IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Ja dit forum is echt handig. Wist gisteren nog bijna niets over ivf/icsi, maar ben na 1 dag al stukken wijzer geworden!
    Wat goed dat jullie nu gewoon weer 3 pogingen hebben :)
    Jullie gaan dus weer beginnen, dat is idd spannend! Hoop voor jullie dat het gelijk raak is!!

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ja dat zou mooi zijn :)
    Wanneer gaan jullie er heen?

3. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij is in het UMCG altijd verteld dat die 6 pogingen in eigen cyclus gelijk staan aan 1 overgestimuleerde poging.

4. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Hebben maandag nog een gesprek in het martini, dat zal een afsluitend gesprek zijn en zal dan wel van haar horen wanneer we dan naar het umcg kunnen. Denk dat zij de doorverwijzing gaat doen. Ze zei gisteren tegen mij dat ik over zo'n 2 à 3 mnd misschien als wel in de eerste ivf poging zit.... Maar wil eerst ff alles goed uitzoeken of we daadwerkelijk gelijk voor ivf moeten gaan. Zaad moet voor 2e x nog getest worden. Ben benieuwd....

5. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen

Dus als ik het goed begrijp mag je ivf in eigen cyclus 18 x doen? Of begrijp ik het verkeerd?

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Beetje opvliegers, vooral snachts had ik het. Ja bereid je vriend maar voor, ik was echt een heks hihi
    Door de groeiende eicellen was mijn buik wel wat dikker dan voor een menstruatie. Ik denk ook wel dat ik een paar kilo ben gegroeid, ik denk een kilo of 4.

7. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Haha ik vind mezelf nu soms al een monster een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden. Zo zielig voor hem! Jij bent dus 4 kilo aangekomen. Gelukkig kan ik dat nog wel hebben met mijn 56 kilo...

8. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ik begrijp heel goed dat je flabbergasted was ! .. dat is heel heftig en wordt dan heel luchtig gebracht ! , heeft even de tijd nodig om te verwerken..

maar ik heb geleerd om echt voor jezelf op te komen binnen de mmm soms ben ik het niet eens met de arts of stel ik zelf iets anders voor. Vandaar dat ik in jou plaats zekerrr iui zou aankaarten bij het umcg.. dit is veel minder belastend, je leefdtijd lijkt me geen rol spelen ik ken vrouwen rond jou leeftijd die ook eerst iui mochten proberen en daarna ivf.

er zijn zelfs uitzonderingen waarbij het zaad 0,9 is en dus net geen miljoen en ook eerst 3 keer iui mochten proberen voor het ivf werd. Dus probeer dat iniedergeval te bespreken :) en lees alvast op internet wat info door.. zodat je een beetje weet wat je opties kunnen zijn en wat je kunt verwachten.

heel veel succes !

9. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL

Snap dat je het zo begrijpt hoor. Maar de procedure is als volgt: 6 keer eigen cyclus en als dat niet is gelukt dan ga je over naar overgestimuleerde ivf, daar heb je dan nog 2 pogingen van. Maar wacht maar even af wat het ziekenhuis zegt, misschien vindt het UMCG dat jij meer kans van slagen hebt met overgestimuleerde IVF of willen ze eerst iui proberen. Ze bekijken het per geval.

Ik zag dat je verwacht dat de arts in het Martini zal aangeven wanneer je naar het UMCG kan gaan. Het gaat anders. Zij verwijst door en je krijgt een oproep van het UMCG, dat duurde bij mij zo'n twee a drie weken. Hoop echt dat je snel aan de beurt bent. Succes!

10. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Vind het te belachelijk voor woorden dat je voor jezelf op moeten komen binnen de mmm. Juist het ziekenhuis zou je toch moeten attenderen op de allerbeste behandeling, zij hebben er voor gestudeerd, dus zij zouden toch voor jou moeten denken?! Maar goed, het is dus juist net andersom… Mijn vriend vroeg zich al af wat het nut nu is om op een forum te zitten (mannen verwerken alles volledig anders) Toen zei ik al tegen hem dat ik het ten eerste erg fijn vind om met lotgenoten te praten en ten 2e dat ik op deze manier misschien wel meer kom te weten over alle behandelingen en dus niet klakkeloos alles van de artsen hoef aan te nemen wat zij zeggen….

