IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Mijn vader was voor zijn hartfalen patiënt in het umcg, dus over hem is iig genoeg info beschikbaar. Raar dat het ziekenhuis het perse wil weten terwijl het voor de procedure niets verandert... Je hebt gelijk hoor dat jullie door willen terwijl de uitslag nog niet bekend is.
    Ik laat het los en maak me er maar niet meer druk over. Heeft ook geen zin... Fijn dat jullie nu eindelijk straks van start kunnen gaan na zo lang wachten! :)

2. Miss A

Miss A Lid

18 feb 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie het wachten nog een beetje vol houden? Ik heb vanochtend getest en helaas negatief :( Onze eerste poging is dus mislukt. We hebben er nog 2 in de vriezer, dus meimaand rust en dan in juni hopelijk weer verder...

Ik heb even een overzichtje gemaakt van iedereen z'n status. Leek me wel handig.

Turngirl: 8 mei voorlichtingsbijeenkomst
    Missymrs: 14 mei intakegesprek
    Duurtlang: 15 mei voorlichtingsbijeenkomst
    Katek: Aan de pil
    Miss A: ICSI 1 bezig, juni weer verder.

Succes!

3. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    miss a, dat is inderdaad wel handig! Ik heb overmorgen inderdaad de voorlichting... Vandaag goed nieuws gekregen. Geen genetische afwijking bij manlief, dus echt mogen starten nu... Spannend!
    Miss A echt balen dat de eerste poging mislukt is... Nog 2 in de vriezer hoop voor jullie dat die plakken blijft!
    Iedereen succes.

4. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Miss A wat ontzettend balen dat je negatief hebt getest :( Wat een teleurstelling, vind het heel erg K** voor je! Dacht trouwens dat je 8 mei pas kon testen... Gelukkig hebben jullie er nog wel 2 in de vriezer! Hopelijk kunnen jullie in juni weer van start gaan...

Vind het wachten absurd lang duren, maar gelukkig is het volgende wk al 15 mei! :) Inderdaad handig zo'n overzichtje van iedereen z'n status. Ik heb 15 mei trouwens geen voorlichtingsbijeenkomst (was het maar waar, dat zou betekenen dat ik snel van start zou gaan), maar heb dan een intake gesprek.

Heb je trouwens vandaag een vrije dag genomen van je werk omdat je vandaag ging testen of was je sowieso al vrij? Lijkt mij nl vreselijk als je nog aan het werk moet bij een negatieve test... Rustig aan lady, dikke knuffel van mij

5. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Dat is mooi nieuws Turngirl dat er geen genetische afwijking bij je mannetje is gevonden!! :) Morgen dus de voorlichtingsbijeenkomst, je mag dus bijna van start. Spannend hoor!!

6. missymrs

missymrs Lid

16 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Miss A ... mooi balen van die negatieve test! Grrr...weer opladen voor de volgende ronde dus.
    Turngirl..ben benieuwd hoe je de voorlichting ervaart en lijkt me spannend dat je dan eindelijk kunt beginnen.
    Duurtlang en ik hebben snel na elkaar de intake, " leuk toeval". Wie weet hebben we samen de voorlichting. Ik ben blij als het volgende week woensdsg is. Weer "one down". Had in de folder volgens mij gelezen dat het nog wel 6 weken kan duren tot de voorlichting..pffff dan ist al juli. Waaaaaah, je / ons geduld wordt wel op de proef gesteld!

7. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Dat had ik idd ook al gelezen van die 6 week :$ En wie weet duurt het nog wel langer ivm vakantieperiode in juli/aug... Ons geduld wordt iig absoluut op de proef gesteld! Maar nu eerst maar eens de intake afwachten, wie weet valt het mee met de wachttijd!

8. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    MissA wat ontzettend balen zeg!!! :(

Duurtlang.. Voor je het weet is het 15 mei!

Vandaag weer post gehad. Mag de 24ste al beginnen met de decapeptyl en dan 5 juni eerste follikel meting! Wordt nu echt spannend! Krijg alleen vanaf 5 juni Menopur injecties ipv Puregon.. Dat is nieuw voor mij, las op internet dat ze dat sneller geven als je wat ouder bent.. (Ben 34)

9. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    KateK wat ontzettend spannend dat je de 24e daadwerkelijk van start gaat!! :) Wat is het verschil tussen Menopur en Puregon? We behoren dus tot de ouderen ;) haha (ik ben ook 34)

