IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Ohwja wij hebben ook een stickje meegekregen met muziek om te kunnen ontspannen. Dat is om te kijken of dan de pijn tijdens de punctie minder is. Iemand hier ervaring mee?

2. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Wat een rottijd om in de ochtend zo te moeten klooien met het mengen en het toedienen van de spuiten. Zoiets mag je niet 's avonds rond een vast tijdstip doen? Lijkt me veel handiger bv tussen 21u-23u....

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Heeft met de tijd van de punctie etc te maken uiteindelijk denk ik.. Als je het savonds zou doen dan is het voor hun lastiger plannen. Iedereen zou dan op andere tijden prikken. Nu kunnen ze al vooruit plannen.. Dat is de reden denk ik.. Maar ik zou het gewoon ff navragen op de info bijeenkomst.

4. missymrs

missymrs Lid

16 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Morgen intake! Weer een stapje dichterbij :) ben benieuwd welk traject het gaat worden, ivf of ifv met icsi. Ik denk het laatste.

5. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Jaaaaa, spannend hoor dat je morgen de intake hebt. Hoe laat trouwens? Ben ook heel erg benieuwd wat het gaat worden.

6. missymrs

missymrs Lid

16 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Om 14:15 uur.... jij donderdag he :) . Ook zin in zaterdag ;)

7. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Wij idd donderdag en ook om 14.15u. Klinkt raar, maar kan niet wachten, eindelijk weer een stapje dichterbij! Nu hopen dat we ook snel van start kunnen gaan.... Jaaaa, ook ik heb zin in zaterdag :)
    Succes morgen! We horen wel hoe het was....

8. Aden

Aden Lid

9 nov 2012
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik zat wat te lezen op de site en kwam dit forumonderwerp tegen. Fijn om iets te lezen over het UMCG. Ik stel me even kort voor; Ik ben 27 jaar en woonachtig in Noord-oost Groningen. Ik heb een zoontje van bijna 6. Zelf zijn we vorig jaar oktober eindelijk (na 4.5 jaar ellende in streekziekenhuis) doorverwezen naar het UMCG. Ik heb endometriose en meerdere keren een bbz gehad. Uiteindelijk bleek tijdens de laatste hsg in het UMCG dat mijn eileider niet meer doorgankelijk is. (Door endo heb ik nog maar 1 eileider en eierstok) Dus definitief ICSI. We hebben in februari onze eerste poging gehad met als resultaat 6 eicellen waarvan 1 verse tp (helaas vroege miskraam) en 2 cryos. Onze laatste cryo is niet goed ontdooit dus beginnen we 22 mei weer met de deca voor poging 2. Ik stimuleer met hoogste dosis menopur vanwege een laag AMH.
    Vind het weer enorm spannend en hoop dat ik hier mee mag kletsen.

Liefs Aden

9. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Hoi Aden,

Maar natuurlijk mag jij hier met ons mee kletsen! Wat akelig dat je 4½ jr lang ellende mee hebt moeten maken in een streekziekenhuis. Zwaar hoor dat je meerdere bbz hebt mee moeten maken en ook nog eens bij de verse tp van de 1e icsi een vroege miskraam. Raar trouwens dat je zo lang in een streekziekenhuis in behandeling bent geweest en er niet eerder voor een doorverwijzing is gekozen….
    Zelf zit ik nog maar net in de mmm. Ivm weinig zaad zijn wij vanuit het Martini doorverwezen naar het UMCG. Volgens het Martini zijn wij aangewezen op ivf/icsi. Morgen hebben wij het intake gesprek in het umcg. Ben heel erg benieuwd….
    Hoe ervaar jij het umcg? Ik hoor veel positieve verhalen over het umcg…. En heb jij last van bijwerkingen van de hormonen of vind je het meevallen?
    Spannend dat je 22 mei weer begint met de deca voor poging 2. Nu hopen dat ie blijft plakken meid! En blijf vooral met ons meekletsen!!

