IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Lorreke oke maar ik wacht op een oproep voor icsi en de vooronderzoeken ervan. Verder ben ik al vanaf januari in het martini ziekenhuis geweest. Ik denk dat het een andere oproep is dan een oproep doormiddel verwijsbrief huisarts. Mijn gynaecoloog heeft de gegevens doorgezonden naar umcg. Hoop dat het zo snel gaat als bij jou!

2. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Duurtlang : as weekend alweer iui 2 ?? zit ej dan al rond je eisprong?? hoe wa de echo ?

Ik ben begonnen met tempen vorige week

19-8 36.3
    20-8 36.4
    21-8 36.3
    22-8 36.3
    23-8 36.2 (na 2 a 3 uurtjes slaap)
    24-8 36.4
    25-8 36.3

Zowel gister als vandaag posi ovutest
    dus denk dat mijn temp vanaf morgen dan 0.3 / 0.5 graden moet zakken.
    Maar denk niet dat ze me volgende week geijk progesteron laten prikken dan zit ik wel week na eisprong maar denk dat hun dat alleen doen nadat hun eisprong hebben gemeten.

4. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Vandaag temp van 36.7

5. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen

6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Duurtlang : ja klopt hoor, geen idee of ze progesteron zowieso gaan doen, maar las er wat over in het boekje,
    Ja klopt vanmiddag heen we zullen zien :D

fijn dat de echo goed was, wanneer meot je nu weer heen voor echo? of moet je weekend heen en dat ze da gelijk iui weer gaan doen ??
    Welke cyclusdag zit je dan het weekend ???
    En waarom moet je eigenlijk menopur slikken heb je van jezef onregelmatige cyclus of ?
    want ik heb een mooie stabiele cyclus dus hoop niet dat ik moet slikken of spuiten, maar weet niet hoe dat in z`n werk gaatr natuurlijk

7. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Progesteron meting wordt standaard gemeten tijdens de fertiliteitsonderzoeken.

As vrijdag moet ik weer heen voor echo. Dan wordt er waarschijnlijk ook bepaald wanneer de iui plaats gaat vinden. Ligt er aan hoe groot het eitje dan is. Als ik zondag de iui krijg, dan zit ik op cyclusdag 9.
    Menopur moet ik bij mezelf injecteren. Ik heb ook een mooie stabiele cyclus, heb keurig netjes rond dag 14 mijn eisprong en verder is ook alles goed bij mij. Maar toch doen wij iui met hormonen. Dit omdat hormonen de kansen verhogen en ze simpelweg beter kunnen timen wanneer de eisprong enz is. In de natuurlijke cyclus is het erg lastig timen, moet je gaan werken met ovulatietesten en dan kan je dus net te laat zijn met insemineren....

Succes vanmiddag!

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Owzo :D nu snap ik het inderdaad :D bedankt voor de opheldering :) ik snapte het al niet helemaal :) gezien jou cyclus ook mooi regelmatig was, maar Alles om de kans te vergroten natuurlijk !

Bedankt we zullen straks zien :D

9. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Hoi Dames
    Zijn geweest, vragenlijst doorgenomen, geen bijzonderhden behalve dat vl en ik beide wat overgewicht hebben maar dat wisten we al, het zou beter zijn als we af zouden vallen. Maar daar verder niet al te veel over gehad, foldertje meegekregen voor eventueel hulp erbij, maar gezegd dat we daar ik daar niet om sta te springen gezien we dan steeds vaker naar zh toe moeten. Begreep ze wel, maar als we hulp wouden konden we dat aangeven. Maar het was niet zo hoog dat we niet geholpen zouden worden, het zou alleen beter zijn. Zelfde als stoppen met roken goh verassend ;) dat moesten we ook maar gaan doen standaard praatje wat we zelf ook wel weten natuurlijk ;)
    Vl zijn de ballen onderzocht, geen bijzonderheden. Ik heb inwendige echo gehad, zag er allemaal goed uit, zaten allemaal kleine eitjes, ze had gevoeld voelde verder goed en baarmoederslijmvlies bekeken zag er goed uit en idd wat dik omdat ik net eisprong heb gehad.
    vanaf aankomende cyclus gaan we follikelmetingen al doen, dan moet ik dag 3 van de cyclus tijdens menstruatie als je nog ongi bent weer heen voor een meting dat word dan rond 9 a 10 september.
    Zaadonderzoek word ook overnieuw gedaan, 50% was goed qua zwemmen dat was positief de hoeveelheid (zoals ik al dacht) was op het randje bij hun, net wel net niet, maar volgens richtlijn ha was het goed, maar bij de gyn op randje, kans was aanwezig dat het de volgende keer te weinig zou zijn of dat het dan wat meer zou zijn , afwachten dat mag 70 dagen na de laatste keer dat was 29 juli dus we mogen 1e week oktober zaad inleveren (afspraak moet dan nog gemaakt worden)
    Dus dat was het eigenlijk, onderzoeken bij mij vielen mee zowel inwendige echo als eendenbek gelukkig geen last van gehad, voelt alleen vies dat je op de 3e dag vd cyclus heen moet gezien je dan waarschijnlijk nog ongi bent

10. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @Lorreke: Wat is de hoeveelheid zaadcellen van je vriend dan? Zo zie je maar weer: de ha vindt het goed, maar volgens de gyn op het randje. Daarom ben ik er ook geen voorstander van dat de uitslag van een zaadonderzoek door een ha wordt beoordeeld.
    Fijn dat je de inwendige echo mee vond vallen. Ja, ook ik vind het steeds maar weer een goor idee om op de 3e cyclusdag een inwendige echo te krijgen. Ben blij dat ik nooit ernstig menstrueer, op dag 3 is het zo’n beetje al weer verdwenen bij mij….
    Ok, dus de komende cyclus krijg je de nodige follikelmetingen en je vriend krijgt 1 oktober weer een zaadonderzoek. Spannend!
    Tja, roken is natuurlijk niet gezond, maar ik ken zo veel stelletjes die binnen no time zwanger zijn geraakt terwijl ze rookten als ketters en regelmatig helemaal los gaan tijdens het stappen met alcohol.
    Wij zijn wel per direct gestopt met roken toen we te horen kregen dat IVF/ICSI de enige optie zou zijn om kinderen te kunnen krijgen, maar ook meer omdat we dan zeker weten dat we er zelf echt alles aan hebben gedaan en we later dan niet kunnen denken (als de behandelingen niet lukken) dat het heeft misschien heeft gelegen aan het roken. Ook de alcohol hebben we laten staan vanaf het moment dat we hoorden van IVF/ICSI. Vl drinkt hooguit 4 biertjes per week, maar meer ook niet. Een avondje doorzakken schijnt nl erg slecht te zijn voor het zaad…

11. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    umcg geneld meer dan een maand wachten. krijg nu formulieren toegestuurd moet ik invullen en daarna krijg ik pas een oproep en week 34 en 35 zaten ook al bijna vol
    Dus ergens oktober pas.Waarschijnlijk alle onderzoeken weer opnieuw dat gaat de arts beoordelen. Dus mag blij zijn als we dit jaar nog kunnen starten

12. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @Anoniem26: Dat is balen :( Is er tegen je gezegd dat je in oktober pas een oproep krijgt? Trouwens logisch dat wk 34 en 35 bijna vol zit aangezien we nu al in wk 35 zitten.... Wie weet valt het allemaal mee en ben je ergens halverwege september al aan de beurt. Weet hoe vervelend het is, ook ik moest toen 5 à 6 wk wachten. Ik ga voor je duimen dat je eerder aan de beurt bent dan oktober. Wij hebben trouwens niet alle onderzoeken opnieuw gehad aangezien die in het martini al waren gedaan. Zaadonderzoek is wel opnieuw gedaan. En ik moest nog een laparoscopie ondergaan...

13. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Duurtlang : Volume 2.2….. Consentratie 3.3…………. Vcm 3.6 en dat vond ze erg op het randje zitten, ze hoopt dat het de volgende keer wat meer is, maar als dat niet zo is zei ze dan word het natuurlijk erg lastig. We kunnen oktober pas zaad inleveren :( 70 dagen na laatste onderzoek dus daardoor voelt het alsof het stil staat, maar goed ik moet ff ongi worden dan gaan ze follikelmetingen doen en kijken ivm eisprong.
    mijn ongi is dat 3 ook bijna weer voorbij :D dus scheelt een hele hoop, ben vaak 3 a 4 dagen ongi dus dag 3 bloed ik nooit erg hevig meer ;)
    Als ik jou tekst zo lees over roken en drinekn kon ik het zelf hebben getypt ;) wij kennen ook echt veel die allemaal roken en heel snel zwanger zijn geraakt en tijdens zwangerschap zelfs door hebben gerookt, maar idd wij proberen het ook hoor, beetje jammer dat het dan gelijk opvalt in de omgeving dat we gestopt zijn, de gyn zei al, tsja roken, slecht niet doen, stoppen, ja dat weten wij ook wel, dus zei al dat ik niet heel veel rookte, maar goed we zullen zien, gaan in elk geval nu gelijk minder roken.
    en vl drinkt gelukkig niet erg veel dus dat scheelt ze zei alleen gelijk, ook mee stoppen is ook slecht, maar toen hij zei af en toe een keer nog niet eens elke week 1 was het wel weer goed,

