Wie slikt er vitamines/tarwekiem olie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door twoboys, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hoi meiden,

In sept starten wij voor een brusje voor onze heertjes, en onze weg naar deze mannetjes is er een geweest met behoorlijk wat hobbels en bobbels..dacht misschien kan ik zelf ook wat aan die bobbels doen:D;)

Ik heb Hashimoto en slik Euthyrox 137.

Ik lees veel over bv zink selenium en tarwekiemolie. Zelf ben ik nooit verder gekomen dan foliumzuur:p

Zijn er risicos aan verbonden als je deze dingen gaat slikken?
    Welke hoeveelheden moet je slikken?

In de afgelopen 12 jaar (ben 34) heb ik 5 missed abortions gehad rond de 3 maanden.

De laatste zwangerschap heeft ons een tweede prachtzoon geschonken. De eerste komt uit CHina.

Vroeg me af wat kan ik zelf doen om een evt zwangerschap zo goed mogelijk te ondersteunen.

Wat is jullie mening/kijk/ervaringen? Vorige keer heb ik alleen foliumzuur geslikt en dat is ook goed gegaan..dus ik twijfel nog een beetje..

ben benieuwd:p

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb zelf ook Hashimoto en ik moet altijd opletten met wat ik slikt, vooral als het supplementen zijn die invloed kunnen hebben op je hormoonhuishouding.

Ik slikte eerst 200mg selenium, wat goed zou zijn als je Hashimoto hebt. Met als gevolg dat mijn schildklier ineens veel te snel ging werken. Ik moest van 75mg Thyrax naar 50mg. Uiteindelijk ben ik gestopt met de selenium en toen ging mijn schildklier weer veel te traag werken. Nu weer opgehoogd naar 75mg Thyrax. Nu slik ik nog maar 50mg selenium en dat is een goede combi met de Thyrax.

Verder slik ik gewoon de multi van Gravitamon. Maar dat is eigenlijk overbodig, in principe heb je genoeg aan foliumzuur en een gezonde gevarieerde maaltijd :)

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ja precies das een beetje mijn angst, dat als ik iets ga innemen op eigen houtje dat mijn schildklier door mijn toedoen van zijn padje raakt, en die moet ik nou net even rustig hebben.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Inderdaad, die angst heb ik ook en daarom ga ik nu niets anders meer slikken nu alles eindelijk goed is.

Ik zou het gewoon op foliumzuur of een zwangerschapsvitamine houden als ik jou was.

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dan ga ik dat maar gewoon niet doen inderdaad.

Veel te link dat ik dan alles in de war schop.

Foliumzuur en een zwangerschapsvitamine is dan gewoon genoeg.

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Foliumzuur moest ik wel dubbele dosis nemen bij mijn zoontje van Gent. Dus daar ga ik gewoon mee starten.

Deel Deze Pagina