IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    8% is vreselijk weinig vind ik. Je mag 6 x iui doen en na die 6 x heb je geloof ik zo'n 30 a 40% kans dat je dan zwanger bent. Die percentage klinkt me dus wel weer wat beter in de oren... Ze proberen eerst iui omdat het lichamelijk minder zwaar is voor een vrouw dan ivf/icsi. Ivf/icsi schijnt veel zwaarder te zijn. En het zijn weer 6 kansen erbij. Je mag nl niet als je alle kansen van ivf/icsi hebt gehad nog ff iui proberen.... Dus ja, die 6 kansen van iui grijpen we dan toch maar met beide handen aan....
    Gelukkig gaat het goed bij jullie en fijn dat je vrij nuchter bent. Moet zeggen dat ik dat ook altijd wel ben, maar als je eenmaal in de molen zit dan wordt het emotioneel gezien toch wel stukken zwaarder. Tenminste zo ervaar ik het.... Vreselijk toch dat fb gebeuren...

Hoe gaat het trouwens met de rest van de dames? Iemand een behandeling op dit moment? Of op het wachtbankje? Weet dat dit onderwerp eigenlijk over ivf/icsi gaat, maar omdat we allemaal in het umcg lopen en wij waarschijnlijk ivm het slechte zaad na 6 iui's ook overgaan op ivf/icsi blijf ik mijn verhaal liever ook hier doen.... Wie van jullie dames heeft vooraf aan de ivf/icsi ook iui gehad? En wat was je ervaring?

2. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Dames mag ik me hier aansluiten?

Ik ben inmiddels 8 maaanden in de mmm. Meerdere rondes clomid gehad bleek later resistent. Nu hebben we een iui ondergaan in combinatie met gonal f en pegnyl omdat ik pcos heb in martini ziekenhuis. Nu blijkt er na bewerken maar 0.7miljoen zaad goed te zijn en dus onder de maat voor iui.
    Komende week wordt het opnieuw bewerkt. Is de uitslag dan boven de miljeoen nog 1 poging iui. Is hij weer ver eronder ivf volgens de gynaecoloog. Maar dan moet ik kiezen of ik naar umcg wil of isala in zwolle.
    Nu las ik dat als je onder de miljoen zit ook geen ivf wordt toegepast maar icsi. Waarom zegt ze dan ivf?
    Dit wil ik dan ook absoluut niet want dan gooi ikw een kans weg en wil ik liever direct naar icsi aangezien je er maar 3 vergoed krijgt.
    Wie kan me hier iets meer over vertellen vanuit umcg?

Alvast bedankt dames! Hoop dat ik vandaag een beetje uit mn onzekerheid kom.

3. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Hoi Anoniem26: Uiteraard mag jij je hier aansluiten, welkom!
    Balen dat nu blijkt dat het zaad onder de maat is voor iui. Maar wat raar dat ze hier na 8 mnd pas achter komen in het Martini...
    Waar woon je? Umcg bevalt mij super, isala in Zwolle weet ik niet hoe het daar is. ....
    Het Martini heeft het standaard over ivf als het zaad onder de maat is. Het Martini doet geen ivf/icsi, als je in het umcg loopt kiezen ze absoluut voor de juiste behandeling die bij jullie past, daar kan je van op aan.
    Mocht je nog vragen hebben just ask...
    Ik hoop voor je dat het niet zo ver komt dat jullie voor ivf/icsi moeten gaan. Succes!

4. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Dankjewel duurtlang. Zaad was slecht maar toen 9 miljoen. Het is toen niet bewerkt verder en nu voor de iui dus wel en vandaar nu pas. Vind het ook erg slecht. Schrok me wezenloos. Kwam voor een echo en kreeg deze 2 dingen ineens ff op mn bordje. Echt uit het niets :( heb ook een cyste dus voorlopig gebeurd er ook ff niks. Ik hoop ook dat het niet nodig is maar ben ontzettend bang nu. Als het wel zo is dan heb je gewoon ineens maar meer 3 kansen. Dat maakt me ontzettend bang.

5. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Ja dan schrik je je idd wezenloos. Maar als ik het goed begrijp was dit nog maar de 2e zaaduitslag? Zaad van mijn vriend was de 1e x zo slecht (3 miljoen zonder bewerking) dat wij toen gelijk vanuit het martini zijn doorverwezen naar het umcg voor ivf. Eenmaal in het umcg was de uitslag ineens beduidend beter (15 miljoen) Dus doen wij nu eerst iui. Heb vorige wk zondag mijn 1e iui gehad, de zaadopbrengst was dit keer 16 miljoen, na opwerking bleef er iets meer dan 1 miljoen over. In het umcg doen ze dan gewoon nog iui.... Weet niet of het iets heeft geholpen of dat het puur toeval is, maar mijn vriend is na de slechte uitslag van 3 miljoen gelijk gestopt met roken. Een avondje doorzakken doet hij nu ook ff niet en hij slikt vitaminesupplementen met foliumzuur (schijnt ook voor de vruchtbaarheid van mannen goed te zijn) Roken schijnt volgens onze arts iig erg slecht te zijn voor het zaad....

6. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Nee hoor 3 of 4 x in totaal gecontroleerd. En nu nog 1 x.

Mooi dat het zo goed is geworden. Kan ook iedere x weer verschillen inderdaad. Sorry ff kort hoor ben op verjaardag.

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Duurtlang : ach jeetje wat een gedoe zeg met die kansen L pfff maar idd wel beter dat ze dit dan eerst doen heb je 6 kansen extra. Ik heb met zowel iui als ivf/icsi geen ervaring dus weet niet hoeveel dat extra is voor een vrouw ?

