Ivf verboden voor dikke vrouwen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.214
    113
    Home
    er word hier bijna gedaan als je slank bent dat je dan ook niet gezond bezig bent ;)

terwijl de meeste vrouwen met overgewicht gewoon teveel en ongezond eten en daar zit niks medisch aan vast.
    en ik denk dat je er zelf toch ook over nadenkt dat er een zeer grote kans is dat het ligt aan je overgewicht en je er dan alles aan wilt doen om af te vallen.

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    :) zeker!

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sommige slanke mensen zijn idd niet gezond bezig ;)

Nogmaals, ik zal nooit zeggen dat overgewicht goed voor je is, maar voor iedereen geldt nu eenmaal dat als je zwanger wilt worden een gezonde leefstijl een grote pre is.

En dan is een gezonde leefstijl icm een normaal bmi natuurlijk optimaal.
    Maar een slank lijf en elke avond met chips en cola op de bank en tussen de middag alleen boterhamworst en salami op brood is gewoon ook niet goed ;)

Ik probeer alleen maar te zeggen dat je aan de kledingmaat van iemand niet kan zien hoe gezond diegene leeft. Daar is toch iets meer verdieping voor nodig.

4. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Het gaat ook niet puur om hoe gezond iemand leeft.

Uberhaupt is overgewicht gewoon niet wenselijk bij zwanger worden. Of je nou veel groente, fruit en volkorenproducten eet of niet.

Hoe je het went of keert, het is en blijft gewoon een hoop vet dat op je lijf zit, hoe je ook leeft. En dat vet maakt het gewoon minder succesvol en moeilijker allemaal. En gezien je maar 3 pogingen hebt, snap ik best waarom ze niet boven een BMI van 30 willen behandelen.

En persoonlijk vind ik de wens om zwanger te worden ook echt wel een super motivatie om af te vallen toch? Als je een kind wilt, doe je er alles voor!

Ik let er gelukkig constant op, dus ik heb ook geen overgewicht. Maar als ik het wel had, zou ik nog liever uithongeren om zwanger te kunnen raken dan dat ik verder bleef eten.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Maar dan moet je wel kunnen afvallen.
    Mijn vriendin komt juist aan als ze minder eet.
    Door alle lijnpogingen is haar lijf helemaal van slag.
    En hoe ouder je wordt hoe moeilijker afvallen is.
    Kun je een crashdieet volgen, maar die kilo's zitten er daarna toch zo weer aan.
    Denk dat je je hele leven vast zit aan een bepaalde structuur en kan me voorstellen dat dat heel lastig volhouden is.
    Ik praat het absoluut niet goed hoor, maar vind wel dat er vaak erg zwart/wit over gedacht wordt.
    Hier is het juist andersom, kon eten wat ik wilde maar er kwam niks bij.
    En een vooroordelen, werd er niet goed van.
    Die vooroordelen zijn er btw nog steeds, als ik sommige topics lees, er wordt vaak zo neerbuigend gedaan over 'dunne' vrouwen.
    Ze hebben allemaal anorexia etc etc.
    Onzin!

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Is gewoon jaloezie! ;) niks van aantrekken dus!! :)

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    nu wordt een beeld geschetst dat slanke vrouwen zich de hele dag vol vreten met chips en toevallig de mazzel hebben geen hoog bmi te hebben.

Ik ben heel benieuwd waar ik info over 40 % van de slanke vrouwen vet om organen heeft.

De meeste vrouwen zijn gewoon wat slanker omdat ze iets minder eten dan vrouwen die zwaar overgewicht hebben.
    ( medische gevallen uitgezonderd)

Als ik het programma Obese kijk heb ik grote bewondering voor de deelnemers die inzien dat zo'n overgewicht op langer termijn echt ongezond is en de knop omzetten.

En met minder eten bedoel ik niet 1 blaadje sla en 2 wortels op een dag hoor.

Wordt ook een beetje moe dat je als slanke van allerlei opmerkingen naar je hoofd krijgt.
    Als ik eens tegen iemand met flink overgewicht die een mars zou eten zeggen. He vetzak zo komen de pondjes eraan dan wordt mijn kop er bijna afgehakt.

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Dat vind ik wel makkelijk gezegd "dan moet je wel kunnen afvallen".
    Ze zal er wellicht meer voor moeten doen of een andere methode moeten gebruiken dan andere.
    Nu weet ik niet hoe lang zij bezig is geweest met de verschillende diëten maar je moet je lichaam ook de kans geven om aan een nieuwe levensstijl (ander (minder) eten/sporten) te wennen.

Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten maar ik vind dat er té makkelijk wordt gezegd "ik kan niet afvallen want" als je niet echt wil dan zal het inderdaad niet lukken.

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    #169 Annedore, 10 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2013
    Chrystel: dan lees je niet wat ik schrijf. Ik schrijf niet 'alle slanke vrouwen', maar 'sommige slanke mensen'.
    Dat is dus heeel anders. En over die 40% had ik het ook over 'mensen'. En niet specifiek over mannen of vrouwen.
    Die info kwam ik overigens ergens per toeval tegen tijdens het lezen op diverse fora over gewicht en lifestyle. Had ik het nou maar opgeslagen ;)

En als je tegen mij zou zeggen 'vetzak' dan zou je me idd behoorlijk boos maken. Niet vanwege het ongevraagde, goedbedoelde advies. Maar vanwege de respectloze manier van iemand aanspreken met vetzak. Hoe verzin je het :(

Ik ga mijn energie verder maar richten op 32 kg afvallen en op mijn prachtige zoon ipv op deze oneindige discussie.

10. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar wat ik niet goed snap is, hoe kom je zo dik? Ik zie hier BMI's langskomen waarvan ik denk OMG, hoe kan zoiets?? Hoe laat je het zover komen? Net als de mensen bij Obese? Echt superknap dat ze zoveel afvallen, maar waarom let je niet eerder al op, hoezo laat je het zover komen dat je zoooo dik bent?

En tuurlijk is de een slanker of dikker dan de ander, niet iedereen hoeft maatje 36 te hebben, maar ik vind het soms wel heel erg worden in de maatschappij.

Wat uiteraard niet wegneemt dat ik iedereen met een kinderwens een kindje gun en hoop dat de hele mmm niet eens nodig is.

11. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Verboden zeer zeer zeker niet! Dat vind ik een beetje een mens zijn rechten ontnemen.. Overgewicht hoeft namelijk niet altijd komen door ongezond of te veel eten.. Ik vind dat ze beter kunnen kijken hoe ze individuen het beste kunnen behanden met de juiste resultaten.. Ik wil best geloven dat een slecht dieet invloed kan hebben op de vruchtbaarheid maar soms kun je dat echt niet uit iemand z'n gewicht halen en daar heb ik zelf ervaring mee gehad! Mogen ze dan trouwens ook geen mensen weigeren met ondergewicht omdat ze niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgen? Beetje belachelijk!

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier is het gekomen door medicatie een ernstig ongeluk waardoor ik 2 jaar in een rolstoel heb gezeten en ik niet kon bewegen.ik at hooguit 1400 calorieen maar door de medicatie zette alles aan al at ik 800 cal dan nog kwam ik aan. Pas toen ik kon gaan revalideren en op nieuw moest leren lopen kwam aan het licht dat het door de medicatie kam maar stoppen mocht ik niet. Dat kon pas toen ik weer mobiel was het heeft 4 jaar geduurd en ik ben van maat 36 naar 52 gegaan. Nog iedere dag doet het mij zeer ik heb ook bijna geen kleding etc omdat ik niet accepteert hoe ik nu ben. Maar mijn lichaam heeft zon grote klap gehad dat de enige remedie is een radioactieve slok maar dat wilde de artsen niet doen nog ivm onderandere kinderwens.

Ondertussen ben ik zelf al naar maat 48 gegaan maar meer lukt totaal niet. Ik heb een hele goede conditie en ik teweeg heel erg veel en eet normaal en gezond. Maar dat is voor mijn lichaam niet genoeg meer.

Je heb niet altijd een keuze

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dan moet je een coach in schakelen, of iemand de je begeleidt. Want iedereen kan afvallen. Je zegt het zelf, je bent al maten afgevallen. :D

Van te weinig eten komt niemand aan, dat bestaat niet! Van verkeerd eten komen heeeeeel veel mensen aan.
    Dat is zo'n struisvogelmethode: Ik eet te weinig, daarom ben ik te dik.
    Nee, je eet waarschijnlijk niet te weinig, maar volledig verkeerd.
    Kijk maar eens naar het programma Secret Eaters, die mensen beweren ook dat ze veel te weinig eten om zoveel aan te komen, zelfs hun omgeving zegt het. En dan blijkt....het tegenovergestelde!

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik loop bij revalidatie nog steeds en word begeleid door dieetistes enzo ik ben er nog lang niet.
    Met mijn verhaal ga ik in op een vraag ik weet dat ik er niets aan kan doen en dat maakt het zo lastig.
    Ik eet wat de dieetist voorschrijft.
    Bij mij is het dus dat mijn lichaam niet meer kan handelen wat er is gebeurd vandaar dat ik ook radio actief moet nemen.

15. adi

adi Niet meer actief

Het is niet zo dat dikke mensen gestraft worden hiermee, of dat een verkeerd dieet vruchtbaarheid beinvloedt (wat ook wel meespeelt), maar dat obesitas veel risico's met zich meebrengt en dat erdoor de kansen ook lager worden om zwanger te worden.

wat overigens absoluut niet betekent dat slankere mensen altijd vruchtbaar zijn, of dat dikke mensen alleen ongezond eten.
    al krijg je een bmi van 35-40 ed echt niet met groente en fruit, dat is onmogelijk.

16. adi

adi Niet meer actief

mijn zusje heeft tig verschillende dieeten geprobeerd en niks werkte. Totdat ze resoluut besloten heeft dat het zo niet verder kan (zat op 92 kilo en 1,72m). Ze heeft haar voedingspatroon volkomen aangepast en bepaalde dingen volledig verbannen (zoals sappen, gebakken eten, tussendoortjes, uit eten enz), en is in afgelopen 1,5 jaar 32 kilo afgevallen.

Deel Deze Pagina