Gelukkig vond je het meevallen dat scheelt een hele hoop. Ik heb geen idee maar ik vind 1 miljoen aardig veel klinken ! ik hoop dat het voldoende is ! nu hoef je verder niet meer te spuiten o.i.d. ? nu is het afwachten ?? Ik duim voor je ! Hoe ging het dan als ik vrage mag ? Jullie hadden thuis zaad geproduceert toen om 9.15 in ziekenhuis toen wachten tot 10.45 ? Hoe deden ze de insiminatie dan ?
Ml had idd thuis geproduceerd, dat moesten we om 9.15u inleveren en toen idd wachten tot 10.45u. Er werd een eendenei ingebracht en toen werd er een dun slangetje door de baarmoedermond tot in de baarmoederholte geschoven en vervolgens werd de vloeistof met de zaadcellen ingespoten. Voel je niets van. Daarna nog een kwartiertje blijven liggen en dat was het. Hoef nu niet meer te spuiten, nu is het idd 2 wk wachten.... Thanx lady! Jij moet morgen naar je ha toch? Laat je niet afschepen he. Horen het wel hoe het is gegaan. Succes!
Klinkt niet heel erg, ( ik bedoel dan hoe het ging he de behandeling zelf) het is natuurlijk al vervelend genoeg dat het op deze manier moet, maar super blij dat deze manier er is. (staat er miss beetje gek,maar bedoel het absoluut niet verkeerd ) De behandeling had erger gekund laten we het zo zeggen. blij dat het mee is gevallen en je er weinig last van hebt gehad! Ik ga super hard voor jullie duimen! wat zou het fijn zijn als het gelijk raak is !! Jaa klopt ik moet morgen naar de ha, om 14:00 moet ik er zijn, niet eens zo bij stilgestaan afgelopen dagen, we zullen zien. ook niet echt idee wat ik moet gaan zeggen, denk gewoon zijn nu 13 rondes verder het lukt niet, vl zijn zaad is onderzocht nu wil ik wel onderzcht worden, desnoods uitstijkje of bloedonderzoek ? ook geen idee wat ik kna ``eissen``
Lees mijn berichtje terug en zie dat ik eendenei heb geschreven ipv eendenbek haha Bedoel dus eendenbek. De ipad maakt soms automatisch een ander woord van een getypte woord.... Ja, ik vond het alles behalve erg de inseminatie. Maar nu ben ik natuurlijk ook nog maar net begonnen en heb ik een korte protocol. De 2 wachtweken zullen denk ik zwaarder vallen. Je kan het beste gewoon vragen aan je HA of je doorverwezen kan worden naar een fertiliteitsarts in een ziekenhuis. Lijkt me niet raadzaam dat je eigen HA bezig gaat met bloedonderzoek/uitstrijkje enz. Een HA heeft echt geen kaas gegeten wat betreft vruchtbaarheidsonderzoeken... Succes vanmiddag!
Dat van de eendenei / eendenbek begreep ik wel Bedankt! mijn huisarts is in een medisch centrum, dus daar doen ze zelf ook heel veel, ze prikken daar zelf bloed en doen daar zelf ok uitstrijkjes etc. Maar ik wacht af, over een uurtje ga ik die kant op!
Ben bij de ha geweest, een vrouwlijke arts hele leuke meid. Ze vroeg wat er aan de hand was, ik verhaal gedaan dat we nog niet zwanger zijn, daat vl zaad onderzoek heeft gehad dat dat goed was. Mijn cyclus besproken, allemaal mooi zegt ze, ook gevraagd hoevaak we het doen etc, zei al ja alles geprobeerd, dag ervoor dag erna, 2 dagen ervoor dag zelf etc. Zei ze je krijgt verwijzing , kon kiezen uit martini of umcg, ik zei doe umcg maar als er iets gedaan moet worden qua iui i.o.d. dat doen ze alleen in umcg en zit ik gelijk op plek. Wachttijd 7 dagen. Ze verstuurd papier direct, brief is er binnen 10 dagen. Dus die moet er woensdag zijn, is die er woensdag niet zei de ha moet je gelijk bellen regel ik het gelijk verder. Ik krijg daar dan waarschijnlijk follikelmeting en hsg onderzoek en van daaruit gaan ze gelijk verder kijken. Vl hoefde geen semenonderzoek meer omdat het al gedaan was , dus dat scheelt Bel ik de ha op om nogmaals uitslag te vragen gezien ze dat wel willen weten, eigen ha nog met vakantie,dacht deze weekterug maar is volgende week. Bel vervanger op : ja sorry mw dat is voor uw vriend persoonlijk mag ik niet aan u geven, ik was woest zei al wat een kut praktijk zeg,, wel begrijpelijk gaat om iets waar een ander niets mee nodig heeft natuurlijk, uw vriend mag de uitdraai wel komen halen. Grr.. dus ik vl geappt of hij dat gelijk uit zijn werk wil gaan doen. Dus als het meezit kan ik volgende week of de week erop al terecht, zou mooi zijn want volgend weekend ongeveer eisprong weer nu duimen dat alles goed uitkomt qua datums etc En als er wat was zei mijn ha, moest ik bellen en gesprek bij haar inplannen zij helpt me dan verder
Wat goed Lorreke dat je gelijk een doorverwijzing krijgt!! En idd je kan het beste beter gelijk kiezen voor het umcg, mocht je bepaalde behandelingen moeten ondergaan dat zit je in het umcg alvast goed. Binnen een week kan je er al terecht? Dat is wel heel snel, wat super Denk trouwens dat je vriend nog wel weer opnieuw een zaadonderzoek krijgt in het umcg. Mijn vriend kreeg nl ook gewoon weer opnieuw een zaadonderzoek terwijl dit onderzoek ook al in het Martini had plaats gevonden. Maar fijn dat jullie nu worden doorverwezen, hopelijk weten jullie zsm meer!!
