Spannend duurtlang weer zeg! Hoeveel goede zaadcellen zijn er na bewerken deze keer? Lorreke dus nu net in een nieuwe cyclus? Hier gaat het nog steeds eigenlijk niet echt goed. Ben erg emotioneel steeds en echt enorm moe de gehele dagen door. Ben een beetje op. Al die hormonen en ziekenhuis bezoekjes en dan nu weer van voor af aan. Vind het allemaal nu erg zwaar vallen en kan het nieuws dan ook nog niet echt makkelijk een plekje geven. Misschien omdat dit ook zo onverwachts kwam hoor ofzo weet het niet. Vorige week donderdag kreeg ik de lange vragenlijsten weer thuis gestuurd vanuit het umcg dus dat was vrij snel. Ik heb ze gelijk in gevuld maar wat een gedoe zeg. Vrijdag weer op de post gedaan dus ze zullen hem nu wel binnen hebben en dan nu maar wachten op een oproep voor het eerste intake gesprek en de eventuele onderzoeken die opnieuw moeten. Ben benieuwd.
Duurtlang : spannend vanmiddag iui.. hoe is het gegaan?? hoe voel je je ?? balen dat je eitje wat langzamer was. Oke dat is wel beter dat je dan gelijk kan bellen en dezelfde dag terecht kan
Anoniem : ik zit 6 a 7 dagen voor nod dus bijna in de nieuwe cyclus. Ik snap heel goed dat het erg veel energie kost, hopelijk hebbenn jullie snel bericht met datum hopelijk eerder dan dat jullie denken! heeft martini alles doorgestuurd naar umcg? dat zou een hoop schelen, misschien hoeft dan niet alles opnieuw gedaan te worden. Trek je het allemaal nog wel ?? anders misschien met iemand erover praten? is een hele stap maar je moet er zelf natuurlijk niet aan onderdoor gaan.
@anoniem26: Dit x hadden we veel zaadcellen: 6,5 miljoen na bewerken. Dat is veel vergeleken met voorgaande keren. Het zaad van vl varieert dus behoorlijk.... Begrijpelijk hoor dat je erg emotioneel bent. Het is absoluut moeilijk om zulk nieuws een plekje te geven. Toen wij destijds te horen kregen dat ivf/icsi de enige optie zou zijn was ik ook wekenlang van slag. Uiteindelijk heb ik het wat meer van me af kunnen zetten, maar daar heb ik best lang over gedaan. Het is niet zomaar iets. Het gaat om zo'n grote wens, een oerwens, dan mag je toch ook best helemaal van slag zijn? Maar idd je moet er niet aan onder door gaan, straks komen er immers nog heel wat ziekenhuis bezoeken die je af moet gaan leggen.... Denk trouwens niet dat jullie alle onderzoeken weer opnieuw krijgen. Die zijn immers al in het martini gedaan. Bij ons was dat iig niet het geval. Alleen zaadonderzoek moest nog een keer. @Lorreke: iui 2 is goed gegaan! Dit x dus best veel zaad tot onze grote verbazing. Ja behoorlijk balen dat het eitje nu wat langzamer groeide, ben in een wk tijd maar liefst 6 x naar het umcg geweest. Pfffff, best zwaar in combinatie met 40 uur werken en een verhuizing afgelopen weekend. Maar het is voor een goed doel.... Ben benieuwd wat de uitkomst dit x zal zijn... Over een weekje begint dus je nieuwe cyclus, dus bijna al naar het umcg, spannend!
Duurtlang : dan vind ik dat het deze keer goed moet zijn!! je hebt er heel wat voor moeten afreizen en dan je werk en verhuizing erbij! ik gun het je zo!! Jaa klopt moet maandag geloof ik ongi worden zo ongeveer dan zou ik weer cyclus 26 dagen hebben. dus dan zou k woensdag heen moeten voor inwendige echo en dan gaan ze mijn eicel steeds meten, maar ik denk dan as woensdag heen dag 3. de woensdag erop cd 10 en vaak cd 11 a 12 eisprong. dus hopelijk hoef ik dan idd maar 2 x heen voor de meting en dan erna nog een ker en dan ook bloedprikken. en dan zullen we dat af moeten wachten. Geen idee wat dan verder gebeurt, dan zitten we alweer eind september dus alweer bijna zaadonderzoek.. zo gaat het wel heel snel in mijn hoofd En dan tegen die tijd dat wij dan zaadonderzoek hebben ben jij mooi 4 week zwanger! daar duim ik voor!