Anoniem : jeetje dat meen je niet!! Echt balen zeg dat je nog zolang moet wachten , wij hadden nadat we de formulieren terug hadden gestuurd 3 dagen later bericht met datum voor de week erop, wie weet kan je week 37 wel datis gelukkig over 2 week al… ik duim voor je!

14. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Wat is laparoscopie?
    dat heb ik nog niet gehad maar heb pcos.
    Ze zei bij afdeling ivf dat het tot 22 september propvol zat.
    En dat ik er van uit moest gaan dat het oktober werd.

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    laparoscopie dan maken ze een klein sneetje in de buik onder de navel en dan kunnen ze in de buik kijken.dan word de buik gevuld met koolzuurgas en kunnen ze de baarmoeder, eileiders en eierstokken goed zien. als ze denken aan verklevingen kan er ook een sneetje gemaakt worden bij het schaambeen.
    het word dus eigenlijk gedaan om goed te kunnen kijken,en vaak word het gedaan omdat er dan een cyste zit, maar ze kunnen op deze manier ook een vergrote eierstok verwijderen enz.

Dat is balen zeg dat ze tot 22 september prop vol zitten :(

16. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Een laparoscopie is idd een kijkoperatie zodat ze in de buik, baarmoeder en de eileiders + eierstokken goed kunnen bekijken. Vond het best een heftige operatie (je gaat nl onder narcose) Maar gelukkig niets gevonden, alles is goed bij mij...
    Jeetje, het zit vol tot 22 september?! Dat is balen :(

17. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @Lorreke: Heb geen idee wat vcm inhoudt.... Heb je helemaal geen getallen gekregen zoals de hoeveelheid zaadcellen. Wij kregen bij de zaaduitslag steeds de aantallen te horen.
    70 dagen wachten, dat voelt idd alsof de tijd stil staat. Maar gelukkig gaan ze tussendoor ook bij jou alle follikelmetingen doen, dan weet je straks iig al hoe het met jouw cyclus er voor staat.

18. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Het VCM is het absoluut aantal progressief beweeglijk zaadcellen en wordt berekend uit het volume ejaculaat (mL), de concentratie zaadcellen (miljoen/mL) en de progressieve motiliteit (%)

Nee we hebben zaadonderzoek via ha laten doen en daarvan de uitslag gekregen, die hebben we meegestuurd naar de gyn, vond ze erg fijn, ze zei dus dat het zaad 50% goed was, alleen de hoeveelheid was idd minder, dus als dat de volgende keer ok minder is gaan we verder kijken naar hoe en wat

19. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Duurtlang : hoe is het met jou?? was je eitje goed gegroeid en heb je vandaag nog iui gehad?? weet jij dat trouwens ook? ze hebben van 8-12 zijn ze telefonisch bereikbaar, maar is dat ook in het weekend? gezien ik op mijn 1e dag van mijn ongi moet bellen voor afspraak dag 3? of zijn ze alleen doordeweeks verder open ? wij zitten op 2 hoog vootplantingsgeneeskunde is dat geloof ik.
    Kan namelijk helaas op umcg site niet veel info vinden, of is daar een andere site voor ??

Anoniem : hoe is het met jou ??

20. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Hey Lorreke,
    Hier alles goed. Met jou? Gaat dit x wat langzamer, het eitje groeit wat minder snel dan de vorige x. Heb vanmiddag de iui. Spannend dus weer...

In het weekend zijn ze niet telefonisch bereikbaar. Maar als je bv op de zaterdag of zondag ongesteld wordt, dan kan je gelijk maandagochtend om 8.00 uur bellen en dan plannen zij voor de maandag nog een afspraak voor je. Volgens mij mag het zelfs op dag 4. Ik word ook iedere x in het weekend ongesteld, bel dan op de maandagochtend en kan dan ook dezelfde ochtend nog terecht.

Deel Deze Pagina