IVF voor een 2e kindje.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lisette, 13 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette

Lisette Niet meer actief

Met behulp van IVF hebben wij een zoon (2007). Nou willen wij graag een 2e kindje.
    We hebben al een afspraak in het ziekenhuis op 6 mei. Wie weet wat ons de 2e keer te wachten staat ? Doen ze weer alle onderzoeken opnieuw..stappen we gelijk in IVF of proberen ze weer eerst IUI ? Wie o wie kan ons wat meer vertellen ??

2. Lisette

Lisette Niet meer actief

Helemaal niemand ? Niemand die ook deze situatie heeft meegemaakt of tegemoet ziet ?

3. Niet meer actief

Volgens mij is het afhankelijk van de reden onvruchtbaarheid of er voor gekozen zal worden om meteen weer voor IVF te gaan of misschien toch eerst nog iets anders te proberen.
    Ik kan je dus geen helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik wil je wel heel veel succes wensen en ik hoop dat jullie snel nog een wondertje mogen verwachten!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben in maart vorig jaar een prachtige meid gekregen mbv ICSI. In januari dit jaar zijn we opnieuw met ICSI begonnen voor een tweede kindje. Wij hoefden niet opnieuw onderzoeken te ondergaan. Wij hebben een ICSI-indicatie, omdat we met IVF geen bevruchting hadden. Eerst weer IUI doen heeft voor ons dus geen enkele zin. De zaadkwaliteit is ruim voldoende voor ICSI, dus dat hoefde niet opnieuw te worden onderzocht. Maar ik kan me voorstellen dat zaadonderzoeken in sommige gevallen opnieuw moeten. Wij moesten wel beide opnieuw ons bloed laten onderzoeken op HIV, Lues en Hepatitis. Deze uitslagen zijn namelijk maar een jaar geldig.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier bijna precies hetzelfde verhaal als bij Jippie.

In nov 2007 hebben wij onze zoon gekregen. ICSI is hier de enige optie.
    In nov 2008 zijn we met de overgebleven cryo's gestart. We hadden er 3 waaruit 2x een tp gehaald kon worden. Helaas niet zwanger.

Dan pas ga je eigenlijk opnieuw beginnen, in ons ziekenhuis.
    De bekende bloedtesten worden gedaan en manlief mocht nog een keertje zwemmers inleveren (dit omdat dit dus de reden van ICSI is).

In wk 13 is onze verse ICSI poging voor een Brusje begonnen en inmiddels zit ik op het wachtbankje.

Heel veel succes!

Elmo

6. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hoi meiden, bedankt voor jullie reactie. Gek genoeg dat je een aantal dingen "vergeet". Ik had helemaal niet meer aan het bloedprikken gedacht.
    Zelf heb ik het vermoeden dat wij ook nieuwe zwemmers moeten inleveren, vanwege de kwaliteit en weinig zwemmers. En mijn man heeft sinds kort diabetes.
    Maar al met al blijft het even afwachten en zo heel langzamerhand begint het bekende gevoel (van de MMM) me te bekruipen.
    Elmo, ik hoop dat het wachtbankje jullie goed nieuws mag brengen !! :thumup:

Deel Deze Pagina