Lorreke: Fijn hoor dat je straks alle metingen krijgt. En na alle metingen zitten jullie idd al weer eind september en dus al weer bijna het zaadonderzoek. Gaat allemaal best snel! Haha Zou mooi zijn dat ik dan 4 wk zwanger ben, maar ik ga nergens van uit. De kans is gewoon erg klein om zwanger te raken via iui, maar heb natuurlijk wel een beetje hoop. We zullen zien...
Duurtlang hoeveel zaad blijft er bij jullie over na bewerken? Ik hoorde vandaag van iemand dat umcg ook iui doet bij 0.5 milj. Dat zou betekenen dat ik ook eerst weer iui krijg? Maar heb echt specifiek een verwijzing icsi omdat we volgens martini geen tot inimini kans bij iui hadden. En het schommelt tussen de 100.000 en 700.000. Ik ben nu helemaal voorbereid op icsi. Maar overal op Internet staat iui alleen boven de miljoen alles daaronder ivf/icsi. Je wordt soms zo in de war gemaakt door mensen pfff. Nog geen oproep ontvangen. Lorreke oeehh komt steeds dichterbij dus. SpannenDe periode. Hoelang heeft het geduurd voordat jullie een laparoscopie kregen? Ik hoorde dat umcg standaard de eileiders Door spuit. Heb jij dit ook gehad duurtlang?
Anoniem26: Bij ons varieert het aantal zaadcellen steeds. 1e zaaduitslag was 3 miljoen (zonder bewerken) En nu zit vl steeds rond de 15 à 20 miljoen (zonder bewerken) Na bewerken bleef bij de 1e iui iets meer dan 1 miljoen over en bij de 2e iui 6½ miljoen. Zo ver ik weet is de ondergrens voor IUI 1 miljoen in het UMCG. Dus ik denk niet dat jullie nog weer iui krijgen als het schommelt tussen de 100.000 en 700.000. Hoe vaak hebben jullie zaadonderzoek gehad? Begrijpelijk dat je liever nu ICSI wilt. Ook wij twijfelen of iui wel zin heeft bij een zaaduitslag van 1 miljoen (onze 1e iui).... Balen dat je nog geen oproep hebt, hopelijk valt er vandaag nog post in de brievenbus afkomstig van het umcg!!!
Hoelang heeft het geduurd voordat jullie een laparoscopie kregen? Ik hoorde dat umcg standaard de eileiders Door spuit. Heb jij dit ook gehad duurtlang?[/QUOTE] Wij hadden 15 mei een intake gesprek met een ivf arts in het umcg en toen werd besloten dat de 2e zaaduitslag te goed was voor ivf, dus we werden doorverwezen naar de iui afdeling + ik moest een laparoscopie ondergaan. Staat een wachttijd voor van ongeveer 3 à 4 maanden, ik had het geluk dat ik niet met vakantie ging dus kon 14 juli al terecht voor de lapa. Het doorspuiten van de eileiders is bij mij gebeurd tijdens de laparoscopie. Maar normaal gesproken krijg je idd alleen een HSG voor het doorspuiten van de eileiders.
Oke bedankt voor je info duurtlang. 5 inmiddels ofzo zonder bewerken was het rond de 9 miljoen soms meer soms minder na bewerken schommelde het tussen de 100.000 en 700.000. 700.000 was na maximale onthouding. Zouden ze bij mij ook nog een laparoscopie doen denk je of alleen door spuiten want heb pcos en denk niet dat het dan heel veel zin heeft ofwel? Vandaag is de post al geweest maar helaas. Hoop toch wel dat ik deze week weet waar ik aan toe ben wbt oproep dan he. Die onzekerheid over wat er nu allemaal precies gaat gebeuren nog knaagt ontzettend aan me. Verder heb ik me er redelijk bij neergelegd. Maar dat wachten en niet precies weten waar aan toe te zijn dat breekt me op. De dagen kruipen dan ook voorbij ondanks het werken en wel druk bezig te zijn steeds. Kan me voorstellen dat je geen goede hoop hebt dan maar 6.5milj maak je echt nog wel een goede kans meis. 1 miljoen is inderdaad het randje dus dat snap ik goed. Kop op meis ga voor je duimen deze ronde.