Supe bedankt! Ja wachttijd 7 dagne, brief komt binnen 10 dagen dus kon snel terecht zei de ha. wij hebben de uitslag van het zaadonderzoek dit was de uitslag. De volume: is 2.2 Viscositeit : verhoog aspect : grijs-w ph : 8 Totale progr.motiliteit : 50 mot.niet progressief : 5 mot onbewegelijk : 45 agglutinatie : geen concentratie : 3.3 Vcm (abs.aant.prog.bew) : 3.6 Het VCM is het absoluut aantal progressief beweeglijk zaadcellen en wordt berekend uit het volume ejaculaat (mL), de concentratie zaadcellen (miljoen/mL) en de progressieve motiliteit (%), dit wordt tevens gerapporteerd dit staat er in de brief, wat bedoelen ze met mot.niet progressief en mot onbewegelijk? Houd dat in dat 5% weinig beweegt en 45% echt stil staat of ???
Heb echt geen idee wat er wordt bedoeld met mot.niet progressief en mot onbewegelijk. Wij hebben nog nooit zo'n zaaduitslag onder de neus gehad, ons is steeds alles mondeling mede gedeeld. Hopelijk heeft iemand anders antwoord op je vraag....
Volume van het vocht Normaal meer dan 2 milliliter. Concentratie (zaadcellen per milliliter vocht) Normaal is meer dan 20 miljoen zaadcellen per milliliter Motiliteit (beweeglijkheid van de zaadcellen). Er wordt onderscheid gemaakt tussen: 1) Type A (snelle voorwaardse beweeglijkheid) 2) Type B (langzame voorwaardse beweeglijkheid) 3) Type C (ter plaatse beweeglijk) 4) Type D (onbeweeglijk) Normaal is meer dan 25% type A beweeglijkheid of meer dan 50% Type A+B beweeglijkheid Morfologie (vorm van de zaadcellen) Er zijn verschillende scoringsmethoden. De twee meest gebruikte zijn: WHO criteria: Normaal is meer dan 30% normaal gevormde zaadcellen Kruger criteria: Normaal is meer dan 14% ideaal gevormde zaadcellen Strikte Tygerberg criteria: normaal is meer dan 4% ideaal gevormde zaadcellen pH (zuurgraad) Normaal is boven de 7,2 Agglutinatie (samenklonteren van zaadcellen) Normaal is dit niet aanwezig MAR test of Immunobead test (Test of een man antistoffen tegen zijn eigen zaadcellen aanmaakt) Normaal is minder dan 40% Vitaliteit (levende zaadcellen) Normaal is meer dan 75% Leukocyten (ontstekingscellen; geeft aan of er mogelijk een infectie is) Normaal is minder dan 1 miljoen cellen per milliliter volgens mij bedoelen ze met die 5% ter plaatse bewegelijk (komt dus niet vooruit) en 45% niet bewegelijk. En dus 50% bewegelijk (geen scheiding tussen motiliteit A en B? ) Als normaal meer als 50 beweeglijk is dan lijkt me dit geen slechte uitslag! Succes meiden!
Bedankt voor de reactie, nee er is geen scheiding tussen a en b ?? dus we moeten er vanuit gaan dat 50% goed is en 50% niet goed is dat is die 5% bewegelijk op eigen plaats en 45% niet bewegelijk.dan zit je totaal op 100% toch ? Hoe zit het dan met het volume en concentratie ?? want ik weet dus niet hoeveel zaadcellen er bij zaten ? of kan je dat hieruit ook uitrekenen ?? in elk geval super bedankt voor je uitleg!
