Advies gevraagd! Doorgaan of aanpassen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eiram, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ik heb deze cyclus voor het eerst clomid, pregnyl en utrogestan gebruikt. Dit ivm een te korte lf. Sinds 3 maanden loop ik bij de gynaecoloog. Mijn eerste cyclusmonitoring zonder medicatie was er een eisprong op dag 18 en menstruatie kwam op dag 28. Lf van 9 dagen dus. Op dag 23 is er progesteron geprikt en dit was 51, dus goed. Tweede cyclusmonitoring kreeg ik clomid om de boel wat sterker en vroeger te laten springen. Had twee follikels op dag 16 gesprongen. Weer op dag 23 progesteron, nu slechts 5! Slecht dus, en op dag 25 menstruatie. Lf van 8 dagen.

Deze maand dus begonnen met én clomid, pregnyl en utrogestan. Vanochtend op dag 16 na eisprong negatief getest. Dus niet gelukt, iig daar ga ik toch vanuit. Morgen moet ik bellen met gyn en ik twijfel heel erg om door te gaan met alledrie. Mijn eigen cyclus is best wel ok alleen dus met een korte lf. Die zou ik ook alleen met utrogestan kunnen verlengen. Wat zouden jullie doen.

Ben btw 2x spontaan zwanger geraakt; waarvan 1 is geëindigd in een miskraam.

2. Eiram

Eiram Niet meer actief

Niemand?

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als je zelf een eisprong krijgt maar alleen een korte lf hebt dan zou ik alleen utrogestan gebruiken!

Overigens is utrogestan niet bewezen om sneller zwanger te worden of een miskraam tegen te gaan maar het voelde bij mij wel goed om een normale lf te hebben :)

4. Eiram

Eiram Niet meer actief

Mijn gevoel zegt dat ook. Maar ben nu na twee maanden clomid ook weer bang dat mijn cyclus in de war is of dat mijn eisprong dan niet goed is oid. Ik leg het morgen wel voor bij de arts. Wat mij betreft ga ik door met alleen utrogestan maar als zij zeggen dat het anders beter is dan overweeg ik om door te gaan

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    De korte luteale fase kan wel echt het probleem zijn. Als je zo vroeg al ongesteld wordt, is er nog iets eerder al BMS losgelaten. Eicel krijgt dan geen kans om zich in te nestelen. Ik zou doorgaan zo.

6. Eiram

Eiram Niet meer actief

Bedoel je met alleen utrogestan of alledrie?

Jouw verhaal met hormoonpompje is trouwens ook interessant! Gefeliciteerd met je tweede zwangerschap!

7. Eiram

Eiram Niet meer actief

Vandaag overleg gehad en ze adviseren me om door te gaan op de ingeslagen weg. Dus we gaan iig nog 3 á 4 maanden aan de slag. Ze zeggen dat de kansen heel goed zijn. Dus we gaan ervoor!

Deel Deze Pagina