze zegt: dat staat er niet, ik zeg ja hallo, ze heeft zelf dat recept voorgeschreven . Nou goed, ik zei: volgens mij is de groei van het eitje geblokkeerd. Nee zegt ze., dat kan niet! Ik zeg volgens mij wel hoor, waarop zij antwoord: ik vermoed dat je eitje nu pas een signaal heeft gekregen om te gaan groeien. Het kan overeenkomen wat ze zegt, want normaliter heb ik rond CD18 en CD19 een positieve ovulatietest en soms iets eerder. Toch ben ik bang dat ik door het slikken van de Progynova het eitje heb geblokkeerd, ondanks de groei krampjes. Maar als dat eitje is geblokkeerd, had ie waarschijnlijk al opgelost geweest..... Zit ook te twijfelen om een klein beetje Menopur bij te spuiten (37.5 IE), zodat ie toch iets doorgroeit.... Toch ben ik blij om het BMS, die is 5.1 (3x opgemeten) en wauw hij had 3 lagen. De arts moest heel erg lachen, want ik zag direct het BMS en zei: woow die is opgebouwd! Jaaa zegt ze, ik zie het! Ik zeg en wat een mooie 3 lagen, ze zegt: inderdaad, het ziet ernaar uit dat uw lichaam weer aan het werken is met een big smile. Ja, daar was Babii al achter hahahahahaha. Nu dat BMS nog, maar die groeit niet verder hoor, wellicht to 5.8 maar dat was de vorige keer ook. Toen een shot Pregnyl en toen was hij rond de punctie 7.4 (pregnyl maakt hem nog af). Dus zit te twijfelen om een beetje menopur bij te spuiten, want voel ook geen groeikrampen i.t.t. gisteren . Ben te bang dat ze anders maandag zeggen: afbreken want hij groeit niet door. Het eitje zit er toch en er moet wat FSH bij.... Nou dat heeft de Menopur toch??? Of nog even wachten tot maandag, maar goed... Ben veels te bang dat het eitje niet doorgroeit.... Als ik nu krampen voelde wist ik dat het snor zat hahaha.
Zit net te denken dat hij met spuiten waarschijnlijk 2 mm per dag groeit. Wellicht groeit hij natuurlijk met 1 mm per dag. Dat komt nog aardig overeen met die 10 mm en 12 mm . Wat me ook opvalt is het andere eitje van 10 mm weg is en deze er nog zit .
Hey meis wat goed om te lezen zeg!!!! Ik ga nu extra super hard voor je duimen! Heeft dat zelf dokteren toch goede resultaten tot nu toe
Ik heb net ook even jouw topic doorgelezen... Jeetje zeg, ik wordt er gewoon stil van! Wat heb jij al een ellende achter de rug! Toch klinkt het wel weer hoopvol dat je BMS vandaag toch goed gegroeid bleek te zijn! Deze maand misschien toch nog wel weer een klein kansje... Sterkte en heel veel succes!!
Thanks meiden! Tsjah, ik moet denk ik maar IVF arts worden hahaha. Herken een BMS als geen ander en de arts moest echt heel erg lachen dat ik haar vertelde dat ik een opbouw had en het zag hahahah. Maar hij was zo mooi en overduidelijk! Dat ik echt dacht, wauw! @ Mama van demi, dank je wel! Mijn bms wordt eigenlijk nooit dikker als 5 hoor.... Dus het zal hier bij blijven, het is het minimale, maar de kans is er .
Meid wat goehoeeddddd!! Wauw ik had het niet verwacht! Soms is zelf dokteren dus toch wel ergens goed voor. Ik hoop dat je maandag weer goed nieuws krijgt te horen. Ga voor je duimen!
Hoop inderdaad dat het follikel doorgroeit, want het BMS is goed genoeg voor een TP! Net toch stiekem even 37.5 IE Gonal F ingespoten, zodat ie toch een teken krijgt tot groeien. Hoop dat de arts niet meeleest haha. Vrees ook dat veel mensen commentaar zullen hebben, maar als je al bijna 2 jaar weet hoe je lichaam reageert en er niets mee wordt gedaan, dan doen we het maar even zelf! Dus nu duimen dat het eitje doorgroeit, al heb ik daar weinig hoop in . Toch hoop ik dat de Gonal ff een wonder verricht hahaha.