10. missymrs

missymrs Lid

16 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Welkom Aden!
    Vandaag intake umcg. Duurde bij ons 75 min. En moesten beiden weer opnieuw bloedprikken omdat die gegevens niet waren meegestuurd vanuit het Martini.pfff. Toen vertelde ze dat omdat mijn vriend's zaadkwaliteit laag is, het zo kan zijn dat hij een kankertumor in zijn bal heeft.BAM! Dat kwam totaaaaaal onverwacht! Ze gaf aan dat de kans klein is maar dat ze alles willen uitsluiten. Ook kan het zo zijn dat er iets drukt op weer iets ( ik weet niet meer precies hoe en wat) en dat daardoor de kwaliteit lager is. Dan gaan ze daar dus opereren. Maar goed voor nu betekent het dat mijn vriend een doorverwijzing krijgt om te kijken hoe het bij hem is. Wel mag ik al starten met de pil als ik ongesteld wordt. Das is zeer binnenkort. 3 tot 6 weken moet ik de pil slikken en in die tijd hoopt ze dat mijn vriend het onderzoek achter de rug heeft en de uitslag bekent is. Aan de hand daarvan wordt gekeken hoe nu verder en of mijn eerste echo dan door kan gaan. En of ik dus al mag beginnen met spuiten. Maar nou weet ik niet zo goed meer hoe lang het traject is vanaf de eeste echo tot de punctie. Weet iemand dat? Ik ben namelijk al een beetje aan het rekenen gegaan en als ik met de pil zou moeten stoppen na 6 week dan is het al eind juni. Eind juli gaan we op vakantie. Zul je zien dat het precies dan gaat vallen...de eventuele terugplaatsing. Pfff....een stap dichterbij maar ook ineens een zorg extra erbij ivm mijn vriend. :( . Afwachten maar weer!

11. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Missymrs: Verwacht je toch ook niet dat je ff wordt medegedeeld dat je vriend misschien een kankertumor in zijn bal heeft :$ Maar zoals ze al zei is de kans klein en gaan ze een onderzoek doen om dit uit te sluiten. Dit onderzoek doen ze vast en zeker bij alle mannen met weinig zaad. Maak je dus niet te veel zorgen meid, komt vast en zeker goed!

Heb geen idee hoe lang het traject is vanaf de eerste echo tot de punctie, ben eigenlijk ook wel benieuwd.... Wij gaan dan wel niet met vakantie, maar is wel handig voor mijn werk om te weten wanneer het ongeveer allemaal plaats gaat vinden ivm vakantie naaste collega (wordt het wat moeilijker voor mij om er tussen uit te kunnen) Wij lopen trouwens echt volledig gelijk op Missymrs, ook mijn menstruatie dient zich aan over een paar dagen... Ben benieuwd hoe onze intake morgen verloopt, wie weet zitten we straks gelijktijdig aan de pil. Moet zeggen dat ik het heel bizar vind om weer aan de pil te gaan aangezien we een kinderwens hebben, maar tegelijkertijd hunker ik naar de pil: ik vind mezelf een stuk leuker mens met de pil haha Sinds ik de pil niet meer slik ben ik echt een aantal dagen voor m'n menstruatie aan een monster haha Wordt nog wat met de hormonen straks.....

Hoop voor je dat het allemaal niet tijdens je vakantie valt in ieder geval, maar net voordat je met vakantie gaat. Kan je dan lekker gaan genieten en heb je genoeg afleiding na de tp! We moeten positief blijven: gedachten zijn krachten!!!:)

12. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    zal mijn papiertjes er ff bijhalen

doe ff met mijn getallen...kan je zelf kijken of je vakantie in gevaar komt ;)

als ik in juni ongesteld werd, moest ik met de pil beginnen
    deze moest ik dan doorslikken tot 24 juli en ik begon de 21ste dan met spuiten
    ik had dan de eerste echo op 2 augustus

(het beginnen met spuiten hoeft in principe de vakantie niet te storen, ik ben toen ook begonnen in zuid frankrijk....spuiten in ons koelboxje :p)

heb je iig een beetje een richtlijn

13. missymrs

missymrs Lid

16 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Aaah..kijk, daar wordt het wat duidelijker van! Ik denk dat ik dan net voor mijn vakantie kan gaan beginnen. Als alles tenminste goed is met mijn vriend. Bedankt voor de info!

