IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL

Ligt eraan hoe ver je van het ziekenhuis woont. Je moet binnen zoveel na productie het kunnen afleveren.

2. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    We wonen dichtbij, maar lijkt mij hoe des te verser des te beter... Of denk ik helemaal verkeerd?

3. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ja klopt.

Ik ben inmiddels bezig met m'n derde icsi
    Behandeling in het umcg.
    Maar ik heb 6 iui behandelingen in het martini gehad
    En zij wAs ook mijn arts.

Ik ben bekend met haar harde en nogal gevoelloze uitspraken.
    Helaas ziet zij patiënten als nr en niet als mensen.das mijn gevoel geweest hoor.
    (Is gelukkig in het umcg totaal anders!)
    tijdens mijn iui behandelingen heb ik diverse aanvaringen met
    Haar gehad.
    Ik voelde mij letterlijk "de doos op haar lopende band".
    Ik had moeite met haar omgang naar mij/ patiënten toe.

Toen ik je bericht las wist ik meteen dat het over haar gaat.
    Verder geen kwaad woord over haar hoor.
    Alleen kan zij erg lomp en gevoelloos overkomen.
    Ik had daar grote moeite mee.

1 v d voorbeelden:
    Van m'n derde iui raakte ik zwanger,
    Dit ging helaas mis.
    Het enige was zij zei was " helaas , pindakaas".

Gerards heeft een ontzettend dankbaar beroep,(lijkt mij)
    Voor velen toch een laatste hoop in het krijgen van een kind.
    Ik hoop dat zij dat ook inziet.
    Al had ik niet dat idee en dat vind ik jammer.

4. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Meen je niet?! Het enige wat ze zij over je mk was “helaas, pindakaas”. OMG! Vind dat echt niet kunnen.
    Helaas ben ik dus niet de enige die haar harde en gevoelloze uitspraken aan heeft moeten horen…
    Heb ook het idee dat zij patiënten als nr ziet en niet als mensen. Precies mijn gevoel.
    Anders doe je niet zulke uitspraken. Verder doe ik ook geen kwaad woord over haar hoor, maar ook ik heb grote moeite met mensen die zo lomp en gevoelloos zijn.
    Kan me dus erg goed voorstellen dat je diverse aanvaringen met haar hebt gehad.
    Lijkt mij ook dat ze een ontzettend dankbaar beroep heeft en dus ik kan het gewoonweg niet laten om het maandag tijdens ons afsluitende gesprek voor haar voeten te gooien.
    Ik MOET het kwijt aan haar hoe ik over haar gevoelloze uitspraak denk.

Fijn om te horen dat het in het UMCG totaal anders is! :)

Jij bent nu dus met je 3e icsi poging bezig? Ik hoop en wens voor je dat het dan raak is.

5. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Mijn vriend is net gebeld door dr Gerards met zijn bloeduitslagen. Die waren goed. Mijn vriend heeft trouwens een erg goed telefonisch gesprek met haar gehad en haar al voor de voeten gegooid dat ik niet zo blij was met de uitspraak die ze heeft gedaan. Ze betreurde dit ten zeerste dat ik er zo'n gevoel aan over had gehouden...
    Maandag hebben wij weer een afspraak met haar, we kunnen dan onze vragen stellen over IVF. Aangezien ik me al goed heb ingelezen gaan wij niet meer naar die afspraak toe en laten we ons gelijk doorverwijzen naar het UMCG (moeten dan onnodig vrij nemen van ons werk) Helaas dus geen mogelijkheid meer om zelf tegen haar te zeggen hoe ik over haar gevoelloze uitspraak denk. Nou ja, moet haar gevoelloze uitspraak maar zsm uit mijn hoofd zetten en me focussen op positieve uitspraken....

Mijn vriend heeft het eea aan haar gevraagd over zijn zaaduitslag. Om precies te zijn had hij dus 3,1 miljoen zaadcellen (denk onbewerkt) Zij zegt dat je minimaal 5 miljoen zaadcellen moet hebben om in aanmerking te kunnen komen voor IUI.
    Mijn vriend heeft ook nog gevraagd of de uitslag van een 2e zaadonderzoek stukken beter zou kunnen zijn.
    Het antwoord was dat dit mogelijk is, maar ze denkt door de aard van het probleem (1 niet ingedaalde bal) dat dit niet erg veel zal verbeteren en dus vindt zij het zonde om nog een 2e zaadonderzoek te doen, dit is in haar ogen alleen maar verloren tijd….

Ik ga straks eens ff bellen met het Martini om de afspraak van as maandag te cancelen en met de mededeling dat we graag een doorverwijzing willen naar het UMCG.
    Ben benieuwd wanneer we terecht kunnen….

