Hoi allemaal, Stel nu misschien een hele domme vraag.. Wij hebben 1 juli intake voor IVF, hoop dat ik daarna snel met mijn pilmaand mag beginnen. Nu ben ik even aan het rekenen, stel dat ik daarna, op mijn menstruatie idd mag beginnen met de pil en de maand daarna met de spuiten, kom ik precies zo uit dat 3 weken na het beginnen mijn man voor zijn werk een paar dagen in het buitenland zit... Mijn vraag is, is de punctie altijd na 2 weken? Of kan het dus ook pas na 3 weken zijn? Man zit vaker in het buitenland, ben heel bang dat het straks steeds opnieuw slecht uitkomt... Groet Anne
Is totaal afhankelijk van hoe snel je follikels groeien en hoeveel het er zijn. Daar is helemaal niets over te zeggen. Op dag 8 meestal beginnen ze met follikel metingen, dan kan je bij benadering een beetje plannen wanneer de punctie ongeveer zal zijn.
Kan hij niet gewoon een cyclus thuis blijven dan? Anders zou je eens met de gyn kunnen overleggen of hij van te voren al zijn zaad in mag leveren voor de IVF. Dat vriezen ze dan in en dan gebruiken ze dat na de punctie voor inseminatie. Dan weet je igg zeker dat je een TP kunt hebben (vooropgesteld dat je eitjes hebt natuurlijk
weet je ook al zeker dat ze het zo bij jou gaan doen, dus eerst met de pil? Want dat scheelt ook. Ik heb dat bijvoorbeeld niet gehad. Daarnaast had ik de eerste keer het lange protocol: dus eerst twee weken alleen deca prikken en daarna gonal f erbij. Ben ik totaal wel vier weken bezig geweest. Tweede keer had ik kort protocol; dus deca en gonal tegelijk; ben ik 19 dagen aan het prikken geweest. En de derde keer had ik ook kort protocol en heb ik maar 13 dagen geprikt. Je ziet, er is helaas geen peil op te trekken. Ligt er aan hoe je op de hormonen reageert en hoe snel dus je follikels groeien. Ik weet precies hoe lastig het voor je is, want ook hier een vriend die vaak in het buitenland zit voor werk... Soms heel lastig in dit traject
Bij mijn 3 icsi's was het tussen de 13 en 17 dagen... Misschien kun je een ruime marge nemen en wat langer de pil doorslikken? Lastig he dat geplan, ik zit ook altijd helemaal te rekenen . Succes alvast!
Bij mij verschilde het per hormoonbehandeling. Meestal was ik met 14 dagen spuiten klaar. Behalve de laatste keer, toen heb ik 19 dagen gespoten en kwam ik ook bijna in de knel ivm een zakentrip van mijn man. Heel stressvol...blegh Hopelijk kan het allemaal goed gepland worden voor je
Hier dag 6 eerste follikelmeting, dag 8 de tweede, en dag 9 de derde, en toen met 1 dag ertussen de punctie dus op stimulatiedag 11.
Je kan de pil waarschijnlijk ook even doorslikken! Heb ik ook gedaan om rekening te houden met vakantie favoriete arts
Ok, bedankt voor alle reacties! Dat van die pil langer doorslikken wist ik niet! Ik heb 1 juli gesprek, dus ga het dan ook allemaal vragen hoor. Ik wilde gewoon vast een idee hebben. Geloof wel dat ze in het VU sowieso lange protocol doen. Ik ga er nu maar gewoon vanuit dat het oktober gaat worden... das misschien rustiger dan me druk maken over sept. Man hoeft daarna pas eind nov weer weg, dus in die tussentijd zou toch moeten lukken! Groet Anne
Maar je hebt lang protocol met en zonder pil hoor! Ik had het zonder pil namelijk. Dan leggen ze eerst de boel plat zeg maar met deca, en daarna met gonal f erbij weer opwekken... Maar zonder pil te slikken dus.
Volgens mij zetten ze je op de pil als er goed getimed moet worden. Ik ben nu ook aan de pil en kreeg gewoon een datum dat ik moet stoppen, dat wordt 2 juli. Op die manier ben ik zo 'ingeregeld' dat ik uitkom op de vastgestelde punctie datum van 19 juli. Vind ik op zich wel vreemd dat mijn punctie dag al vastligt, want stel dat die stomme folikels helemaal niet zo goed groeien...
Bij ons zeiden ze dat gemiddeld 12 dagen na de 1e spuit je pregnyl moet spuiten en dan 2 dagen daarna punctie.
Is het niet zo dat wanneer je langzaam follikels ontwikkelt, de punctie gewoon later wordt ingepland. Ik heb namelijk ook al een datum staan voor de punctie terwijl ik nu met de pil bezig ben. Maar mij is wel verteld dat het gemiddeld 12 dagen duurt en zo is het schema ingepland, maar als je meer tijd nodig hebt, schuift het gewoon op