Postbode net geweest, brief van ziekenhuis is er al !! Bericht aan mij Mw .. en partner staat erop Heb hem nog niet gelezen, ga ik straks doen. Maar fijn dat die zo snel is maandag bij ha geweest nu brief al in huis
Brief van ziekenhuis is vragenlijst, die we moeten invullen, zodra hun die hebben ontvangen krijg ik afspraak , dus nu de vragenlijsten invullen
Hey Lorreke, de vragenlijst heb je in ieder geval al erg snel binnen. Gelijk ingevuld en op de post gedaan zeker? Heb ff terug gekeken, bij ons duurde de doorverwijzing van het Martini naar het UMCG zo'n 5 week. Hopelijk gaat het bij jou ook zo snel!
ik las ergens dat ze iui doen met een vcm van 2.0 of hoger. die van jou is 1,5 keer zoveel dus dat zal niet heel slecht zijn denk ik. Succes!
duurtlang : wachttijd umvg stond 7 dagne voor dus erg snel dat kon de ha gelijk zien brief doen we vandaag de deur uit :d ga ik zo gelijk doen Heb ook bericht van het lab terug uitslag referentie Volume 2.2 -> 1.5 Viscositeit Verhoogd draad 0-2 cm Ph 8 -> 7.2 Aspect Grijs-wit grijs-wit Progressief motiliteit 50% -> 32% Concentratie spermatozoa 3.3 x 106/mL -> 15x 106/mL VCM 3.6 x 106 -> 3.0 x 106 Hij maakt geen mooi schema, maar de 1e cijfers zijn onze waardes, en die erachter zijn de referenties. Uw vraag over het semen onderzoek dat bij uw partner is verricht heb ik doorgestuurd gekregen, maar ik was nog niet instaat om antwoord te geven. Bij semen onderzoek kijken we naar verschillende zaken die u in uw rapportage heeft gekregen. Als eerste kijken we naar het aspect van het semen (volume, vloeibaarheid en zuurgraad (pH)), vervolgens naar het aantal spermacellen per milliliter, de mate van bewegelijkheid en de vorm. De totale hoeveelheid goed bewegelijke spermatozoa is een goede voorspeller voor de mannelijke vruchtbaarheid en wordt uitgedrukt in de VCM (volume x concentratie spermatoza x motiliteit (bewegelijkheid). We combineren dus een aantal componenten uit het onderzoek. De referentiewaarden voor het onderzoek heb ik in de tabel hieronder weergegeven, waarbij ik tevens de uitslagen van uw partner heb gezet. U kunt zien dat alles boven de referentie zit en vertrouwen op uw huisarts. dit stond erbij
Hey Lorreke, Het gaat redelijk goed hier. Heb eigenlijk helemaal geen last van de bijwerkingen van de hormonen. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant word ik er ook erg onzeker van. Vraag me af of het überhaupt iets meer heeft gedaan dan dat we het op de natuurlijke natuurlijk probeerden.... Iets meer dan 1 miljoen zaad is ook zo weinig en blijf me afvragen of het dan wel zin heeft om iui te doen. Hebben maar 8% kans van slagen per x bij iui. Is toch niet bepaald een percentage waar je heel erg blij van wordt... Ben op dit moment erg aan het doemdenken, moet ik eigenlijk niet doen, maar het is ook zo moeilijk om positief te blijven. Iedereen om me heen is zwanger, facebook irriteert me mateloos met al die gelukkige zwanger/baby foto's. Ben blij dat we een pup hebben gekocht, nog 3 wk wachten en dan kan ik een harig kindje in m'n armen sluiten hihi En dan zal ik iedereen op facebook eens gaan bestoken met mijn harig kindje Hoe is het met jou? Trek je het een beetje het wachten? De zaaduitslag van je vriend is iig zeker weten goed, dus daar hoeven jullie gelukkig niet over in te zitten. Hopelijk bij jou ook alles goed en hebben jullie alleen maar een duwtje in de rug nodig.....
Duurtlang : ach jeetje maar 8 % dat lijkt mij idd ook er weinign waarom doen ze dat eerst dan ?? (heb er nog niet veel verstand van maar klinkt in elk geval erg weinig ) Hier gaat het goed hoo,, ben vrij nuchter dus dat scheelt.. zijn aan het wachten op afspraak, brieven donderdag terug gestuurd en dat vanfb ken ik hoor,, heb ik ook. iedereen om me heen zwanger of net bevallen o.id. erg balen