Persoonlijk vind ik het heel normaal dat als je wil gaan voor een zwangerschap, natuurlijk of door de medische wereld, je zo gezond mogelijk een zwangerschap in wil gaan. Natuurlijk is het vervelend als je graag (snel) zwanger wil worden en je te horen krijgt dat het traject niet gestart gaat worden omdat je BMI te hoog is maar dat is in het belang van moeder én kind. Én ja, ik vind dat aanstaande moeders die via de natuurlijke manier zwanger willen worden of zijn ook rekening moeten houden met de gezondheid van zichzelf en hun ongeboren kind. Ik snap de mensen dus ook niet die roken terwijl ze zwanger willen worden, zwanger zijn of een kindje hebben.
Vooroordelen, vooroordelen....dit is geen aanval hoor, maar het is zo jammer om iedereen over een kam te scheren. Ik had een hele mooie zwangere buik, ondanks mijn bmi van boven de 40. Ook ren en kruip ik gewoon achter mijn kind aan. Ik heb voor mijn intake bij de obesitaspoli 3 dagen een armband gedragen die mijn activiteit heeft gemeten. Aanbevolen wordt dagelijks 30 minuten matig intensief te bewegen. Wat kwam er uit mijn armband? Ik beweeg dagelijk 2 uur matig intensief ja, ik fiets iedere dag al bijna 1,5 uur, dan schiet t wel op. Nog even met de honden wandelen en ik zit op 2 uur. Ook kan ik gewoon mijn eigen schoenveters nog strikken (ik zag laatst bij Obese een vrouw die dat niet meer kon) Ik ben de vooroordelen een beetje beu De een is de ander niet. Overigens een leuk weetje: 40% van de slanke mensen is te dik. Hoezo? Die hebben het vet om hun organen zitten. Dus dat hele BMI getal zegt ook lang niet alles! Algehele gezondheid is wat telt en daar kom je niet achter door alleen van een afstandje te kijken.
zover ik het weet bepaalt de moeder zelf hoeveel embryos teruggeplaatst worden. De artsen in andere landen zullen niet stiekem meer embryos terugplaatsen.
Nee natuurlijk niet. Maar als jij al jaren van het kastje naar e muur gestuurd wordt is de wens inmiddels zo groot dat je alles doet om maar zwanger te raken. Dus dan kies je heel snel voor die 3 embryo's, want het klokje tikt ook door en zo heb je de grootste kans van slagen. Zo gaat het nu eenmaal. Ik kon kiezen tussen 1 of 2, terwijl ze hier steeds moeilijker doen over 2. Natuurlijk koos ik voor 2, als je al jaren bezig bent neem je steeds meer risico's om je kansen maar te vergroten. Plus dat het heel duur is om steeds naar Spanje op en neer te reizen, die behandeling alleen al was ontzettend duur. Daar krijg je hier meerdere pogingen voor.
Beetje idiote reactie hoor. Dus ik heb niet net zoals alle andere dikke vrouwen met trots gelopen? Nou ik had toch echt een behoorlijke buik en was voor het eerst in mijn leven niet onzeker over hoe ik eruit zag. Ik voelde me mooi sexy de hardstikke gezond. Beetje nadenken voor je wat neerzet
Beetje jammer dit.. met een "ongezond" BMI kan ik prima rennen en ravotten met mn kleine meid hoor.. Ben wat dikker, niet gehandicapt.. En dat mooie trotse buikje is er ook gewoon hoor, zie er gewoon zwanger uit, niet dikker.. Volgens mij heb je een beetje een verwrongen beeld van hoe een bmi boven de 30 eruit ziet..
Hier 14 kg afgevallen met een traag werkende schildklier. Ook dat kan. Dat ze IVF willen gaan bij een BMI waarde niet hoger dan 30 vind ik vrij logisch. Het is gewoon niet gezond. Ik snap ook niet waarom er zoveel excuses nodig zijn. Als je IVF nodig hebt, dan snap ik dat artsen dit willen doen in een zo gezond mogelijk lichaam. Met overgewicht/obesitas heb je verhoogde kans op suikerziekte en hoge bloeddruk. Die kans vergroot alleen maar tijdens je zwangerschap. Dan is het een risico. Voor zowel de moeder als het kind.
Nou ik heb een BMI gehad van 35 en vond toch echt wel een aardig verschil ertussen zitten, een kennis van ons is echt veel zwaarder (denk aan 40+) en die kan echt niet zoveel doen met haar kids als dat ik kan doen (rennen, kruipen over de vloer (en weer omhoog komen e.d.) Nu moeten we hier niet gaan doen alsof mensen met een BMI van 40+ ineens megasportief zijn ofzo (en lenig en gezond) want dat is gewoonweg niet. Natuurlijk is het ook niet zo overdreven dat je bv in een bed ligt en geen kant uit kan ofzo maar het zijn ook geen sporty spices ofzo Het verder ligt het (net als bij een slanker iemand) aan je bouw of je snel een buikje ziet ja of nee maar als iemand al een flinke buik heeft dan zal het natuurlijk wel wat minder snel zien (in het algemeen gesproken) ik was ook wat steviger maar hier kon je ook prima zien maar dat komt ook wel omdat ik juist niet dik ben bij mijn buik en lang ben..
