IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Met de cryo tp toen ik zwanger was moest ik utro gebruiken tot de twaalfde week.. Nu wel gek dat het nu niet hoeft..

2. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Ja das wel raar dan he. Nou ik ben vandaag echt ongesteld geworden. Gisteren al wat last en nu is het losgebroken. Pfff wat een buikpijn. Krijg voor de cryo ook medicatie vanaf dat ik ongesteld wordt. Ook allemaal nieuw...naja. laat het straks allemaal op mij af komen. Wil dr nu ff niet meer mee bezig zijn heb nu 3 weken vakantie en ga over anderhalve week trouwen. Zoooo'n zin in :D

3. Laprecious

Laprecious Actief lid

6 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen met een positieve test van harte gefeliciteerd.
    Dames die helaas ongesteld zijn geworden wens ik veel sterkte en hopelijk is de volgende ronde Raak.

Dames ik heb afgelopen maandag 30 juni punctie gehad donderdag terugplaatsing van een mooie embryo. Op donderdag met terugplaatsing heb ik te horen gekregen dat ze de cellen niet meer konden tellen en dat ze begonnen zijn met contacteren..
    Heeft iemand enig idee wat ze hiermee bedoelen?
    Ik doe ook aan utrogestan waardoor ik pijnlijke borsten van heb gekregen. Ik heb sinds terugplaatsing steken in me baarmoeder sinds afgelopen 2 dagen neemt het toe en gaat het naar me liezen achter schaambeen. Gisteren voelde ik een stroom steekjes op 1 plek in me baarmoeder.. De steken herhaalde zich vaker precies op die plek paar sec daarna voelde ik een trek gevoel heel apart dit duurde ongeveer 10min.
    Met punctie had ik ontzettend pijn en maak me daarnaast zorgen of er iets met me eierstokken zijn. Dit is me eerste ivf en eerste zwangerschap.. Ivm zaadkwaliteit van me man slecht is, is iui 3x niks geworden en dus zit ik nu midden in me wachtweek van ivf

Al die steken en die toestanden zijn afwisselend over de dag soms voel ik het weer en daarna helemaal niks meer..
    Mijn buik is erg opgezet en laat ontzettend veel scheetjes als ik moet plassen of me grote behoefte moet doen dan voel ik heftige steekjes rond me eierstokken..

Heel veel liefs
    laprecious

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Tijgertje wat jammer zeg!! Begin je dan de volgende cyclus met medicatie? Leuk zeg trouwen!! Heel veel plezier en geluk!!

Laprecious ik heb geen idee wat het betekend. Het klinkt alsof je embryo 10 cellen of meer had, dat is heel veel voor een dag 3 embryo.
    Mijn embryo's van 2 dagen oud zijn altijd 4 cellen.
    Ben wel benieuwd waarom ze bij jou na 3 dagen hebben teruggeplaatst eigenlijk. De symptomen die jij hebt herken ik heel erg. Ik hoop voor je dat t lukt! Wanneer is je testdatum?

5. Laprecious

Laprecious Actief lid

6 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Katek maandag had ik de puntie op donderdag terug plaatsing is dat niet 4 dagen? Want ze laten het gelijk bevruchten na de puntie..
    Ja ze zeiden dat me embryo een dag voor loopt het ging zo snel..
    Testen ben ik eigelijk al de datum vergeten echt slecht van mij..
    Ik bel morgen met gynaecoloog hihi

En natuurlijk gefeliciteerd met je wondertje

Liefs

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ja klopt, 4 dagen, je hebt gelijk.
    Maar je loopt wel in het umcg?

7. Laprecious

Laprecious Actief lid

6 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik loop in umc utrecht..

8. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ah vandaar.. Ik dacht al, in Groningen plaatsen ze veel eerder een embryo terug. (Dit topic gaat ook specifiek over het umcg) vandaar mijn verwarring ;)

9. Laprecious

Laprecious Actief lid

6 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt ik las het al..
    Dit is ook bijna de enige topic die wat actief is vandaar dat ik reageerde hiero

10. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Dames, hoe gaat het met jullie?
    Ik heb afgelopen maandag de lapa gehad. Alles zag er goed uit, ze hebben niets gevonden. De arts die de lapa heeft uitgevoerd zei tegen me dat het nog niet zwanger zijn dus ligt aan het zaad. Dus binnenkort iui. Mocht het zaad 3 x heel erg slecht zijn, dan gaan we na 3 x iui door naar ivf/icsi. Ben benieuwd....

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Fijn dat de uitslag goed was en dat ze eerst IUI gaan doen! Hebbenjullie een indicatie op welk termijn het zal zijn?

12. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Helaas heb ik niet echt een indicatie op welke termijn we iui krijgen, uitslag wordt ff na de operatie aan je medegedeeld. Voor mijn gevoel was ik nog half vd wereld haha Maar hoop toch zsm. Ik bel volgende wk ff met het umcg, ga er zelf een beetje vanuit dat we de volgende cyclus starten...

Hoe ist met jou? Lekker aan het genieten vd zwangerschap?

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Kan het nog niet goed bevatten.. Volgende week echo en hoop dat het dan wat "echter" wordt. Tis natuurlijk nog spannend of er dan een hartje klopt.

14. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Volgend wk dus een echo, spannend! Hoop ook voor je dat je dan ff de bevestiging krijgt dat het "echt" zo is!
    Heb gisteren post vh umcg ontvangen: as woe hebben we al weer een afspraak, dat gaat best snel :)

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Wauw! Inderdaad snel!! Spannend! :)

16. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Hallo Dames.