Hoe toevallig Duurtlang dat ook onze menstruatie misschien wel tegelijk is! Echt ongelooflijk wat veel dingen wij hetzelfde hebben!

Gedachten zijn krachten , ik doe er nog een woordje voor...:) positieve gedachten zijn krachten, positieve gedachten zijn krachten, positieve gedachten zijn krachten.Mijn nieuwe mantra! Succes morgen , denk aan je om 14:15 uur.

14. Aden

Aden Lid

9 nov 2012
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg wat zullen jullie geschrokken zijn. Ook al is de kans klein, het spookt nu wel door je hoofd. Ik hoop dat de onderzoeken snel plaats kunnen vinden en dat jullie daarna snel positief nieuws krijgen!
    Even terugkomend op je vraag over de stimulatiefase, ik mag 22 mei beginnen met de decapeptyl dan 3 juni de startecho (kijken of er geen cysten zitten) Als dat goed is mag ik gelijk die dag starten met menopur dus de echte stimulatie. Vorige poging begon ik 21 januari met menopur en had ik de punctie op 4 februari.

@duurtlang; Wat spannend, morgen dus intake. Dan heb je eindelijk wat duidelijkheid op een heleboel vragen. Tenminste zo heb ik het ervaren. Weet je bij welke arts? Wij hadden dr. Rijken. Hele leuke vrouw. Inmiddels heb ik alle artsen gezien en kan zeggen dat ze stuk voor stuk heel aardig en meelevend zijn.

Tja dat streekziekenhuis. Ik heb een tijd lucrin injecties gekregen zodat ik in de overgang kwam = geen pijn. Op dat moment heel fijn natuurlijk maar achteraf had ik toen gewoon al naar het umcg moeten gaan. Moet wel eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet goed om een doorverwijzing durfde te vragen want het is onbekend, een groot ziekenhuis etc. Gelukkig kreeg ik in juli vorig jaar een nieuwe gyn in het streekziekenhuis die me zonder pardon doorstuurde naar het umcg omdat hij het niet eens was met zijn voorganger. Achteraf ben ik deze man dankbaar.

Mijn ervaringen met het umcg zijn dus tot nu heel goed, alles uitzoeken voor je start, duidelijk plan en lieve mensen. Ook als ik bel met een vraag wordt ik door de assistentes keurig geholpen. Vol lof dus!

Qua bijwerkingen van de hormonen; het is mij (en mijn man ;) ) meegevallen de eerste poging. Niet echt last gehad van stemmingswisselingen etc. Ook het spuiten zelf is me meegevallen.

Ik ben vandaag nog in het umcg geweest om de medicijnen voor deze poging te halen. Dus koelkast is weer gevuld!

15. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @aden: Gelukkig maar dat de nieuwe gyn in het streekziekenhuis ervoor heeft gezorgd dat je bent doorverwezen naar het umcg. Ja, kijk er zo naar uit de intake morgen, eindelijk meer duidelijkheid. Heb dr Land. Fijn om te horen dat ze stuk voor stuk aardig een meelevend zijn!
    Wat super dat het je is meegevallen met de bijwerkingen, daar ben ik nog het meest bang voor. Bang dat ik verander in een monster of dat ik kilo's aankom of onder de pukkels kom te zitten. Heb toch heel wat horrorverhalen gelezen... Misschien lees ik soms ook te veel....
    Jij hebt je koelkastje dus lekker weer vol, op naar een nieuwe poging en dan een succesvolle poging! :)

@missymrs: Onze positieve gedachten zijn krachten heeft nu al gewerkt: je kan immers waarschijnlijk net beginnen voor de vakantie :) Onvoorstelbaar toch hoeveel dingen wij hetzelfde hebben?! My twin mmm friend!