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Het verschil is mij niet helemaal duidelijk.. Ik heb wel uitgezocht dat Menopur in kleine flesjes zit (poedervorm) wat je moet mengen met vloeistof en dan injecteren. Bij Puregon gebruik je een ampul die je in een pen stopt (als een inktpatroon) en je kunt aan de achterkant draaien en de juiste injectie eenheden selecteren. De ampul kun je ongeveer 3 x gebruiken. Ik heb positieve dingen gelezen over Menopur, dat het soms voor meer eicellen zorgt bij vrouwen die met Puregon minder eicellen hebben. Ook lees ik dat het aantal eicellen soms minder is, maar de kwaliteit van de eicellen beter (sterker). Maar dat zijn meningen die ik van internet af heb. Het medische verschil weet ik dus niet. Lijkt me juist extra veel geklooi met dat mengen. Ik vond de pregnyl (die je spuit als de punctie bijna plaatsvind) helemaal een ramp. Dan moet je een flesje afbreken en ook de inhoud mengen. Ik heb dat flesje eens helemaal aan flarden geknepen.. Gelukkig krijg je er twee voor als de eerste mislukt. Het komt allemaal nogal precies.. Qua tijd van injecteren..

11. Miss A

Miss A Lid

18 feb 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb inderdaad al voor de officiële testdatum getest. Ik kon niet zo lang wachten. En je zou dan wel al moeten kunnen zien als je zwanger bent. Gister ongesteld geworden, dus duidelijke bevestiging.

Katek, ik heb ook menopur gebruikt hoor, terwijl ik 29 ben, heeft dus volgensmij niets met leeftijd te maken, maar met de voorkeur van het ziekenhuis denk ik.

Bij mij was het in het begin ook even wennen met het breken van die glaasjes, paar keer vingers open gehaald, maar ben er nu erg handig in. Je kunt bij de balie ook om een hulpstukje vragen voor het breken, dan gaat het sowieso goed. Mooi dat je eindelijk mag beginnen zeg!

Turngirl, super zeg, die uitslag van je mannetje! Weer een zorg minder voor jou!

12. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    KateK Dat klinkt mij ook als geklooi in de oren als je zelf moet mengen… Neem aan dat je een uitgebreide beschrijving ontvangt bij alle medicatie?
    En wanneer moet je injecteren? Mag je zelf een tijdstip uitkiezen? Tijdens werktijd lijkt me nl niet handig. Zo’n hulpstukje lijkt mij iig geen overbodige luxe… Goede tip van je Miss A! :)

Miss A begrijpelijk dat je niet zo lang kon wachten, denk dat ik ook niet zo lang had kunnen wachten. Balen dat je gisteren ongesteld bent geworden :( Nu een rustmaand en in juni verder toch? Is die wachtmaand trouwens verplicht?

13. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Idd menopur moet jezelf mengen.

Ik heb bij eerste isci poging in umcg de puregon gehad, soort diabetes pen. ... en erg gebruiksvriendelijk.
    Bij poging voor brusje dit jaar menopur gehad.
    Wat ik begreep was dat umcg hiervoor koos omdat het goedkoper is.
    Wat ik niet snap want je krijgt er allerlei andere spuiten bij omdat het materiaal dat er origineel bijhoort zou lekken.

Je kan er voorlichting bij krijgen.
    Zelf nooit gedaan, werk in de zorg en spuiten klaarmaken is mijn favoriete taakje :)

14. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Iniegirl: Gelukkig maar dat je voorlichting kan krijgen bij het klaar maken van een spuit. Die voorlichting heb ik iig dan hard nodig haha
    Jij bent nu dus voor de 2e x zwanger geworden via icsi in het umcg? :) Hoeveel behandelingen heb je ondergaan voordat je zwanger was? En wat was bij jullie het probleem als ik vragen mag?
    Je bent bijna uitgerekend zie ik: succes met de laatste loodjes meid!!

15. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Zo net terug van de voorlichting. Alles wisten we eigenlijk al wel ;) nu wachten op menstruatie en dan deze maand beginnen. Medicatie is al in huis.

16. missymrs

missymrs Lid

16 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Turngir, weer een stap dichterbij! Jeuj! Hoe lang duurde de voorlichting? En met hoeveel stellen was je ?

17. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Wat super Turngirl dat je deze maand van start kan gaan!! :)

18. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Voorlichting duurde ongeveer 2 uur, maar wij hoefden geen prikinstructies te hebben, zowel mijn man als ik zijn verpleegkundige, dus we weten hoe dat moet. Volgende week verwacht ik mijn menstruatie en dan wachten tot ik mag gaan prikken...

19. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hoi duurtlang,

dat mag ;)

ik zat via ivf pgd bij umcg (heb een erfelijke ziekte)
    bij eerste moesten de punctie en tp zelfs nog in maastricht gedaan worden
    nu voor tweede was alles in umcg....ervaarde ik wel als erg fijn....maastricht wat veel zakelijker.

voor eerste waren er twee pogingen nodig.
    en nu is de eerste poging gelijk raak, plus nog 3 cryo's in de diepvries

20. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Duurtlang: prikken moet tussen 7 en 9 in de ochtend. Ik werk onregelmatig dus dan op vroege dagen om zeven uur prikken en in de weekenden maar wat later.. :)

Deel Deze Pagina