Ik zal maandag eens ff aan de gynaecoloog vragen waarom ze het gelijk over IVF heeft en niet over IUI. Misschien heeft ze er een verklaring voor…
    En ga het ook bespreken zodra we onze eerste afspraak in het UMCG hebben. En idd ben al begonnen met inlezen op internet.

Dank je!

11. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Wij zouden in eerste instantie ook voor iui in aanmerking komen, 2 miljoen bij de eerste keer, maar helaas waren alle andere keren, nog 3 keer, allemaal beneden de 1 miljoen en dus toch aangewezen op ivf/icsi.

12. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Ben benieuwd of ik uberhaupt in aanmerking kom voor IVF in eigen cyclus... We shall see....
    2 a 3 weken vind ik nog uit te houden om te moeten wachten... Heb ik ook ff de tijd om alles te laten bezinken, me in te lezen zodat ik alle opties weet enz.... Ben nog steeds helemaal van slag... Voel me echt vreselijk, in mijn hoofd ben ik alleen nog maar bezig met dit. Word gek van mezelf. Functioneer helemaal niet op m'n werk....

Hoe hebben jullie het trouwens gedaan op je werk toen je de behandelingen in ging? Was er begrip voor? En kan je een beetje in het UMCG aangeven welk tijdstip je het beste uitkomt of plannen zij de afspraak en valt daar dan niet van af te wijken? En ging jullie partner elke behandeling mee of ging je alleen?

13. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Wat jammer dat jullie niet in aanmerking voor iui zijn gekomen... Vraag me ook echt af waarom ze het in het geval van 3 miljoen gelijk heeft over ivf en niet over iui. Misschien gaat het ook nog om de beweeglijkheid van het zaad? Die informatie heeft ze me nl niet verteld, weet alleen maar dat ze het over 3 miljoen zaadcellen had....

14. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Onze gynaceoloog in het ziekenhuis had het ook direct over ivf, en daar zijn wij toen ook maar van uit gegaan. Maar in het UMCG sprak ze dus eerst over iui nog. Dus eerst maar afwachten wat de arts bij jullie zegt. Je kunt je al wel een scenario in je hoofd halen, maar de arts zal wel vertellen van het hoe en wat. Succes.

15. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Ik haal me echt allerlei scenario's in mijn hoofd, om gek van te worden! Maar je hebt helemaal gelijk, we moeten eerst maar eens afwachten wat ze in het UMCG zeggen. Dank je!

16. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het geluk dat mijn werk er wel rekening mee hield. Ik sta voor de klas en ik heb gezegd dat het ziekenhuis voorgaat. Dat begrepen ze. Wel heb ik toen ik roosterwensen kon indienen aangegeven dat ze
    Mij beter in de middag konden laten lesgeven dan was er zo min mogelijk lesuitval. Daarmee heb ik goodwill gekweekt. Ik heb laten zien dat ik ook van goede wil was en daardoor waren zij ook heel makkelijk.
    De afspraken in het ziekenhuis waren voor mij altijd tussen 8 en 10 uur s ochtends. Behalve als er een punctie of terugplaatsing was. Je moest een beetje mazzel hebben qua tijd. Binnen grenzen kon je wel een voorkeur geven maar het lag er ook aan hoeveel afspraken er al waren ingepland.
    Alle echo's deed ik alleen en bij puncties en terugplaatsingen was mijn man ook aanwezig. Moedigt het ziekenhuis trouwens ook aan, het is iets wat je samen doet. Bij puncties moest mijn man trouwens ook zelf aan de bak want hij moest het zaad leveren;)

17. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Is Jet Gerards de arts in kwestie?

18. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb op mijn werk nooit iets verteld, kon de punctie redelijk inschatten qua datum en wat vak dagen opnemen. Rond de tp nam ik ook vaak 2 weken vrij. Ze hebben nooit iets gemerkt..
    De follikel metingen vielen gek genoeg op gunstige momenten, werk onregelmatig.

19. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Jet Gerards is idd de arts in kwestie. Ervaringen met haar?

20. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Ik vrees dat ik het ook wel moet vertellen op mijn werk aangezien ik 40 uur werk en bij de receptie zit. Zit samen met een andere collega bij de receptie, moet of openen of sluiten. Als zij met vakantie is of ziek is dan zit ik al, dus moet het wel vertellen....
    Bij de puncties moet er dus vers zaad worden aangeleverd? Niet zoals bij een gewone zaadonderzoek dat je het thuis mag doen dus?

Deel Deze Pagina