Hallo dames, Na een bbz heb ik nu slechts 1 eileider. Ik heb binnekort een HSG onderzoek om te kijken of mijn ene eileider nog goed is. Wie heeft dit onderzoek gehad, en hoe heb je dit ervaren? Alvast bedankt
Vervelend dat je een bbz hebt gehad en nu nog maar 1 eileider... Iedereen ervaart zoiets heel verschillend. Vaak helpt het voor jezelf niet mee als je veel slechte ervaringen van anderen hebt gelezen (zeker qua spanning). Maar ik snap ook heel goed dat je jezelf ook wat wilt voorbereiden wat komen gaat. Ik zelf heb de HSG als zeer vervelend en pijnlijk ervaren, maar heb daarna weinig last gehad (dus geen napijn o.i.d.). Het onderzoek zelf duurde ook niet heel lang, dus het is een kort moment naar. Dat is iets waar ik me altijd aan vast hou. Succes alvast!
Ik zag er echt vre-se-lijk tegenop. Was echt heel bang. Maar eerlijk: het is me 100% meegevallen. Inbrengen vd eendenbek voelde ik amper, en slangetje in de baarmoedermond gaf hele lichte menstruatie pijn maar viel me echt mee. Tijdens het vloeistof doorspuiten kreeg ik wel flinke kramp, echt soort weeën. Maar toen ik dacht dit trek ik niet was het alweer voorbij. Het is me echt heel erg meegevallen. Succes!
Vorige week heb ik dit onderzoek gehad. Oké het is niet prettig. Ikzelf had het meeste last met de eendebek. Wat krampjes bij inbrengen contrastvloeistof en na die tijd kwartiertje wat buikpijn. Ik vond het echt meevallen. Maar dat is ook persoonlijk en ook afhankelijk of je eileiders open zijn of niet. Kan me voorstellen als er een blokkade zit dat je dat wel extra gaat voelen. Heel veel succes!
Dankjewel voor jullie reacties. Ik zal proberen er zo nuchter mogelijk in te gaan en het allemaal maar over me heen laten komen. Groetjes