IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Gister gebeld ipv as maandag. Maar goed ook want was net ongesteld geworden. Kon gister meteen met de pil beginnen. Krijg de rest van het schema via de post. Spannend!!

2. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @katek: Gelukkig dan maar dat je gister hebt gebeld aangezien je vandaag ongesteld bent geworden. Ik heb nog steeds geen post ontvangen. Ben ook zo ongeduldig... Haha Maandag bel ik er maar ff achter aan... Spannend hoor dat bij jou de behandeling nu is gestart!

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Na eerst in behandeling te zijn geweest bij het Martini (waaronder bij mw. Gerards), zijn we doorverwezen naar het UMCG voor IVF... We hebben het daar positief ervaren, ook al vond ik het soms wel vervelend dat steeds een andere arts had. Na de 3e IVF ben ik zwanger geworden. Een cryootje... die nu lekker in zijn bedje ligt te slapen. Wens je heel veel geluk en succes toe!

4. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @caro31: Heel erg fijn dat je een succes verhaal met ons wilt delen! :) Geeft mij toch weer dat extra stukje hoop dat het bij mij misschien ook wel gaat lukken! Thanx! :)

5. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Nog steeds geen post ontvangen, kon het niet laten, dus heb vanmorgen gebeld. Lag nog ergens op een stapel ivm feestdagen/vakantie. Maar ik had een hele lieve dame aan de lijn en zij heeft mij gelijk ingepland! Donderdag 15 mei hebben wij een intake gesprek. Eindelijk een datum, ben ik ff weer rustig... Spannend allemaal!

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Duurtlang: Mooi zo! Fijn om een datum te hebben! In die zin weer wat rust.

7. Miss A

Miss A Lid

18 feb 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    caro31: bedankt voor je opbeurende bericht! Dat geeft ons weer hoop.

Duurtlang: goed dat je gebeld hebt. Voor je t weet is t 15 mei!

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Graag gedaan! Ik kom hier af en toe wel even spieken om te zien hoe het met jullie gaat. Ik vond het uiteindelijk allemaal erg meevallen, ook de puncties vond ik heel goed te doen. Succes meiden!

9. missymrs

missymrs Lid

16 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Hoi allen,
    Wij hebben de 14de de intake, morgen moet mijn vriend weer z'n zaad in gaan leveren...
    Momenteel ben ik niet zo bezig met hoe en wat, komt denk ik omdat we nu weer een datum hebben waar we naar toe kunnen leven. Ben wel 'bang ' voor wat gaat komen. Maar vindt het ook positief spannend. Eindelijk het gevoel dat er 'iets 'gaat gebeuren.

Prettig dat je op dit forum zo veel info kunt vinden van 'ons traject'.

10. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Wij hebben op 8 mei voorlichting. Krijgen dan ook de medicatie mee. Spannend allemaal...

11. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Turngirl: Wat spannend dat je 8 mei voorlichting hebt en ook gelijk de medicatie mee krijgt. Wanneer denk je ongeveer te starten?

Missymrs: Ook ik ben bang wat komen gaat. Maar net als jij ook wel weer positief, eindelijk na zo lang zelf proberen (en dus al een lange tijd veel onzekerheid + teleurstellingen) gaat er iets gebeuren!

Heel erg fijn dat we op dit forum zo veel info kunnen vinden van ons traject! Dat het voor ons allen een vruchtbaar jaar mag worden ladies!! :)

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik kan me niet zo goed herinneren of je ook de injecties al mee krijgt, maar even een tip: neem een koeltasje mee (theedoek over het koelelement) voor in de auto. De injecties moeten nl naast de pregnyl etc in de koelkast worden bewaard. Ik weet niet hoe lang jullie in de auto moeten maar wij al gauw een uur. En dat vindt ik te lang voor de medicatie in de koelkast thuisligt

13. Miss A

Miss A Lid

18 feb 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben alle medicatie tijdens de voorlichtingsbijeenkomst meegekregen (ook alle injecties). 8 mei is dus voor ons beide een spannende dag!

14. missymrs

missymrs Lid

16 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Turngirl...hoe lang zat er dan tussen jullie intake en de voorlichting?

15. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    missymrs, bij ons zat er lang tussen, in december hadden wij intake, maar bij ons speelt er meer mee. Genetisch onderzoek, het is pas sinds januari bekend dat mijn man misschien genen voor hartfalen bij zich draagt. Dat onderzoek loopt nog maar heb gevraagd of we dan nu niet vast voorlichting mochten. Anders konden we in maart voorlichting krijgen.
    Die tip van koelelementen is handig! Zal eraan denken. Wij moeten bijna een uur rijden ook...

16. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @Turngirl: krijgt iedereen die ivf gaat doen een genetisch onderzoek? En wat doen ze dan met die info van dat je man misschien genen van hartfalen bij zich draagt? Als je op de natuurlijke manier zwanger wordt weet je die info toch ook niet. Of stel ik nu een domme vraag? Sorry als ik een domme vraag stel....
    En als dit genetisch onderzoek niet had gelopen, dan had je dus in maart de voorlichting gekregen? Jeetje, vind daar dan nog best wel veel tijd tussen zitten. Ik had verwacht 15 mei de intake, dan 1 cyclus de onderzoeken, voorlichting ook in dezelfde maand en start in juli... Had me er zo op ingesteld dat we in juli nog van start zouden gaan. Voor mijn gevoel staat alles nu stil...

17. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Nee niet iedereen krijgt genetisch onderzoek, maar mijn schoonvader is aan hartfalen overleden in 2010. En bij hem zijn die genen gevonden, over dat soort hartfalen was nog niet veel bekend. Dus vandaar dat wij eerst daarop wachten moesten. De afspraak bij genetisch arts was begin april. En voor die tijd wilde de fa nog niet beginnen. En wij hebben zelf ook zo van als wij niet in de MMM terecht gekomen waren wisten wij dit ook niet voor die tijd... en domme vragen bestaan niet hoor!
    Bij ons duurde het dus hierdoor wat langer... Op de laatste echo van cyclusanalyse was het bekend dat er genetisch materiaal gevonden was. Als dit niet eruit was gekomen hadden wij denk ik inderdaad in februari/maart kunnen beginnen. Dus ik hoop voor jullie dat het bij jullie sneller verloopt.

18. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Mijn vader was zware hartfaal patiënt, is uiteindelijk vorig jr overleden aan kanker... En mijn schoonvader is 2 jr geleden plotseling overleden aan een hartaanval. En mijn schoonmoeder heeft in 2006 een zware hersenbloeding gehad, heeft het gelukkig gered... Zullen ze zo'n onderzoek nu ook bij ons gaan doen? Moet wel zeggen dat mijn vriend na het overlijden van zijn vader zijn hart heeft laten onderzoeken, gelukkig bij hem niets aan t handje...
    Maar vraag mij alsnog af waarom willen ze niet eerder beginnen met de behandelingen bij jullie? Wordt de procedure stop gezet als blijkt dat je de genen hebt? Vind het zelf maar raar aangezien mensen die op de natuurlijke wijze zwanger worden immers ook niet weten welke genen ze bij zich dragen. En wat schiet je er mee op om te weten welke genen je bij je draagt? Denk dat 1 op de 3 mensen wel bepaalde genen bij zich draagt...
    Kunnen ze genetisch materiaal vinden op een echo van cyclusanalyse? Jeetje, wist niet dat zoiets bestond...

19. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    zit ff na te denken, maar genetisch materiaal kunnen ze natuurlijk nooit vinden op een echo haha

20. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Je moet je er vooral niet druk over maken. Genetisch onderzoek vindt lang niet altijd plaats, maar doordat het soort hartfalen wat mijn schoonvader had niet erg bekend is, zijn geen passende medicatie voor etc is genetisch onderzoek gestart. Had van mij ook allemaal niet gehoeven, maar het ZH wil het weten. Maar ze zullen de ivf hierom niet stopzetten. Maar ze vonden dat wij eerst tijd moesten krijgen om te beslissen wat wij willen. Uitslag is ook nog niet bekend. Maar wij willen door...

Deel Deze Pagina