IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessey26

jessey26 Lid

2 mrt 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vandaag tp gehad van 1 embryo die andere wou zich niet delen dat was een eigenwijze eicel !! Nu op het wachtbankje alweer !! Pfff hoop dat de weken snel voorbij gaan vliegen ! Lieffs

2. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    Nou jessey welkom op het bankje! Het begint hier (wd10) wel zwaarder te worden. Ik voel vanalles, sinds vandaag een beetje een ongi gevoel. Zo spannend!

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Jessy : spannend!!
    Marjo : duim voor je!

4. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat goed Jessey!! Je had dus twee eicellen bij de punctie in MNC? Ik had afgelopen vrijdag 1 mei één eicel. Gelukkig werden wij zondag gebeld dat de bevruchting goed gelukt was en er een viercellige embryo kon worden teruggeplaatst. Spannend nu die twee weken he?

Marjo11 voor jou is het alweer wd 11, hopelijk komt de ongi pijn niet doordat er een menstruatie aan komt, maar doordat er iets moois groeit. Spannend hoor! Wanneer ga je testen? Voor mij is het pas wachtdag 4 en mag op 18 mei testen, dus duurt nog ff...

Lorreke, weet je al wanneer je mag beginnen met IUI?

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Onzeker : wat fijn voor jullie!! ik duim voor jullie!
    Nee we moeten 12 mei heen voor alle uitslagen en dan weten we hopelijk meer ;)

6. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Lief van je :)

Oké! Dat is dus volgende week voor jullie! Hopelijk kunnen jullie snel van start.

7. jessey26

jessey26 Lid

2 mrt 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onzeker85 wat spanned ook hier een 4 celige embryo terug geplaats met goed fragmentatie kwaliteit maar dat zegt natuurlijk niet veel vorige maand was het ook een 4 celige en die is helaas ook niet blijfen plakken 😕 maar deze ronde zijn we natuurlijk ook weer positief , wat spanned zeg samen op het wachtbankje en marjo 11 de test datum komt steeds dichterbij spannend liefss

8. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja echt spannend Jessey! Die van ons was ook mooi puur, geen fragmentatie.. Maar inderdaad, het zegt verder nog niks. Kon je in die wachtweken maar in je buik volgen wat er gebeurt en waarom het dan eventueel mis gaat. Jij spuit ook Pregnyl ter ondersteuning neem ik aan?

En Marjo hoe gaat het met jou? Wd 13 nu toch??? Superspannend!!

9. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wij lopen ook in Groningen voor PGD en IVF. Maar wij wachten nog op de genetische test die ontwikkeld word voor ons. Intake ivf/pgd al gehad.

10. jessey26

jessey26 Lid

2 mrt 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onzekere85 ja ik spuit ook pregnyl ter ondersteuning heb vandaag net weer de 1e prik gezet pfff verneem het direct alweer bah idd kon je maar in je lichaam kijken dan was het allemaal stukken makkelijker geweest gr jessy

11. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat is ook wel erg spannend zeg, zwangerin2015! Stertke daarmee! Waarom gaan jullie het pgd traject in?

Ik heb vandaag mijn 2e pregnyl gezet Jessey, we komen dus vlak achter alkaar aan. Ik hoop zo dat onze embryo is doorontwikkeld en een plkje vindt of al heeft gevonden! Ik merk nog niks.. Zit nu op 6 dagen na tp...

12. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Spannend dames!!

Wat is PGD eigenlijk ??

13. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft dat iets te maken met genen onderzoek..

14. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Pgdis een afkorting voor preïmplantatie genetische diagnostiek. Dit is een methode waarmee de geboorte van kinderen met een ernstige genetische aandoening voorkomen kan worden. PGD wordt uitgevoerd bij paren die een sterk verhoogd risico hebben op het krijgen van een kind met een genetische aandoening, bijvoorbeeld een chromosoomafwijking, taaislijmziekte, hemofilie, de ziekte van Huntington of een ernstige spierziekte.

Voor PGD is een IVF-behandeling noodzakelijk. Hierbij wordt - na bevruchting van eicellen met zaadcellen buiten het lichaam - één cel afgenomen van embryo's die drie dagen oud zijn. Deze cel wordt in het laboratorium onderzocht op de aan- of afwezigheid van de betreffende ziekte. Op basis hiervan wordt op de vierde of de vijfde dag na de bevruchting besloten welke embryo's in aanmerking komen voor plaatsing in de baarmoeder. Alleen embryo's zonder de genetische ziekte waarop het onderzoek was gericht worden in de baarmoeder geplaatst. De kans op zwangerschap na terugplaatsing is ongeveer 25%.

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Zwangerin2015: jeetje dat klinkt ook wel erg heftig zeg!! maar wel prettig dat ze zoveel kunnen doen.

16. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    Hoi meiden, even een update: ik ben zwanger!!!! Zowel gisteren als vandaag positief getest. Zo onwerkelijk.. Mijn icsi was eigenlijk om door n ringetje te halen, geen hormoonklachten en de eerste x raak. Ik heb er acupunctuur bij gedaan, ik ben ervan overtuigd dat dat echt helpt. Nu lekker aan t genieten. Succes iedereen!

17. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Marjo : wauw!!! super nieuws!!! Gefeliciteerd!!!!!!! :D Super blij voor jullie!!

18. voetstap

voetstap Niet meer actief

Hier een meelezer die ook onder behandeling is in het umcg

Gefeliciteerd!!! 💋❤️

19. jessey26

jessey26 Lid

2 mrt 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw marjo11 wat geweldig nieuwd gefeliciteerd krijg er kippevel van wat geweldig zeg !! 😊liefss

20. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    Thnx dames, nog even en dan jullie ook hopelijk een positieve test!

Deel Deze Pagina