Vocht in beide eileiders

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chantal86, 9 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Hi,

Vorige week zondag is er vocht gevonden in beide eileiders. Dit was te zien op de echo na stimulatie van Puregon. Wij zijn al vanaf 2012 bezig om zwanger te worden middels iui en inmiddels ivf 4. In Nederland en België.

Ik heb al diverse keren poliepen gehad en ben hier meerdere keren aan geprobeerd.

Dat er nu vocht is gevonden is iets nieuws. Ik kan op internet wel wat info vinden maar hierdoor wordt ik alleen maar onzekerder....

Want in het ergste geval worden beide eileiders weggehaald en kan ik nooit meer zelf kinderen krijgen. Zelfs niet voor die 1% wat nu wel zou kunnen in theorie dan.

Ik heb 21 maart een extra gesprek met mijn arts. Mijn man moet mee.

Heeft iemand hier ervaringen mee? En moeten de eileiders worden verwijderd. Is dit dan een grote ingreep?

Ik ben sinds het bericht helemaal van slag...

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik heb 1 met vocht gevulde eileider(hydrosalpinx)
    Zit er al sinds 2009 en ben via ivf zwanger geworden ze hoefden er niet uitgehaald te worden.
    Als ze lekken, en dat is heel gemakkelijk te zien op een echo (vocht in baarmoeder) dan worden ze er vaak wel uitgehaald.... Kindjes krijgen kan dan nog wel hoor.. Gewoon via ivf.

Chantal86 vindt dit leuk.
  3. Nala001

Nala001 Actief lid

17 jul 2018
    110
    78
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi @Chantal86. Ik had ook twee eileiders gevuld met vocht. Het hangt er idd vanaf of dit vocht terug loopt de baarmoeder in of ze adviseren om ze weg te laten halen. Bij mij konden ze door het maken van verschillende echo’s in t ivf centrum zien dat het vocht de baarmoeder in liep en dat betekend dat het een ivf traject in de weg zit en een natuurlijke zwangerschap is dan ook niet mogelijk. De arts vertelde dat het een soort vloedgolf is in de baarmoeder die dan een eventueel eitje of innesteling wegspoelt. Bij mij hebben ze er 1 weg gehaald en de ander hersteld ( deze was alleen verkleefd). Ze kunnen het pas goed zien door ene kijkoperatie. Het verwijderen is opzich niet een grote ingreep, bij mij zijn ze even bezig geweest met het weghalen van de verklevingen. Je hebt er wel even last van na de ingreep maar het herstel ging wat mij betreft redelijk snel. Heel veel succes met alles!

4. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Beide eileiders laten verwijderen. Ik had 1 hydrosalpinx en de andere eileider was gedeeltelijk afgesloten. Dit bleek uit een kijkoperatie. De kans op natuurlijke zwangerschap was bijna nihil. Voor de gedeeltelijk afgesloten eileider was de mogelijkheid om het proberen te openen met kans dat deze binnen een jaar weer dicht zou groeien. De keuze was of opereren aan 1 eileider of beide verwijderen. Ik zag het niet zitten om de gedeeltelijk afgesloten eileider proberen te herstellen en vervolgens te wachten totdat het weer zou gaan verkleven. Ik was ze liever kwijt dan rijk.
    Ik vond de laparoscopie niet anders dan de kijkoperatie. Ik was bij de kijkoperatie juist van slag en misselijk door de uitslag. Herstellen duurde wel 2 weken; vooral door narcose en spanningen vanwege alles. Na de laparoscopie was ik opgelucht, want nu konden we eindelijk verder werken aan onze kinderwens. Vooral 2 weken wat suffig geweest van de narcose.
    Pijnlijk was het beide keren niet echt. Er worden kleine sneetjes gemaakt bij navel, hoogte eileider(s) en eventueel boven schaamstreek.

5. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    M.eppel
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb 21 maart een afspraak bij de gynaecoloog staan.

Kan het vocht nog wegtrekken of blijft dat sowieso zitten? Waren jullie snel aan de beurt voor de operatie? Is dit een soort van "spoed" of maken die paar extra weken of maanden wachten niet meer uit?

Aangezien wij sowieso nog 6 cryos hebben en dit onze laatste ivf ( nummer 4 nu ) is denk ik dat de gynaecoloog toch besluit om de eileiders te verwijderen om zo optimaal gebruik te kunnen maken van de overgebleven cryos.

Maar mijn hart huilt wel een beetje.
    Want als ik daar aan denk voel ik me een beetje minder vrouw. Stom hè

Ik vindt het allemaal best aangrijpend.

6. Nala001

Nala001 Actief lid

17 jul 2018
    110
    78
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik herken je gevoel helemaal, dat je toch minder vrouw voelt. Ik moet zeggen dat ik dat gevoel ook had toen ik hoorde dat alles dicht zat en dus niet werkte, het is een proces waar je doorheen gaat en het is natuurlijk niet echt zo dat je dat minder vrouw bent.

Vocht in je eileider is niet iets met spoed, het kan helaas lang duren voordat je aan de beurt bent. Bij mij heeft de eerste keer 4 maanden geduurd echt precies de wachttijd die daarvoor staat en de tweede keer ging echt heel snel anderhalve maand. Dit kwam omdat ik de pil al ben gaan slikken voor de operatie en dan kan je elk moment van de maand geopereerd worden anders moet je elke maand bellen als je menstruatie start en dan binnen de eerste twee weken mag je geopereerd worden.

Sterkte!

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik kon beide keren snel terecht; 1 maand en de 2e keer kon ik al met een week terecht (was een plekje vrij gekomen). Het is zeker geen spoedoperatie. Maar bij een kinderwens zou ik het niet uitstellen. Je wil toch verder met het traject. Het vocht van de hydrosalpinx kan niet wegtrekken.
    Ik kan mij indenken dat je een stukje vrouwelijkheid mist. Ik had dat in het begin ook. Naderhand merk je er hormonaal niets van aangezien je eierstokken blijven zitten.

8. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hihi ik heb mijn beide eileiders vrijwillig laten verwijderen. Via een kijkoperatie. Viel erg mee. Aan de ene eileider zat een hydrosalphinx (weer) en mijn andere eileider zat mijn darm verkleefd. Met een hydrosalphinx zijn je kansen op zwangerschap via ivf veel minder. Ik was er erg blij mee, want ik had er behoorlijk veel pijn aan, bij elke stoelgang. Ik voel mij op en top vrouw hoor, ook zonder eileiders.

9. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    M.eppel
    Bedankt voor je berichtje. Ik hoop ook dat ik snel aan de beurt wil. Want ik wil graag verder met het traject. Als de kansen groter worden door het verwijderen van beide eileiders dan doe ik dat. Want zoals ik al zei zijn dit de laatste cryo's van de laatste ivf. En we willen alles op alles zetten om uiteindelijk zwanger te worden en natuurlijk 9 maanden te blijven :)

10. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    M.eppel
    Dank je wel voor je reactie. Ik weet nog niet zeker wat de reden is van het vocht dus dat moeten we afwachten. Ook waarom het er zit. We hopen donderdag meer informatie te krijgen. Ik zal die info hier ook delen.

Deel Deze Pagina