IVF UMCG Groningen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door duurtlang, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Net gebeld door het umcg. Het krijgt nu nog weer een totaal andere wending….
    De iui afdeling stelt voor dat er eerst een laparoscopie onderzoek bij mij plaats gaat vinden alvorens we met iui starten.
    Dit omdat bij mij antistoffen voor chlamydia zijn gevonden (dit is al naar voren gekomen bij het 1e bloedonderzoek in het Martini, dmv een uitstrijkje te weten gekomen dat het niet meer actief is) en dus kan dit zorgen voor verklevingen en/of dat de eileiders niet toegankelijk zijn.
    Het heeft geen zin om iui te doen mocht dit het geval zijn. Vandaar dat ze dit uit willen sluiten. Klinkt mij logisch in de oren en eigenlijk stuurde ik daar gisteren zelf al een beetje op aan. Wil niet onnodige behandelingen ondergaan… Maar wel erg irritant dat de wachttijd 2 à 3 maand is voor een laparoscopie in het umcg. Aan de andere kant wachten we nu al zo lang, dit kan er ook nog wel bij….
    Jeetje, een compleet ander verhaal is het nu aan het worden. Al die tijd heeft de focus op het zaad van mijn mannetje gelegen en nu zijn de rollen misschien wel omgedraaid… Iemand van jullie ervaring met laparoscopie?

@Turngirl: jammer dat je nu tot na het weekend moet wachten :(

2. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    @ duurtlang, nog net voor 12 uur. Kondigde toch de menstruatie zich aan. Dus snel nog gebeld. Vrijdag heen voor follikelmeting.

3. missymrs

missymrs Lid

16 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Duurtlang...kun je niet voor dat onderzoek naar een ander ziekenhuis met minder wachttijd? Je hoeft daardoor toch niet bij het umcg te blijven? Ik zou dit gaan uitzoeken hoor. Tjonge jonge..je geduld wordt op de proef gesteld!

4. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Kan ik natuurlijk proberen, maar volgens mij is de wachttijd van 2 a 3 maanden bijna in elke ziekenhuis bij dat onderzoek. Tja, wachten, wachten, wachten... Het maakt me GEK!

5. Woman1984

Woman1984 Lid

9 apr 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees alvast met jullie mee. Wij kregen gister te horen dat IVF/ICSI de enige oplossing is aangezien de uitslagen van mijn partner zeer slecht zijn. Ik ben erg geschrokken. Wij gaan naar de Isala Klinieken in Zwolle.
    In juli moet ik weer beginnen met de pil en dan de rest van de malle molen. Ik denk constant; wat als dit ook niet lukt?? Tot die tijd zal ik jullie tips lezen. Succes allemaal!

6. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Welkom Woman1984! Wat een schrik hè als je krijgt te horen dat de enige oplossing IVF/ICSI is... En ook zo dubbel om nu weer te moeten beginnen met de pil terwijl je een kinderwens hebt. En idd die onzekerheid maakt je gek. Wij zijn inmiddels langer dan een jr bezig, zaaduitslag van mijn mannetje was ook erg slecht, dus ook de diagnose IVF/ICSI. Maar nu ineens is de 2e zaaduitslag heel goed. Dus nu iui, maar eerst nog een kijkoperatie bij mij om te kijken hoe alles bij mij is... Weer 2 à 3 mnd wachten, pfffff. En dan is het ook nog maar de vraag of het zaad wel zo blijft, wie weet is het een volgende x weer heel erg slecht en doen we dit onderzoek voor niets..... Heeft jouw mannetje ook wel een 2e zaadonderzoek gehad? Jij ook succes!

7. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Ik probeerde wat te vinden over ivf/icsi hyper en kwam hier hier uit. Zie dat jullie allemaal verschillende behandelingen krijgen. Jullie verhalen over wachten en angst om kinderloos te blijven klinkt zo bekend. Zo'n laparoscopie onderzoek is alleen maar goed ook al doe je ivf/icsi, met zeer slechte eileiders heb je meer kans op een bbz.
    ik ben sinds zaterdag begonnen met decapeptyl. Heb 6 keer mnc icsi gehad zonder resultaat. Hiervoor 3 keer zwanger geweest 1x mk 7 wk en 2x bbz. beide eileiders zijn verwijderd. Dus dit is mijn enige optie en nu volop bezig met de hyper. Door flinke verbetering van het zaad van mijn mannetje mogen we dit in ivf doen. Maar zie zo tegen deze punctie op. De 28e heb ik de eerste echo en de dag erna ws menopur spuiten

8. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Hallo Tijgertje85!
    Over het algemeen krijgt bijna iedereen hier IVF/ICSI. Alleen bij mij heeft het verhaal een beetje andere wending gekregen, maar denk zelf dat er een grote kans in zit dat ook wij straks weer op ivf/icsi zijn aangewezen.
    Kan me nl niet voorstellen dat er niets aan de hand is terwijl we al 16 rondes achter de rug hebben met een zeer regelmatige cyclus… Maar omdat het zaad dus ineens goed is gaan we eerst een aantal keren iui proberen (als het zaad niet goed blijft dan stappen we na 3 x iui alsnog over op ivf/icsi) Voordat we daar mee beginnen dus eerst een laparoscopie…. Jij hebt helaas dus ervaring met maar liefst 2 x een bbz door slechte eileiders :( Hebben ze bij jou geen laparoscopie gedaan voordat je begon met de behandelingen? Wist niet dat als je afgesloten eileiders hebt en je ivf/icsi doet dat je dan alsnog kans hebt op een bbz.... Dan is het dus toch de moeite waard om te wachten op dat onderzoek, ondanks dat het 3 slopende maanden zijn van wachten... Wat vond jij van dat onderzoek? Hoe lang duurde het voordat je weer hersteld was van de laparoscopie? Zie er zo tegen op. En je hebt dus eerst 6 x mnc icsi gedaan helaas zonder resultaat. Wat vond je hiervan? Hoor van velen dat het erg slopend is aangezien je nooit zeker weet of er wel er wel een bevruchting plaats vindt of je dus wel een tp krijgt en springt het eitje niet voor de punctie… Lijkt mij iig erg slopend. Maar aan de andere kant –als het wel resultaat geeft- ook wel weer fijn omdat je maar erg weinig hormonen gebruikt… Hoeveel tp’s heb je uiteindelijk gehad bij mnc icsi?
    Jij hebt iig al heel wat meegemaakt met 1 x een mk en 2 x een bbz en dan al die teleurstellingen die je maar moet zien te verwerken bij de 6 x mnc icsi :( Angst om kinderloos te blijven en het eeuwige wachten is helaas wat bij ons allen regeert…
    Konden we maar in een glazen bol kijken, die onzekerheid maakt je gek!
    Nu ben je dus volop bezig met de hyper. Spannend hoor! Ik hoop en wens voor je dat de punctie meevalt qua pijn en dat het snel raak mag zijn! Succes lady!

9. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    hey, nee 16 rondes achter de rug is idd wel veel. ik heb geen laparoscopisch onderzoek gehad, ken wel iemand die dat gehad heeft en is geen pretje maar je kan van het zkh rustgevende middelen krijgen als je er naar vraagt. volgens mij had ze alleen die dag wat last van buikpijn en verder niet, maar is ook per persoon verschillend. de eerste bbz was mijn eileider geknapt en moest met spoed onder het mes en de tweede keer nog geprobeerd met metotrexaat maar alsnog was mijn eileider gebarsten en moest er ook uit. bij ons in het streekzkh vertelde ze dat als mijn eileider gered zou worden ik met ivf meer kans heb op een bbz dan op de normale manier. kan me er niks bij voorstellen want een tp vind plaats in je bmsv. Ik heb 4 topembryo's teruggeplaatst gekregen maar helaas. wel een paar keer lichtpositief getest op de testdag maar helaas daarna toch ongesteld geworden. ja is wel heel slopend ja de ene teleurstelling naar de ander, nu een nieuw traject andere medicatie je lichaam is heel anders ingesteld dus we gaan er weer vol goeie moed tegenaan. en idd van de medicatie voor mnc merk je niks alleen de pregnyl is geen pretje en die heb ik bij de hyper maar 1x 5000 dus daar ben ik nu wel blij om.

Zijn jullie nu jullie weten dat je met onderzoeken gaan beginnen ook beter gaan leven, andere voeding, niet meer roken, minder alcohol enz. daar kan zaad heel erg van verbeteren. minder stress bijv. er zoveel factoren die meespelen. wij zijn veel gezonder gaan leven en van 6 miljoen zaadjes naar 16 miljoen en bij poging 4, 5 en 6 van mnc zaten we rond de 56 miljoen zaadjes

iedereen heel veel succes

10. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Heb morgen de eerste FM meting. Voor ivf mnc. Benieuwd of ze al iets kunnen zeggen over wanneer ik beginnen moet met spuiten...

11. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @Tijgertje85: Jeetje, jij hebt dus al heel wat moeten doorstaan… En die bbz’s had je die gekregen bij op de natuurlijke manier zwanger worden of via een behandeling?
    Dus toch nog 4 top tp’s bij mnc icsi. Das best veel. Tenminste lees overal dat je gemiddeld zo’n 2 tp’s krijgt…. Krijg je bij mnc icsi een hogere dosering van de pregnyl dan bij de hyper? Welke bijwerkingen had jij van de pregnyl?
    Het lijkt me ook absoluut geen pretje zo’n laparoscopisch onderzoek, maar laat het maar op me afkomen hopende dat het allemaal reuze mee zal vallen. Het is iig voor een goed doel….