Ik duim met je mee !! Ik mag hier niet zelf dokteren dan krijg ik bonje met me vent haha.. Maar soms zou ik het ook wel willen! Je gevoel kan je soms meer zeggen dan alle andere mensen bij elkaar.
Ik roep al 2 jaar dat het zo gedaan moet worden en alleen dokter K. luisterde naar me! Mijn vent krijg ik geen bonje mee, die weet dat mijn gevoelens het bijna voor 98% aan het juiste eind hebben. Inderdaad, nu het eitje nog en dan is me happy! Maar het klinkt stom: ga er niet vanuit dat die verder groeit . En dat is dan mijn eigen schuld, maar dan plaatsen ze maar mooi terug d.m.v. Utrogestan hoor! Dan denkt het lichaam ook een ei te hebben gehad . Hoe is het met jou lieverd?
Ja precies dan maar een cyclus nabootsen!! Als het werkt waarom niet! Sla je teminste niet weer een maand over. Heb je al genoeg gedaan. Ja hier wel weer redelijk! Heb me positieve vibes gevestigd op deze tp dus het moet gewoon goed komen zou leuk zijn als we samen op roze knallen he hihi. xx
Fijn dat je bms toch nog mooi dikker is geworden (naar jouw maatstaven). En wie weet groeit het eitje nog wel door. Eitjes rond de 10mm kunnen nog krimpen, zag dat je had geschreven dat er 1 verdwenen was. En soms gaan ze inderdaad pas later groeien. Op welke dag zit je? En een beetje hormonen kan het misschien juist stimuleren. Je kent je eigen lichaam het beste. Succes en hopelijk op kort termijn een mooie tp voor je.
Babi, toch goed nieuws zo te zien!!! Hopen dat je lichaam nog een beetje gaat luisteren deze keer. Maar 5 mm BMS is voor jou toch al uitzonderlijk?? Dus nu hij 5 is gaat de rest ook goed komen, weet t zeker!!!! Dikke knuffel, en ik blijf meelezen hoor!!!
@ Brabbel, nee 5 mm is voor mij nu normaal, dikker krijgen ze hem niet. Het is alleen dikker geweest toen ik aan het stimuleren was voor de IVF. Had toen 11 eitjes en een BMS van 6 mm. Nadat ik de Pregnyl had gezet, heeft het BMS nog een groeispurt gehad naar 7.4 mm. Nu doen ze het dus in natuurlijke cyclus en mijn BMS was woensdag 1 mm, althans (mevrouw weigerde hem op te meten en Babii was woest). Toen dacht ik: 10 mm is niet dominant qua eitje, dan maar aan de Prgynova, dan weet ik dat ie zeker weten 5 mm wordt (hebben we al vaker getest). En dan geven ze achteraf maar Utrogestan, dan denkt me lichaam ook een ei te hebben gehad. Dus 5 is voor mij nu normaal, was 7 maar normaal voor me . @ Zonnetje, dank je lieverd! Ben blij dat ik niet bevoordeeld wordt, maar na bijna 1,5 jaar spuiten weet ik echt wel wat mijn lichaam wel en niet kan. Ik had woensdag 2 eitjes van 10 mm (links en rechts 1). Die van woensdag was uit mijn hoofd, links ineens verdwenen, maar de rechter zat er nog en die was gisteren 12 mm. Ik zei nog tegen de arts: oei, volgens mij is hij geblokkeerd. Zij lachen, nee hoor dat kan niet! Waarop ik antwoord, volgens mij toch echt wel! Ze zegt, het ene eitje is weg, deze is blijven zitten en dus dominant. Dat hij nu pas 12 mm is kan kloppen, want een eitje groeit tussen de 12 en 14 mm heel langzaam (1 mm per dag) en dan komt die van woensdag tot zaterdag wel uit op 12 mm. En vanaf die afmetingen kan het heel snel gaan, ik verwacht dat hij maandag 16 mm is en je de Pregnyl kan zetten. Het vreemde