Bij die aantallen denk ik niet dat ze nog iui gaan proberen. Wat is de maximale onthouding dan? Het valt ons op des te langer de onthouding, des te meer zaadcellen bij vl. Eerste keren een onthouding gehad van 3½ dag en gisteren 5½ dag (dachten eerst dat we zondag de iui zouden krijgen) en dus meer zaadcellen dan bij een kortere onthouding. Misschien toeval, maar volgende x proberen we weer zo'n 5 dagen onthouding... Denk dat je alleen een hsg krijgt en geen lapa. Die lapa kreeg ik ook omdat ze bij mij antistoffen van chlamydia hadden gevonden. Het schijnt dat je dan meer kans hebt op verklevingen. Maar heb laatst een wetenschappelijk onderzoek gelezen dat je maar 8% meer kans hebt op verklevingen indien er antistoffen van chlamydia zijn gevonden. Dus waarschijnlijk dikke onzin geweest dat ik zo'n lapa heb gehad. Maar goed, het is ook wel weer fijn om te weten dat bij mij alles goed is.... Ja, begrijp je volkomen. Die onzekerheid maakt je gek, geen datum hebben om naar toe te leven maakt je gek. Dat had ik ook. Pas toen we echt gingen starten met behandelingen werd ik wat rustiger. Ja, dit x hebben we wat meer hoop. Thanx lady. Ik ga ook voor je duimen dat je zsm een datum hebt zodat je ergens naar toe kunt leven!
ik heb nog niets gehoord over een laparoscopie, ze heeft hetwel gehad over eventueel een HSG maar dat was ook nog niet zeker. Eerst komende ronde follikelmeting en aan de hand daarvan zien we wel verder. ik hoop ook dat je brief er snel is! Nadat wij hem terug hadden gestuurd duurde het inclusief het weekend zo`n 5 a 6 dagen dat we reactie hadden.
He dames, ik kom hier nieuw om de hoek kijken! Ik schreef eerst af en toe op het umcg icsi straatje, maar ik zag dat die gesloten was. @Duurtlang, ik zie dat je inmiddels begonnen bent met de Iui pogingen. Spannend hoor! Bij ons is er uit genetisch onderzoek en onderzoek van de uroloog gebleken dat mijn man een milde vorm van cystic fibrosis (taaislijmziekte) heeft waardoor de zaadleiders deels ontbreken. Voor ons eigenlijk wel een gunstige uitslag want met de productie is waarschijnlijk niks mis. Nu zijn ze mijn bloed aan het controleren om te kijken of ik misschien ook drager ben van cystic fibrosis. Als dat zo is hebben wij een grote kans op een ziek kindje. Indien ik geen drager ben komen wij in aanmerking voor pesa, dan hhalen ze via een injectie zaadjes uit de bijbal en die worden dan met icsi bevrucht.. Wij zijn nu bij het umcg al bij 3 verschillende artsen geweeest, gynaecoloog, uroloog en klinisch geneticus. Ik vind dat ze erg goed en snel werken! Duurtlang, Anoniem, Lonneke en andere meiden, veel succes! Hopelijk vinden we n beetje steun aan elkaar en kunnen we over een tijdje hier goed nieuws met elkaar delen! Groetjes
Marjo : jeetje dat is ook schrikken als je da te horen krijgt! al idee wanneer jullie uitslag krijgen ?? Pesa lijkt mijwel erg pijnlijk trouwens als ik dat zo lees! Heel veel succes!