Ik, als dunne spriet,word erg verdrietig van het betuttelende gedoe. Ben blij dat er ook nog het Geertgen is, daar wordt tenminste verder gekeken dan alleen maar puur naar het BMI. Als zwanger worden niet vanzelf gaat is dat al ingrijpend genoeg, adviseer maar laat de keuze aan de paren zelf. Je betaalt niet voor niets zoveel aan zorgkosten.
Wat er betuttelend aan is snap ik niet helemaal... En die zorgpremie... Tja die zou een stuk lager kunnen idd, maar dan zal een groot deel van de bevolking toch echt gezonder moeten gaan leven. Maar als je dan de specificatie ziet van een niet alledaagse bevalling, ben ik erg blij met mijn zorgverzekeraar hoor! Die heb ik er wel uit voor de komende jaren
Nou als je graag snel zwanger wil worden, moet je niet de mmm instappen hoor. Dan ben je zeker niet snel zwanger met of zonder gezonde bmi.
Het betuttelende is het feit dat alles voor je bepaald wordt. En ik kan het weten, heb bijna 7 jaar in die mm gezeten. Pas toen ik naar het buitenland ging, ben in Duitsland en uiteindelijk Spanje geweest, merkte ik overduidelijk het verschil. Onderzoeken waar ik om vroeg werden hier in Nl weggelachen en in het buitenland werd ik tenminste serieus genomen. Hier in Nl lopen ze ook hopeloos achter.
Maar komt dat ook niet omdat het in het buitenland gewoon een bussines is? Ik denk dat je daar niet voor verzekerd bent? Als een commerciele instelling zou ik ook doen wat jij vroeg, zolang je maar betaald toch? Tenminste, dat denk ik. Als ik terugdenk aan die oudere vrouwen die kinderen kregen nadat ze waren behandeld in Italie? In NL doen ze het niet vanwege de gezondheid, in het buitenland boeit het ze niet, zolang je maar betaald... Als je zelf in de mmm zit, kan ik me indenken dat je positief bent over het buitenland, natuurlijk. Maar als buitenstaander en leek, lijkt het me vooral een geld-kwestie en kan ik me niet voorstellen dat ze de gezondheid van de eventuele moeder en het kind voor op stellen zoals hier...
Beetje een vreemde reactie. Ik heb een bmi van boven de 40 gehad en ik kon alles hoor. Ik loop 15 km per dag. En ren kruip etc ik doe alles met mijn kinderen echt alles. Nu met een lager bmi kan ik niet meer als dat ik kon
Nogal rare gedachtegang. je wilt zwanger worden omdat je graag een kindje wil, niet om er trots bij te willen lopen met een zwangerschapstoeter. ik heb een bmi van ongeveer 35 (voor zover dat iets wil zeggen) das ruim 20 kilo overgewicht. Ik ben van ukkie nummer 2 in de eerste natuurlijke ronde zwanger geraakt. Ik heb idd wel een aardige pens van mijzelf, maar in niet zwangere toestand kan ik nog prima bewegen hoor! Ik zag met een paar weken echt wel heel duidelijk verschil en nu is het echt een hele mooie zwangerschapsbuik. Das mooi meegenomen, maar daar gaat het toch helemaal niet om? Al zag ik eruit als Johanna de bultrug! Het gaat erom dat het kindje goed kan groeien en er aan het eind gezond uit komt. Vrouwen die zich drukker maken of ze wel een mooi rond zwangerschapsbuikje krijgen dan om een goed groeiend en gezond kindje moeten zich maar eens afvragen waarom ze werkelijk zwanger willen worden.
Je zal wel DE uitzondering zijn ofzo... Ik snap niet als je zo actief bent en 15 km per dag loopt dat je een BMI van 40 kan hebben naar goed dat is een ander verhaal...
Ik fiets 20 km per dag en heb ook een BMI van boven de 40 Maar ik ben zo zwaar geworden in een periode dat ik depressief thuis zat. En dat icm pcos... En volgens de fysiotherapeut is mijn lijf nu gewend aan dat ik veel beweeg. Om af te vallen moet ik dus krachttraining gaan doen. En dat ga ik Zoveel mensen, zoveel verhalen he Maar ik kan je vertellen dat wanneer je de uitzondering op de regel bent, het niet leuk is om steeds met al die vooroordelen geconfronteerd te worden....