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Spannend meid, hoop dat het nu snel mag gaan allemaal.
    Mooi dat je vriend het nog even tegen haar heeft kunnen zeggen, nu hopen dat ze er ook iets mee gaat doen..
    Ik denk dat umcg ook nog wel een zaadtest doet. Zij willen eigenlijk alles zelf "met eigen ogen zien" en gaan niet zomaar uit van de uitslagen van een ander ziekenhuis.

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb gister trouwens gebeld, krijgen ook een uitnodiging toegestuurd.. Ben benieuwd. Mocht ik bericht krijgen dan laat ik t even weten.

8. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Heel erg fijn dat mijn vriend het ff voor haar voeten heeft gegooid! Alsnog maak ik me ontzettend druk om haar gevoelloze uitspraak. Maar ik moet maar geen energie meer in haar steken, op dit moment zijn er belangrijkere zaken die mijn energie nodig hebben....
    Denk idd dat het umcg ook nog een eigen zaadtest gaat doen.

O spannend dat jij nu ook een uitnodiging krijgt toegestuurd. Wie weet zitten we straks wel gelijktijdig in de behandeling. Ja, laat maar ff weten zodra je meer weet!

9. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Nog ff een vraagje: toen jullie in de ivf/icsi zaten dronk jullie mannetje toen ook alcohol? Ik wil nl dat mijn vriend vanaf nu geen alcohol meer drinkt omdat ik denk dat je zaad daar niet beter van wordt... Nu drinkt hij nooit veel alcohol (doordeweeks zul je hem nooit een biertje zien drinken) maar hij gaat zo'n 1 x in de 6 wk wel een keertje stappen en dan werkt hij toch wel heel wat biertjes naar binnen. In mijn ogen kan dit niet goed zijn voor zijn sperma.... Zelf drink ik nooit...
    En wat zeggen de artsen hiervan als je in zo'n behandeling zit? Neem aan dat zij alcohol ook afraden? Hebben jullie überhaupt nog tips gekregen qua leefregels van de artsen toen jullie de ivf in gingen? Wil graag alles er aan doen wat er aan valt te doen. Mijn vriend wil hier wel in mee gaan, maar alleen als er ook daadwerkelijk is bewezen dat het beter is voor zijn zaad.....

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb geen idee.. Ik zou er een tijdje af blijven als jullie weten dat er een behandeling aan zit te komen. Op internet lees je idd dat je kunt stoppen met roken, drinken en een mobiel in de broekzak dragen en geen strakke boxers meer aan. Maar ik weet niet of dat wetenschappelijk bewezen is.. Kun je daar niets over vinden?

11. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    4 biertjes per week mag gewoon, heeft geen invloed op de zaadkwaliteit vertelde onze arts.
    Naast de mmm heb je natuurlijk ook nog gewoon een leven waarin je straks al enorm beperkt gaat worden dus ga elkaar geen wetten en regels voorscrijven. Dat gaat juist averechts werken

12. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Dank je voor de info! Vind het geen probleem dat mijn vriend zo nu en dan een biertje drinkt hoor, maar hij gaat wel eens stappen en dan zijn het er misschien wel zo'n 15 biertjes die binnen een paar uur naar binnen worden gewerkt. Denk niet dat zo veel alcohol de zaadkwaliteit ten goede komt.... Maar je hebt wel helemaal gelijk dat we elkaar geen wetten en regels voor moeten gaan schrijven aangezien we ook nog een gewoon leven hebben. Ben ik volledig met je eens!

13. Miss A

Miss A Lid

18 feb 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

wij zijn ook onder behandeling bij het UMCG. We zijn in juli doorverwezen en in oktober onze intake gehad. Bij ons duurde het wachten wel heel lang, doordat de zomervakantie er tussen zat en ons dossier en doorverwijzing was kwijt geraakt en dus niet was verwerkt.

Wij zijn in februari gestart met onze eerste ICSI behandeling. Helaas sloeg de menopur niet goed aan en is na een maand spuiten de behandeling stop gezet, omdat er te weinig follikels groeiden.

Vanaf 1 april ben ik weer met menopur aan het spuiten (187,5IE) en nu groeien er juist weer teveel follikels... Woensdag weer komen. Ik hoop dat het niet weer wordt afgekapt. Het is even zoeken naar de juiste dosering.

Heel veel succes allemaal.

14. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Hoeveel groeien er momenteel dan?

15. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Jeetje, in juli doorverwezen en in oktober pas de intake?! Dat is wel heel lang wachten. Onvoorstelbaar dat jullie dossier en doorverwijzing was kwijt geraakt :x Erg vervelend (en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt)

Is die wachttijd echt zo lang dat je een intake in oktober hebt en in februari pas kon starten met de eerste ICSI behandeling?! Mijn gynaecoloog in het martini zei dat ik misschien over 2 à 3 mnd al wel in mijn eerste IVF zou kunnen zitten. Maar nu ik dit verhaal zo lees heb ik er een hard hoofd in... Dat wachten sloopt je toch volledig.... Lijkt me om gek van te worden....

En wat balen dat de menopur niet goed aansloeg :( en de behandeling toen is stop gezet. Heftig hoor!
    En nu dus weer te veel follikels die groeien :( Hopelijk krijg je woensdag een positief bericht en wordt het niet weer afgekapt.
    Laat je woensdag ff weten hoe het is afgelopen? Ik ga iig voor je duimen op een positief bericht! :)

Jij ook veel succes.

16. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ik was bezig met m'n derde icsi behandeling.
    Deze is sinds vandaag gestaakt.
    Deels eigen beslissing.
    Ik had deze poging maar 4 follikels en dat terwijl
    Ik de vorige twee pogingen het dubbele had met dezelfde dosis menopur.
    Ik ga nu voor een doorstart in de laatste poging.
    Ik had anders morgen de punctie gehad.
    Nu eerst 10 dagen Provera slikken en decapeptyl door blijven gebruiken
    En dan 30 april uitgangs echo.
    Hopelijk kan ik dan weer beginnen met stimuleren.
    Er is op mijn verzoek afgesproken dat de dosis menopur omhoog gaat van 150 e naar 187,5 e.
    Alleen begin ik erg te twijfelen of de verhoging wel wijsheid is.

17. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Das balen dat je gisteren het besluit hebt moeten nemen om de behandeling te staken :( Helaas kan ik je geen advies geven of de verhoging wel wijsheid is... Hebben de artsen je geen advies gegeven? Ik hoop voor je dat het positief uit gaat pakken en je 30 april hopelijk weer kan beginnen met stimuleren!

18. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    #58 Blondie, 15 apr 2014
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
    heb even een beetje meegelezen. heb zelf geen ervaring met ivf ed maar ik weet wel dat Jet Gerards een botte hork is. Na een aantal miskramen bij haar geweest en dat was niet gezellig zeg maar. gelukkig daarna zelf zwanger geworden en gebleven..dus ben nooit meer naar haar toegeweest.
    Nog wel eens tijdens de zwangerschappen bij de gynaecoloog geweest (zij is geen gynaecoloog maar een fertiliteitsarts) en als ik haar zag lopen kreeg ik al kippenvel. Geen warme persoonlijkheid helaas, terwijl de meesten die bij haar komen dat juist zo goed kunnen gebruiken!
    De Gynaecologen in het mzh zijn wel erg fijn! Mijn favoriet is Wijma :D

Maar ik denk dat iedereen met vruchtbaarheidsproblemen beter af is in het UMCG.
    Schijnt daar goed geregeld te zijn met een heel team deskundigen om je te helpen!

Mijn nichtje en haar man hebben een poosje bij Jet Gerards gelopen maar slechte ervaring. Toen naar het UMCG gegaan..en ze waren superpositief en..snel zwanger!!!

Succes allemaal! Hoop op mooie wondertjes!

19. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Zo te lezen ben ik helaas dus niet de enige die haar een botte hork vindt... Vind ook dat als je op haar stoel zit juist een warme persoonlijkheid moet hebben. Het zal niets over haar kundigheid als arts zeggen hoor, maar een beetje inlevingsvermogen mag je toch wel verwachten van iemand die op zo'n stoel zit.....
    Gelukkig maar dat jij daarna zelf zwanger bent geworden en gebleven!

Hoor idd alleen maar positieve geluiden over het UMCG. Fijn om ook weer zo'n positief bericht te lezen over jouw nichtje! :) Doet me toch weer goed, dank je!

20. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb zelf om een dosis verhoging gevraagd ,
    Alleen twijfel ik of ik er wel goed aan doe.
    Straks gaan er te veel groeien.
    De artsen hebben akkoord gegeven voor de verhoging.
    This natuurlijk niet een hele grote verhoging.
    Van 150 naar 187,5.
    Maar ze hebben wel benadrukt dat er eventueel
    Te veel kan gaan groeien.
    Maarja bij poging 1 en 2 had ik beide keren 8 follikels met 150 e.
    En nu bij de derde poging ook weer 150 e maar nu 4 follikels...
    Dus ja... Wat is wijsheid.?
    Heb nog 2 weken bedenk tijd.
    Als ik mij er echt niet prettig bij voel kan ik altijd nog aangeven
    Om het toch maar op 150 te houden .
    Aan de andere kant , dit is m'n laatste poging.
    Ik wil daar alles uit halen.

Deel Deze Pagina