Wij zijn idd vanaf het moment dat we te horen kregen dat op de natuurlijke manier zwanger worden er niet in zit ivm een slechte zaaduitslag (3 miljoen) gelijk gestopt met roken en drinken. Verder leefden we eigenlijk al best wel gezond.
    Moet wel zeggen dat we veel stress hebben gehad rondom het overlijden van mijn schoonvader en vader. Maar is stress dan ook van invloed op zaad? De IVF arts bevestigde wel naar ons toe dat roken voor 25% mindering van zaad kan zorgen. Alcohol mag wel, maar niet te veel, een avondje je vol gooien met alcohol raadt ze iig af. En ze adviseerde ons niet meer dan 2 koppen koffie per dag te drinken. Verder slikt mijn mannetje vitamine supplementen. Vind het toch verbazingwekkend dat je door gezonder leven van 6 miljoen zaadjes naar 16 miljoen kan gaan en uiteindelijk naar 56 miljoen :$ Maar geeft toch weer hoop. Ook wij denken dat de verbetering van het zaad te maken kan hebben met het aanpassen van onze leefstijl…

Succes!!

12. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Spannend! Ben benieuwd wanneer je moet beginnen met spuiten....

13. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Ja spannend is dat he. Hopelijk is er al een blaasje aan het groeien. Dit is je eerste echte meting neem ik aan. Dus op dag 9 moet je komen. Meestal bij dag 12 begin je met spuiten. Maar op dag 9 kan er wel al een blaasje aan het groeien zijn. Heel veel succes meid

14. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Morgen is dag 8, maar anders moest ik in het weekend de eerste FM meting. Bij de cyclusanalyse had ik op dag 8 een blaasje van 11 mm, toen op dag 11 was hij 14. Dus als dat deze cyclus hetzelde is zou dat maandag betekenen. Maar morgen horen we in elk geval hoe het er nu uitziet :-D

15. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    #155 Tijgertje85, 22 mei 2014
    Laatst bewerkt: 22 mei 2014
    Ben 3 keer op de normale manier zwanger geworden. Ja idd veel meegemaakt maar direct wordt je weer geleefd. Ja pregnyl bij mnc is 10.000 EH daarna nog 3x 1500 EH om bmzv dik te houden vandaar ook de 10.000 EH om op een goede lijn qua EH te zitten. Dus nu maar 5.000 EH voor de punctie. Omdat je andere medicatie voor je bmsv krijgt. Tja bijwerkingen. Je zwanger voelen, pijnlijke (.)(.) , maagzuur, stemmingswisselingen. Ja stress en voeding doet heel veel met je zaad en zaad heeft 3 maand nodig om te herstellen. Dus als je 3 of 4 maand geleden anders bent gaan leven komt dat nu pas tot werking. Ook als je mannetje 3 maand geleden koorts gehad heeft mag je 3 maand geen behandeling doen.

Ok turngirl. ik hoop dat je morgen idd al wat kan zien. zal wel heel mooi zijn. Moet je ws wel zondag weer komen. Of mag jij maandag dan weer komen?

16. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Dat krijg ik morgen te horen... Zondag of maandag verwacht ik. Wacht wel af...

17. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Weer terug van het ziekenhuis. Moeten morgen beginnen met spuiten. Cetretide en gonal-f 150 eenheden. Blaasje was nu 13mm. En bms 7,8mm.
    Zondag weer heen voor een echo.

18. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Zow wat ja super snel. Geweldig ja. Volgende week woensdag ongeveer de punctie. Oeh spannend het gaat nu allemaal beginnen. Toi toi toi

19. missymrs

missymrs Lid

16 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Update van mij. Ik ben inmiddels begonnen met de pil. Ik zou in week 27 en 28 moeten spuiten en als alles goed zou gaan zou ik in week 29 de eerste terugplaatsing kunnen hebben. Maar omdat je soms ook wat langer moet spuiten, zou het dus ook zo kunnen zijn dat we dan in week 30 de terugplaatsing krijgen. Maar in week 30 zijn we op vakantie. Dus hebben we na overleg besloten na de vakantie met terugplaatsen te beginnen en in mijn vakantie dus te beginnen met spuiten... ik ga op vakantie met een koelbox vol spuiten. Ik vind het allemaal prima.

Succes turngirl, spannend!!!

20. Turngirl

Turngirl Actief lid

23 feb 2014
    233
    0
    16
    Mag morgen weer voor FM meting. Gisteren was het 15mm... Dus morgenvroeg nog een keer cetrotide spuiten en dan kijken wat de meting dan uitwijst... Begint spannend te worden nu.

Deel Deze Pagina