is (sorry meiden, maar heb dit heel lang niet gehad), is dat ik veel vocht verlies van onderen. Gisteravond toch even een beetje Gonal F gezet i.p.v. Menopur (die was nog open) 37.5 IE en nu hopen dat het eitje doorgroeit. Maandag om 09.15 uur moet ik er weer zijn en hoop dat het eitje dan is gegroeid. Zat zaterdag overigens CD13, maar heb een wisselende cyclus. De ene keer is hij er rond CD13 en CD14 (de posi ovu) en de andere keer CD18 en CD19. En het lijkt er nu op dat het CD18 en CD19 zou worden, mocht het eitje echt 20 mm gaan worden. En heb ook vaker op CD18 en CD19 een posi ovu gehad dan CD13 en CD14. Ik hoop dat het eitje toch doorgroeit, ben veels te bang voor slecht nieuws. Niet gek he, na 1,5 jr spuiten en onzin en bijna 2 jr mmm! Maar goed, ik hoop dat jullie willen duimen voor het eitje!!! En nog een beetje voor het BMS (lijkt me dat die niet meer kan krimpen hihi). Liefs
Tuurlijk duimen wij mee!! Ik duim al bijna 2 jaar met je mee hihi. Ik hoop van harte dat het eitje goed door groeit, en die pregnyl nog even een flinke boost geeft aan je bms, want ik eis 7mm .. Dubbel duimen voor je dus! Knuff
Ik bevooroordeel niemand die zelf aan het dokteren slaat. Zolang je maar weet wat je doet en wat goed en fout is. Werk zelf in de zorg en heb genoeg mensen waar ik over de vloer kom die dat ook doen. Geef dan hooguit advies. En wat je zegt, jouw lichaam is totaal niet volgens het boekje, dus ja, dan moet je af en toe wat aanpassen aan de protocollen. Niet iedereen past in het standaard protocol. Ik hoop dat het eitje nog gaat doorgroeien voor je. En volgens mij kunnen eitjes echt in staking gaan/ krimpen hoor. Heb ik ook ervaring mee. Bij mij beginnen ze ook langzaam en dan ineens een flinke groeispurt. Heb ook weleens gehad dat ik zei doe maar morgen terug, want het gaat soms hard bij mij. Was ook niet volgens protocol, maar had wel gelijk. Geen idee hoe het komt dat het wat vochtiger is, kan vele oorzaken hebben. Succes in ieder geval maandag.
O Babii, wat lees ik hier nu allemaal!!!? Die gaat helemaal lekker bij jou! Had je de vorige FM niet maar 1mm of zo? Zo weinig dat ze het niet eens wilde opmeten? Wauwie!!! Meidje, ik hoop dat het nog iets dikker wordt, maar als dat niet lukt, hou je dan vast aan de woorden van je arts (en die je ook aan mij schreef in mijn topic): Embryo's hebben kunnen zelfs op de gekste plaatsen, daar waar helemaal geen BMS zit (eileiders ed) innestelen, dus ook bij 5mm! Ik kan me voorstellen dat je ook wel een beetje opgetogen bent nu. Ik ga heel hard voor je duimen dat je eitje doorgroeit!!!
@ Zonnetje, ik weet dat eitjes kunnen krimpen daarom heb ik even de Gonal bijgespoten... Heb nu wel een soort van zeurderig gevoel, moeilijk te omschrijven: alsof er een menstruatie wil doorzetten (kan natuurlijk niet), maar goed. @ Merah, ja die doos wilde het niet opmeten en het zelf dokteren heeft godzijdank zijn vruchten afgeworpen. Nu maar hopen dat het eitje verder groeit, maar dat zien we morgen wel. Spuit vanavond nog een beetje 37.5 IE Gonal bij en dan moet hij toch wel een signaal geven van: he groeien jij! En anders, tsjah dan is het pech en dan wil Babii alleen Progynova vanaf de menstruatie .