Sorry dat ik hier in kom breken.
    Ik had een vraagje,
    Mijn vriend en ik zijn vandaag naar de h.a. geweest, en we mogen zaadonderzoek doen, dit kunnen we volgende week of de week daarop inleveren moeten we nog afspraak voor maken, maar we gaan er vanuit dat het zaad niet goed is, ivm vroegere operatie en de kans was erg groot volgens de h.a.
    Wat als het idd niet goed blijkt te zijn zoals wij nu denken. dan moeten wij ook naar het umcg toe, maar ik was benieuwd hoe het dan in zijn werk gaat, en hoelang het duurt voordat je daar terecht kan.

zoals ik hier kan lezen zijn er aardig wat goede ervaringen over het umcg.

ik hoop dat het voor jullie ook snel raak is!

17. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Hoi Lorreke,

Het kan allemaal best snel gaan. Maart dit jaar zijn wij naar de ha gegaan voor een doorverwijzing naar het Martini. April konden we daar al terecht voor onderzoeken. Zaaduitslag was erg slecht, doorverwijzing gekregen voor ivf. Doen ze niet in het Martini, dus moesten doorverwezen worden naar het umcg. Begin mei hadden we al een zaadonderzoek daar en halverwege mei onze 1e afspraak met de ivf arts. Echter was het zaad bij ons ineens stukken beter, dus gaan wij eerst iui doen. Van tevoren nog een laparoscopie (kijkoperatie) die ik 14 juli heb ondergaan en over anderhalf wk starten wij al met iui. Het kan dus allemaal best snel gaan....

Hoe lang zijn jullie nu bezig met jullie kinderwens? En waarom een zaadonderzoek via de ha? Waarom niet gelijk om een doorverwijzing gevraagd? Dan gaan ze nl ook gelijk jouw cyclus volgen. Om alles uit te sluiten....

18. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Bedankt voor de reactie, het kan dus idd snel ;) we zijn september gestopt met de pil, gaan nu ronde 13 in
    Dit omdat mijn vriend vroeger geopereerd is en het daaraan zou kunnen liggen, daarom zaadonderzoek.
    zijn ha doen het pas vanaf 14 maand doorverwijzen vertelde die.
    Als ze mijn cyclus gaan bekijken moet ik zeker ook gaan temperaturen? die doe k namelijk nog niet , gezien ik nooit opvast tijdstip kan tempen en mijn temp schommelt van zichzelf ook al.
    ikmerk mijn eisprong altijd erg goed.
    als vl zijn zaad niet goed is worden we gelijk doorgestuurd zei de ha.
    die zei als het niet goed is zie ik geen reden om nog 2 cyclussen af te wachten.

19. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Wat belachelijk dat de ha van je vriend pas na 14 mnd door wil verwijzen. Na een jaar proberen zonder resultaat mag de ha je al door verwijzen. En als je vriend ooit is geopereerd (zoals mijn vriend is vroeger ooit geopereerd aan 1 niet ingedaalde bal) dan mag je zo'n zaadonderzoek al veel eerder laten doen. Ga anders naar jouw ha en vraag hem om een doorverwijzing. Een kinderwens betreft nl jullie beiden, als je eenmaal in het umcg terecht komt zullen ze zowel een zaadonderzoek gaan doen als onderzoeken bij jou. Wat nu als het zaadonderzoek goed is? Dan wil de ha van je vriend jullie nog wel 2 cyclussen laten wachten? Wat een onzin. Het kan ook aan jou liggen dat jullie kinderwens nog niet in vervulling is gegaan. Hoeft maar een kleine afwijking te zijn, bv je schildklierwaarden zijn niet goed of je bmsv niet....

Als je in sept met de pil bent gestopt en nu al in ronde 13 zit heb je dus een regelmatige cyclus.... Nee hoor, temperaturen is niet nodig. Als jullie eenmaal zijn doorverwezen dan gaan ze jouw cyclus volgen dmv echo's. Ze gaan dan kijken hoe je baarmoederslijmvlies is, hoe je eitje erbij ligt en ze gaan bloedonderzoeken doen. Ondertussen gaan ze ook bloedonderzoeken bij jouw vriend doen en een zaadonderzoek. Mocht de zaaduitslag slecht zijn dan doen ze meestal na een paar wk weer een zaadonderzoek.

20. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Bedankt voor de reactie. bij mijn vriend waren het beide balletjes namelijk.
    Hij heeft echt een hele lieve ha hoor, maar vl was er niet eerder klaar voor om naar de ha te gaan , daarom dat we ``nu pas`` heen zijn gegaan ookal zijn we nog geen jaar bezig ;)
    als het zaad onderzoek goed is mogen we in augusus weer terug naar zijn ha dus toch nog snel ;)
    Dus dat wachten we rustig af, vl heeft lievere ha dan ik namelijk vandaar, en omdat we denken dat het bij hem ligt zijn we naar zijn ha gegaan ivm zaadonderzoek, maar wewaren nog niet uitgesproken of het formulier lag al klaar , vl heeft wat dat betreft echt lieve en goede ha ;)
    Schildklierwaarde gaat dat dmv bloedprikken ? als uitslag goed is kan ik altijd naar mijn ha om te vragen om bloedonderzoek, alleen geen idee waar ze dan op moeten prikken ;)
    mijn cyclus is idd stabiel vind ik zelf, kortste was 23 dagen langeste 28 dagen, gemiddeld 25 a 26 dagen. eisprong heb ik altijd dag 11-12 en een lf van 14 a 15 dagen

Deel Deze Pagina