IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Duurtlang : bedankt! ja klopt donderdag weer een echo, had al gebeld of we dan woensdag wel mogen vrijen ivm vruchtbare dagen, de secretaresse zei eerst waarom niet, toen dossier erbij gepakt en toen zei ze bel vanmiddag maar ff met de vp. dus dat moet ik straks nog even doen en navragen.

Echt balen zeg van je iui :( snap heel best dat je het als verloren tijd ziet! hoeveel % kans hadden jullie met iui ??
    Kan je niet vorstellen om een andere behandeling te gaan doen ? of moeten ze eerst de 3 of 6 iui behandelingen doen ??

Een hele dikke digiknuf voor jou !!

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Net zh gebeld of we woensdag sex kunnen hebben ivm echo donderdag, word er eerst gezegt ivm hygiene niet verstandig met condoom kan wel, dus zeg ik, ik zit in mijn vruchtbare dagen , dan word er gezegd het kan geen kwaad degene die de echo`s maken zijn heel wat gewend..
    wat moet ik daar nu mee ??? eigenlijk een dubbel antwoord wat ik kreeg.

Denk dat we het vanavond en morgenavond maar gezellig moeten maken en dan donderdag maar weer..

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Duurtlang wat balen meid!! Snap dat je vertrouwen in IUI niet zo groot is. Hoeveel behandelingen krijg je voor jullie overgaan op ivf-ICSI?

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Lorreke gewoon doen wat je gevoel je ingeeft..
    Ze zijn idd wel wat gewend en neem aan dat je je wel opfrist voor je naar umcg gaat. Hihi

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Jaa klopt hoor ;) maar helaas niet meer geworden gisteravond ;) vanmiddag dan maar :D
    maandag was laatste keer ;)

6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Zo net terug uit het ziekenhuis, eitje van 16 mm dus die springt eerdaags, had nog gevraagd is dat niet te klein, nee hoor zei hij bij de 1 springt hij op 14 en bij de ander op 26 ik zei al heb vandaag een aardig donkere ovutest gehad dus ga er vanuit dat hij morgen of zaterdag springt, zegt hij dan weet je wat je kan gaan doen haha,, hele leuke jonge man had ik denk ergens eind 20 begin 30 liet mij ook alles zien, kijk dit is het grote eitje en dat allemaal kleintjes, je bms is mooi dik geworden zei al hoe dik moet het zijn dan, hij zo dat verschilt per persoon, het moet goed oplopen vanaf begin cyclus tot nu, en dat doet het.
    Maar ben er nu al klaar mee, weer afspraak moeten maken, kan verdorie elke keer alleen als ik aan het werk ben, vraag ik op de middag, ja dat kan, alleen de enige middag die ik deze week moet werken en het moet begin deze week om te kijken of hij is gesprongen en zoja dan afspraak bloedprikken.

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Anoniem : heo is het met jou ?? heb je al bericht inmiddels ???

8. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    Lorreke, fijn dat er geen antistoffen zijn aangetroffen en dat alles er tot zover goed uit ziet!
    @duurtlang, balen zeg dat je weer ongesteld bent geworden. Elke keer die teleurstelling :(
    Hier nog geen nieuws, we zijn nog steeds aan het afwachten op mijn bloedonderzoek op dragerschap van CF, als die uitslag binnen is dan worden we weer opgeroepen bij de gyn en zien we weer verder.....

9. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Jaa klopt idd erg fijn dat er niets gevondenn is in het bloed :D vrijdag is mijn ei gesprongen, temp was 0.5 hoger en ik voel het altijd :) dus dat scheelt.
    Dinsdag weer heen voor echo, dus denk dat ik dan vrijdag weer heen moet voor bloedrikken, maar dat hoor ik dinsdag wel..

Hoe is het hier verder ???

10. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    We krijgen 6 iui behandelingen voordat we overgaan op ivf/icsi. Heb trouwens afgelopen vrijdag een stukje op tv noord gezien dat de slagingskansen bij ivf in het umcg erg laag liggen: 16 tot 20% van de behandelde vrouwen in het umcg raakte zwanger in 2013. Hiermee is het umcg het minst succesvol bij ivf behandeling. Schrik van zo'n lage percentage.... Zie UMCG minst succesvol bij ivf-behandeling - RTVNoord.nl
    Wou vandaag tijdens follikelmeting nog navraag doen wat de oorzaak is van deze lage percentage. Wellicht door de ivf in eigen cyclus? Als ik het niet vergeet (ik vergeet toch zo veel sinds de iui behandelingen...) dan vraag ik het woensdag ff als ik weer heen moet....

11. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Duurtlang : hoe was je meting vandaag ?? jeetje daar schrik ik ook van, ik moet morgen heen, zal het morgen navragen, ik doe altijd zo`n postmemo bij mijn pasje in, daar zet ik de vragen op, als iker dan ben zie ik de memo en weet ik het gelijk weer dat ik de vragen moet stellen ;)

Ik heb morgen een ``fm`` als het goed is is er niets te zien eitje is vrijdag gesprongen en dat wouden ze even nakijken ;)

12. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Nou das toch echt een schrikbarend lage percentage?! Helemaal als je kijkt naar de slagingskans van het VUmc van 40 à 45%. Maar misschien is er een goede reden voor. Heb ook al ergens gelezen dat deze cijfers zo kunnen verschillen door de wijze van administratie/aanmelding. En sommige ziekenhuizen hebben bepaalde toelatingseisen. Las ook nog ergens dit stukje:
    Slagingspercentages kunnen behoorlijk misleidend zijn. Zo zit er nogal verschil in ziekenhuizen of ze 'makkelijk' zijn in het terugplaatsen van 2 embryo's (dit verschil zal de komende jaren wel minder worden, gezien de nieuwe regels). En het UMC Utrecht bv is een ziekenhuis waar ook oudere vrouwen worden behandeld, op een leeftijd waarop andere ziekenhuizen al snel afhaken. Vanzelfsprekend neemt dan ook het slagingspercentage af. Anderen (bv Geertgen) nemen vrouwen aan uit risico-groepen, die in normale ziekenhuizen niet in aanmerking komen voor behandeling (bv door overgewicht). En Maastricht doet bv aan PGD, waarbij de kansen een stuk kleiner zijn

Das een goed idee Lorreke om een postmemo bij mijn pasje in te doen! Had gisteren 2 eitjes naast elkaar liggen, 1 van 12 mm en 1 van 12½ mm. Hopelijk zijn ze morgen groot genoeg en donderdag dan de iui...

Jij dus van een fm vandaag. Als dat goed is dan is bij jou dus alles goed? Of moet je nog bloeduitslagen afwachten? Succes vandaag!

13. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    He meiden, ik maak me niet zon zorgen om het slagingspercentage. Want volgens mij gaat de behandeling hetzelfde als in de andere ziekenhuizen alleen omdat Groningen ook 'moeilijkere' gevallen aannneemt gaat het vaker mis. En inderdaad ook ivf/icsi in eigen cyclus doet dacht ik ook alleen umcg. Daardoor gaat het percentage vast ook wat omlaag. Voor ons wel redelijk goed nieuws want we hoeven voor de operatie van mijn man niet uit te wijken naar Nijmegen of Amsterdam, dat zou in eerste instantie wel moeten. Onze uroloog gaf al aan dat dat waarschijnlijk zou worden aangepast en dat het uncg die operatie ook mag doen.Ivf-behandelingen met 'onrijp' zaad binnenkort toegestaan - Wetenschap & Gezondheid - VK Scheelt ook weer op de wachttijden denk ik!

14. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Duurtlang : dit is fm voor na eisprong als dat er goed uit ziet dan moet ik nog bloedprikken op progesteron waarde denk ik. En we krijgen begin oktober nieuw semenonderzoek ga ik vandaag afspraak voor maken. Als ze tijd hebben vorige week hadden ze daar geen tijd voor ! echt belachelijk!
    hoe groot is jou eitje meestal voordat die springt ? de mijne was donderdag 16mm en vrijdag gesprongen , en 2 eitjes bij elkaar dat is ook mooi, zijn ze beide dominant ? zo noemen ze dat toch? Of springt er uiteindelijk 1 van?
    en idd die memo doe ik elke keer , want altijd wel een vraag en dan ben je er en dna vergeet je het, dus mooi die memo bij het pasje en dan vergeet je het niet ;)

En de slagingskans tsja wel schrikbarend laag, maar goed umcg neemt meer moeilijkere gevallen aan en daardoor gaat het natuurlijk ook omlaag he ;)

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Zo bij de gyn geweest , eitje was idd weg, vrijdag heen voor bloedprikken, vl 7 oktober voor zaadonderzoek, en dan 17 oktober er weer heen voor alle uitslagen moeten we beide heen, dan krijgen we ook mijn uitslag van het bloed en van vl van het zaad, en dan verder kijken van hoe en wat.
    nu eerst rust met de bezoekjes, alleen vrijdag maar dan ben ik vrij en kan heen wanneer ik zelf wil :D
    Had mijn eigen gyn weer die we ook de 1e keer hadden. Ze was super trots op mij ivm mijn gewicht etc :D kreeg 2 duimen van haar. Mijn bsm was ook weer mooi dik geworden was donderdag 6 mm en nu 9 mm

16. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Bij mij is het nu 2x gelukt in Groningen hoor!! Denk ook dat ze kritischer zijn en niet gauw 2 terugplaatsen.

17. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Gisteren ff de lage slagingspercentage aangekaart met mijn behandelaar. En zij geeft idd aan dat het umcg veel ivf in eigen cyclus doen en daardoor het percentage omlaag gaat. Ook willen ze zo veel mogelijk een meerlingen zwangerschap voorkomen, dus er worden niet gauw 2 terug geplaatst. En sommige ziekenhuizen nemen geen probleemgevallen aan waardoor hun percentage omhoog gaat, het umcg neemt wel probleemgevallen aan.... Ze vindt het een beetje jammer dat er in het stukje van tv noord niet de reden werd genoemd wat de oorzaak is van dit lage percentage.

En idd KateK bij jou is het 2 x gelukt in Groningen! En zo zijn er veel meer waar het wel bij is gelukt.

@Lorreke: Bij de iui moet ik steeds als mijn eitje rond de 17mm is dezelfde dag nog de pregnyl zetten en dan een dag later de inseminatie. Vandaag was mijn eitje 17mm, andere eitje is niet mee gegroeid, dus morgen IUI 3.
    Wat goed dat jullie 17 oktober de uitslagen krijgen, nog ff dus en dan weten jullie waar jullie aan toe zijn :)

18. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Spannend meis! hoop zo dat iui 3 lukt! 3x is scheepsrecht zeggen ze, ik duim heel hard voor je vandaag!!
    Geen idee hoeveel een eitje per dag groeit, donderdag was hij 16 mm, en vrijdag gesprongen dus weet niet hoe groot die was.

En idd slagingskans umcg neemt iedereen aan hoe moeilijk ook dus ja dan gaat het idd omlaag.

Jaa heb ook echt `zin`in de 17e, dan krijgen we alle uitslagen en dan zullen we zien wat eruit komt, dan hebben we ook de uitslag 2e semenanalyse dus ben heel erg benieuwd, hoop zo dat ze ons gaan helpen.

Ik moet morgen ook heen, naar poly gyn bloedprikken na eisprong, en dan de 17e alle uitslagen in 1x dus dat is wel fijn. dan krijgen we mijn uitslag van bloedonderzoek gezein cyclusanalyse gewoon goed was, maar ook krijgen we dan te horen of de eisprong wel goed was aan de hand van de bloeduitslagen, en ook krijgen we dan het zaaduitslag.
    Dus erg spannend, maar ik kan niet wachten tot het zover is, nog 3 weekjes en dan eindelijk duidelijkheid hoop ik :)
    Weet dat we de uitslagen gaan bespreken, maar geen idee, ik ga er wel vanuit dat ze dan ook met een plan komen bijvorbeeld iui of ivf o.i.d. dan kan onze wens eindelijk in vervulling gaan :)
    Ik hoop het zo dat ze dan met een plan komen.

19. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @Lorreke: Als ze alle uitslagen hebben dan komen ze ook met een plan hoe nu verder, dus dat horen jullie vast en zeker de 17e. Helemaal begrijpelijk dat je 'zin' hebt in de 17e. Je wilt gewoon weten waar je aan toe bent. Dat had ik toen ook.

Ik heb vanmiddag IUI 3 gehad. Ze zei tegen ons dat de zaaduitslag dit x iets meer was dan de vorige x: 700.000. Wij haar gelijk corrigeren dat dit niet klopt aangezien we vorige x na opwerking 6,5 miljoen hadden. Dus zij de uitslagen er weer bij pakken: het was de vorige x 500.000 en geen 6,5 miljoen. De behandelaar van de vorige iui had de 0 (0,5) waarschijnlijk aangezien voor een 6 (was erg onduidelijk geschreven)
    En nu dus iets meer 700.000. Word er niet zo heel erg vrolijk van. De 1e iui is er dus 1,1 miljoen terug geplaatst, de 2e iui 500.000 en nu de 3e iui 700.000. Vroeg haar of het wel zin heeft met zulke lage aantallen. Zij zegt dat het wel degelijk zin heeft met deze aantallen. Toch vind ik het raar. Aan het begin van dit traject is ons verteld dat als we steeds onder de miljoen zitten dat we dan na 3 x over zullen gaan op ivf/icsi. Begin dit nu echt als verloren tijd te zien.... Spannend is het iig niet meer. Standaard ga ik er nu helemaal vanuit dat deze iui behandelingen toch mislukken. Begin het zelfs erg irritant te vinden, het is zo enorm tijdrovend, ben nu in anderhalf wk tijd 5 x naar het umcg geweest. Als het zin heeft is dat prima, maar als het toch geen zin heeft stap ik liever gelijk over op ivf/icsi.... Pffffff, sorry voor mijn gezeik, maar moest dit ff kwijt....

20. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Pff jeetje meid, wat erg van die fout zeg qua aantal. en 6,5 miljoen of 700.000 is wel een groot verschil dat scheelt echt een hele boel!
    en idd snap heel best dat je er klaar mee bent op deze manier.
    Maar dit is nu de laatste iui en dan over op ivf/isci of ??

Deel Deze Pagina