Hoe gaat het met de rest trouwens? Turngirl, Katek en Miss A? Sorry als ik iemand vergeet....

16. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Hier nog aan het wachten op mijn menstruatie. Had eigenlijk gisteren of vandaag verwacht... Maar nog niet gekomen. Ik moet dan bellen voor echo op dag 8 ongeveer en wanneer m'n eiblaasje 14mm groot is moet ik cerotide en gonal-f spuiten.

17. Aden

Aden Lid

9 nov 2012
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @duurtlang, Hoe is het vandaag bij de intake gegaan?

18. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Wou gisteravond al bericht plaatsen over de intake, maar moest daarna nog aan het werk tot 17.30u en eenmaal thuis gekomen had ik onverwacht visite tot 23u....
    De intake heeft een totaal andere wending gekregen: de zaaduitslag was dit x heel erg goed: 15 miljoen zaadcellen. We wisten niet wat we hoorden, OMG dacht ik gelijk, 15 miljoen :$ die hadden we beter goed kunnen benutten. Maar helaas pindakaas viel het inleveren van de zaad rond de eisprong en dus door die paar dagen onthouding niet geklust :( En sinds we weten dat het zaad slecht is klussen we eigenlijk niet meer perse rond de eisprong, heeft toch geen zin (dachten we...) Maar waar het nu op neerkomt is dat we niet gelijk ivf gaan doen, daar vinden ze het zaad nu te goed voor. We gaan eerst iui doen. Aan de ene kant ben ik opgelucht, maar aan de andere kant is het misschien ook wel weer tijdverspilling, misschien was dit gewoon 1 x een uitschieter en zijn de volgende zaaduitslagen weer slecht. Vraag me toch af hoe het kan dat ik na 16 rondes nog niet zwanger ben. Hebben immers een tijd lang precies rond de eisprong geklust…. We hebben ook de vraag gesteld hoe het kan dat het zo'n groot verschil is qua zaaduitslag, daar was geen antwoord op te geven. Zou het misschien kunnen komen omdat mijn vriend is gestopt met roken en drinken? Volgens de ivf arts kan dit niet zorgen voor zo'n groot verschil. Lijkt mij ook niet... Nu worden we dus doorverwezen naar de iui afdeling. Ze denkt dat we daar al vrij snel terecht kunnen. Mocht het zaad tijdens de iui behandelingen toch te slecht zijn, dan gaan we na 3 behandelingen alsnog over naar ivf…
    Dr Gerards van het Martini ziekenhuis heeft bij mij destijds geen hsg onderzoek gedaan omdat de zaaduitslag erg slecht was en zij er dus gelijk maar van uit is gegaan dat het aan het zaad zou liggen, maar nu spookt er toch door mijn hoofd dat het probleem misschien dan ook wel bij mij kan liggen. Wie weet heb ik wel verklevingen of verstopte eileiders. En het laatste bloedonderzoek (progresteron) is ook niet bij mij gedaan. Dus ik vroeg tijdens de intake gisteren of deze onderzoeken niet eerst dan nog gedaan moeten worden bij mij, want in het geval van verstopte eileiders/verklevingen of een te lage progresteron heeft iui natuurlijk helemaal geen zin… Ze kon mij hierop geen antwoord geven, ze dacht dat ze standaard eerst 3 x iui doen en pas na 3 mislukkingen een hsg gaan doen. Heeft weer te maken met kosten baten.... Dus aan de ene kant ben ik opgelucht, maar aan de andere kant heb ik weer veel vragen die er door mijn hoofd spoken….
    Ben benieuwd hoe dit alles nu verder gaat…..

19. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @Turngirl: Nog aan het wachten op je menstruatie of heeft het zich inmiddels gemeld?

20. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    @duurtlang, menstruatie lijkt nu op gang te komen, krampen etc... Dus zal nu wel doorzetten. Had gehoopt voor 12 uur kon ik gelijk bellen ;) nu wachten met bellen tot na het weekend... Verwacht ik. Maar oke. Het is niet anders.

Deel Deze Pagina