Ik doe ook weer mee - start IVF in Düsseldorf?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Newa, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal -

Sommigen herinneren mij misschien nog van eind 2010 toen manlief en ik ook bezig waren met IUI's (in Zuid-Afrika waar helemaal niks vergoed werd).
    Inmiddels ben ik terug in Nederland, en manlief zit nog in Zuid-Afrika. Ik ben hier op zoek naar een baan, en daarna kan ik voor hem een visum aanvragen.. jaja.. een heel gedoe maar goed, uiteindelijk zal blijken dat het het waard is hopelijk.
    Ben nu nog aan't kijken naar welke verzekering ik neem, waarschijnlijk wordt het Menzis (daar zat ik voorheen ook bij).
    Inmiddels hebben we van de arts in Zuid-Afrika een IVF advies. Ik ben aan't wachten op mijn medisch dossier zodat ik e.e.a. hier aan artsen kan voorleggen.
    We zijn overigens wel gelijk aan't denken om de IVF in Düsseldorf te starten, en niet in Nederland.. dat wachten tot wanneer "plek" is vind ik niet zo geweldig, om het zo maar te zeggen.
    Ben me goed aan't oriënteren.. de voors en tegens.. in Düsseldorf zouden we nog met een kostenplaatje zitten .. aangezien bij Menzis meen ik alles eerst voorgeschoten moet worden en je vervolgens een x bedrag terug krijgt.. wat waarschijnlijk niet eens het hele bedrag is dat betaald moest worden.

Iemand recente ervaring met IVF/ICSI in Düsseldorf en vergoedingen van ziektekostenverzekering hiervan? Is het inderdaad in alle gevallen dat je eerst zelf moet betalen?
    Alvast bedankt allemaal! (excited)

Deel Deze Pagina