Anoniem : jeetje wat een verschil groningen of zwolle , waarom dat verschil ?? maar die vergoedingen tellen toch alleen dat als het een daadwerkelijke zwangerschap is boven de 10 week ofzo ? als het helemaal niet lukt of een miskraam word voor de zoveel week dan telt de poging toch niet ?? althans zo begreep ik het bij menzis.

8. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Lorreke dat weet ik dus niet. Ik ga morgen menzis even bellen. Ik begreep ergens dat de hele roedel inclusief terug plaatsen als 1 ivf telt maar zoals jij het nu zegt zou het inderaan ook nog kunnen.

9. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    dit heb ik van menzis.nl
    Vruchtbaarheidsbehandelingen hier staat alle info ook op geloof ik ;)

Hopelijk heb je hier wat aan ??

Een IVF-poging telt pas als een poging als er een geslaagde follikelpunctie (het verkrijgen van rijpe eicellen) heeft plaatsgevonden. Alleen een poging die is geëindigd tussen het moment dat een follikelpunctie is geslaagd en het moment dat sprake is van een doorgaande zwangerschap, telt mee voor het aantal pogingen.

Een doorgaande zwangerschap is een zwangerschap van ten minste 10 weken, gerekend vanaf het moment van de follikelpunctie. In het geval van terugplaatsing van gecryopreserveerde (ingevroren) embryo’s is een doorgaande zwangerschap een zwangerschap van ten minste 9 weken en drie dagen te rekenen vanaf de implantatie.

De terugplaatsing van alle bij een poging verkregen embryo’s (al dan niet tussentijds gecryopreserveerd) maakt deel uit van de poging waarmee de embryo’s verkregen zijn.

Een volledige IVF-poging bestaat uit de volgende 4 fasen:
    U krijgt hormonen die de rijping van eicellen in uw lichaam bevorderen.
    Er worden eicellen afgenomen.
    De eicellen worden bevrucht en in het laboratorium worden embryo's gekweekt.
    Eén of twee embryo's worden in de baarmoederholte geïmplanteerd.

10. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    We moeten 26 augustus om half 3 in ziekenhuis zijn afdeling voortplantingsgeneeskunde.
    Tuurlijk heb ik die dag hele dag dienst tot 16:00 uur :( vl moet ook die dag werken.
    Morgen dus maar even bellen,of overleggen met vl en werk of het mogelijk is dat we eerder wegkunnen.
    Vl moet ook mee. hebben samen afspraak.
    De afspraak bestaat uit gesprek en onderzoek

Wel fijn in boekje staat dat ze eisprong doen dmv echo dus hoef niet te tempen :D staat er letterlijk in :D wie is daar gister wel mee begonnnen?? ikke dus ;):)

11. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen

12. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Datscheelt 6 extra kansen! :D

Ik heb vandaag collega gebeld die werkt dinsdag ochtend, gevraagd of ze mijn middag wil doen, dat ik gister brief had gekregen met een afspraaak(niet gezegd waarvoor) en dat ik daar echt heen moest, was geen probleem, dus straks nog ff naar de planning toe :)

13. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Hier definitief nu icsi. 2e opwerking leverde maar 100.000 op.
    Nu doorverwijzing umcg. Wachten op oproep

14. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Anoniem, balen zeg :(hopelijk krijg je net zo snel oproep als ons!

15. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Idd enorm balen Anoniem26! Hoop ook voor je dat je snel een oproep krijgt van het umcg.

Hier 1e IUI mislukt, gisteren ongesteld geworden. Op naar IUI 2....

16. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Hoelang moesten jullie wachten dan dames voor oproep?
    Ah duurtlang toch altijd een moeilijk moment hè? Sterkte ene op naar nieuwe ronde met nieuwe kansen meis!

17. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Was er al van uit gegaan dat de iui was mislukt, dus het kwam niet als een verrassing. Heb er een hard hoofd in dat het via iui gaat lukken aangezien er steeds maar erg weinig zaad overblijft na opwerking. Dus ga er standaard al vanuit dat het mislukt....

Wij moesten zo'n 5 a 6 wk wachten op de oproep. Dit lag ook aan gebroken weken ivm feestdagen (Pasen, Hemelvaartsdag enz.) Volgens mij was de oproep bij Lorreke nog sneller. Hopelijk bij jou ook!

18. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Duurtlang: Ik hoop het zo ik denk dat ik erg zal balen als het enorm lang gaat duren aangezien ik me er nu op in stel en dan ook liever verder wil en niet maanden moet wachten.
    Hoeveel zaadcellen bleven er over na bewerken?

Lorreke hoelang duurde het bij jullie de oproep?

19. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Anoniem26: Begrijpelijk dat je zsm verder wilt en niet maanden wilt wachten. Denk dat het wel goed gaat komen, tot nu toe vind ik alles erg snel gaan in het umcg en lees daar alleen maar positieve verhalen over.

Na bewerken bleef er iets meer dan 1 miljoen zaadcellen over. Iets meer dus dan de ondergrens voor iui....

20. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Duurtlang : balen zeg :( nu moet je ziekenhuis bellen en dan maken ze weer nieuwe afspraak ?

Anoniem : ik ben 11-8 bij mijn ha geweest, die stuurde me door, zou brief krijgen van umcg, 13-8 brief en vragenlijst umcg in huis, moest ingevuld worden en verstuurd worden 15-8 verstuurd ,20-8 brief terug dat we 26-8 moesten komen. Mijn ha kon kijken in de computer ivm wachttijden, umcg had wachttijd van 2-3 week. Dus als je kijkt 11-8 geweest bij ha en 26-8 1e keer naar umcg is 15 dagen dus vind ik erg snel gaan,

Deel Deze Pagina