Ivf waarschijnlijk niet meer vergoed na 43e

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Gerdatjuh, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja idd dat ook nog ja...

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Amen :)

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    ? Ja, dus? Dan nog ga je dat toch niet bij voorbaat zo regelen?
    Maar goed. Tis mijn mening maar ;)

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Precies, en je hebt recht op je mening, ik zal de laatste zijn om dat te bestrijden. Maar denk dat je hierin een beetje doorslaat ;).

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik hoop voor jou dochter dat ze nooit voor deze keuze komt te staan want dan zal ze weinig steun aan haar moeder hebben.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

'Bij voorbaat zo regelen', dan ga je er dus vanuit dat ouders met een enorm grote kinderwens bij wie het helaas niet op de natuurlijke manier lukt, sowieso een 'probleemkind' krijgen en dat zij daar 'bewust voor kiezen'. Dat is echt te hard en strookt volgens mij ook niet met de realiteit. In mijn omgeving is er ook een stel die dmv ivf met donorzaad een kindje hebben mogen krijgen. Voor die jongen is zijn vader gewoon zijn vader, en niet de man die alleen maar dat ene stukje leverde.

7. Purk

Purk Niet meer actief

In onze omgeving ook voorbeelden. Ik denk ook dat als je verder in de mmm komt en het hele proces doormaakt je steeds meer naar een eicel en zaadcel gaat kijken als 'onderdeel van het proces' en veel minder naar genetisch deel. Zo zou ik ook zonder moeite eicellen doneren en niet het idee hebben dat ik daarmee mijn potentiele kinderen afsta ofzo.

Daar komt bij dat elke kinderwens van oorsprong een egoistische keuze is uit eigenbelang. Of je nu in een zucht en een wip, of via adoptie ouder wordt. Als je zonder moeite ouder wordt van een slechte vader die wegloopt als je kind 3 is hoef je niet na te denken, want die dingen gebeuren, maar als je vol liefde een vreemde eicel gebruikt, moet je opeens alle consequenties oneindig afwegen en zelfs besluiten het niet te doen, want wat als....nee onzin.

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @minimuis, beetje jammer dat je mijn kind hierbij betrekt, die staat hier los van. Ik mag toch ergens fel op tegen zijn?
    Als mijn dochter iemand zou vermoorden, zou ik dr nog steunen.

@Nescio, misschien kun je eerst mijn post teruglezen, voor je die conclusie trekt.

@Purk, een kind heeft het recht om te weten wie zijn biologische ouders zijn, dát is de strekking van mijn verhaal. Zaad- en eiceldonatie binnen de familie vind ik nog wel ok (genetische verwantschap), van bekenden vind ik het al lastiger. Daarbij vind ik ook dat er een grens moet zitten op de 'maakbaarheid', hoe groot je wens ook is en het simpele feit dat het mogelijk is.
    Dat je door de mmm een andere kijk krijgt op ei en zaadcellen, tja dat zou kunnen. Zelf heb ik een biologische studie gedaan en ik heb dat duidelijk niet ;) Er zijn ook donoren die spijt krijgen, omdat ze de impact kennelijk pas inzien als het kind er eenmaal is..?

@Buffy, ik ben geen jurist en ken de wetboeken niet, maar ik denk dat men wil voorkomen dat een kind het recht op afstamming wordt ontnomen(?)
    Dit kan ik wel zo snel vinden:
    “Volgens het Burgerlijk Wetboek, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) en het VN-verdrag voor de Rechten van het Kind (IVRK) hebben kinderen het recht om hun biologische moeder én vader te kennen..."

Nou ja, ik hou dr mee op.
    Ik heb alleen maar reacties gegeven vanuit een standpunt, misschien hier en daar wat fel. Ik kan er overigens niet van wakker liggen dat mensen het wel doen hoor, maar ík vind het gewoon te ver gaan.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar jij stelt nu dat iemand met een enorme kinderwens maar van die wens moet afzien omdat er een kans is dat het kind in een identiteitscrisis komt.
    Als je zo redeneert kun je beter helemaal nooit meer kinderen krijgen, want of een kind nou in de baarmoeder of daarbuiten verwekt wordt en binnen een huwelijk of daarbuiten, de kans dat kind op de een of andere manier niet 100% functioneert hou je altijd.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nee, je bekijkt het verkeerd.
    Stel, je hebt een relatie en besluit uit elkaar te gaan. Maar de vrouw wil een kind en ze besluiten om daarvoor nog even zwanger te worden en daarna uit elkaar te gaan. Maar de man wil absoluut niets met het kind te maken hebben.
    Ik vind dat extreem egoistisch naar het kind toe. Puur omdat de vrouw graag een kind wil. Om zoiets met voorbedachte rade te doen.
    Tja, het gebeurt vast en zoiets kun je niet voorkomen, maar ik vind het niet kunnen.
    Dat een relatie tijdens of na de zwangerschap op de klippen kan lopen, is erg genoeg. Maar dat vind ik iets anders dan het met voorbedachte rade doen.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Uhm...ik snap niet zo goed wat dit met dit topic te maken heeft. :( En sowieso...iedere reden is uiteindelijk toch een "egoistische"reden om een kind te willen? Je wil een kind. Punt. En hoe je dat bereikt is in mijn ogen voor elke vrouw aan zichzelf. Ik zie niet in dat een kind daardoor meer of minder liefde zal krijgen.

Deel Deze Pagina