He Lorreke, zeg dat wel! In april waren we na een jaar proberen bij de huisarts en als eerste zou er een standaard zaadonderzoek worden gedaan. De week daarop werd ik telefonisch gebeld door de huisarts met de uitslag: 0 zaadjes. Nou en op dat moment was ik ook nog eens alleen thuis. Nog nooit zo van slag geweest! Maar ondertussen is het best snel gegaan qua onderzoeken enzo en toen ik eenmaal begreep dat er nog wel kansen waren heb ik me daaraan vastgehouden. Ik heb nu ook helemaal geen verdriet omdat we icsi moeten doen. Denk nu alleen maar: àls het maar kan! En dat blijkt nu uit de onderzoeken want de productie is wel goed . Alleen dus nog mijn bloedtest afwachten, dat duurt ongeveer 5 weken. 1 op de 30 mensen is drager dus nu maar hopen dat ik bij die 29 andere zit! En hoe is het bij jou? Ik heb net gauw even terug gelezen. Het zaad is wel goed? Hopen dat je gauw duidelijkheid krijgt of natuurlijk gewoon snel zwanger raakt!
Gelukkig gebeurt de pesa onder een ruggenprik of narcose. Mijn man ziet er wel heel erg tegenop hoor en toen hij vroeg aan de uroloog hoe dat gaat, liet die man ons ook een hoop mooie foto's van de ingreep zien :S Gevolg: manlief ziet er nog meer tegenop. Maar hij wilt graag narcose zodat ie er niks van merkt..
Nou idd kan me heel best indenken dat het schrikken is 0 zaadjes,, poeh he wat een arts daar wrod jeidd nog banger mee gemaakt gelukkig wel onder narcose/ruggenprik, denk dat algeheel dan het beste is gezien je er dan niets van mee krijgt. maar dat is per persoon verschillend.(zie net idd dat je man algehele narcose wil ) had ik ook gedaan Je krijgt dus pas in oktober uitslag van het bloed ? waarom duurt dat zolang? Maar idd ik snap het wle hoor blij met alle medische manieren die er zijn om de droom te verwezenlijken, zo denk ik er ook over, altijd al gedaan voordat we zelf naar het ziekenhuis gingen al, zo kunnen heel veel mensen toch een wondertje krijgen! en nu zelf er ook erg blij mee dat al die manieren er zijn, zo is er bijna altijd wel een behandling om de droom te verwezenlijken. Ja zaad hier was in lab getest, dat was verder allemaal `goed`alleen de hoeveelheid was aan de weinige kant, maar daarvan was wel 50% bewegelijk. lab zei dat het goed is, maar i zieknehuis hanteren ze andere waardes, en daar vonden ze het toch wel aan de mindere kant dus ze wil voor de zekerheid en extra semenonderzoek doen. en dat mag pas 70 dagen na de laatste semenonderzoek,dus dat kan pas begin oktober. Ze gaan deze ronde bij mij bezig met cyclusanalyse, moet volgende week ongi worden, en dan moet ik op dag 3 vd cyclus bellen voor echo en zo mijn ei bekijken. ik heb altijd duidelijke eisprong tussen dag 10 en 12 die voel ik en dmv tempe en ovutesten weet ik dat maar ze wil nu dus kijken of het eitje groot genoeg is etc,, dat gaan ze komende cyclus met mij doen, en als dat gedaan is hoor ik meer over hoe en wat, maar in elk geval vl in oktober opnieuw zaadonderzoek, maar wat ze met mij gaan doen na de cyclusanalyse geen idee, misschein wel HSG had ze het ook nog over dat dat misschien wel moest, maar geen idee in welke gevallen dat nodig is.
Hey Marjo11: Wat naar dat je man een milde vorm van taaislijmziekte heeft. Maar wel fijn dat er met de productie niets aan de hand is en dit dus gunstig voor jullie is!! En jij zit gewoon bij die andere 29 mensen en dus binnenkort pesa!!! Ja, fijne artsen in het umcg hè. Ook wij hebben al 3 verschillende artsen gehad en over allen zijn wij dik tevreden! Heel veel succes lady! Dat je over 5 week erg positief nieuws mag krijgen!! En idd dat we allemaal over een tijdje heel erg mooi nieuws met elkaar kunnen delen!!
@Anoniem26: Wat vreselijk balen dat je vandaag weer geen brief hebt ontvangen. Anders ff bellen met het umcg. Ik heb er toen ook achter aan gebeld en toen lag ik ergens op een stapel, ze heeft toen gelijk aan de telefoon een afspraak voor me ingepland. Gewoon proberen....