Dag dames, Vorige cyclus slikte ik 100mg, deze ronde 150 Mg, maar ik heb niet bijgehouden wanneer ik nu mijn ei zou hebben. Volgens de planning ben ik nu 1 dag overtijd. Maar ik weet niet of je met een hogere dosis clomid een latere eisprong hebt. Vorige cyclus slikte ik 100mg op dag 3-7, deze cyclus vanaf dag 5-9. Kan het daarom dat de eisprong later plaats zou hebben gevonden? Ik ben op vakantie dus nog geen test gedaan. Groetjes
Een hogere dosis Clomid zorgt er niet voor dat je later een eisprong hebt. Je zou juist verwachten dat je eisprong eerder komt in vergelijking met een lagere dosis. Met Clomid groeien follikels wel langer door voordat ze springen, dus in het algemeen genomen kan je cyclus wat langer zijn. Als je later begint met Clomid, kan het wel zijn dat je eisprong ook wat opschuift. Maar dat hoeft niet. Hier ook wel mee geƫxperimenteerd en het maakte niet veel uit of ik nou op dag 3 of dag 5 begon.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zit inmiddels op cyclus dag 34, slaap onrustig en allerlei steken in buik. We wachten rustig af want ik durf niet te testen, verwacht het namelijk ook niet deze maand Ik ben op dag 5 begonnen, vanwege de simpele reden dat ik clomid niet in huis had en dag 3 in het weekend viel haha. Ik lees verhalen dat een hogere dosis juist voor een eerdere eisprong zorgt, maar nu ik later ben begonnen dacht ik heet dat ook invloed. Maar bedankt Jippie dat je aangeeft dat dat eigenlijk vrij weinig invloed heeft.
Dag 34 en nog geen eisprong? Moet jij niet terug voor echo of bloedprikken? Bij mij alleen bloedprikken op dag 23 en als dan geen ei is geweest wekken ze menstruatie op en starten we hogere dosis.
Wel een eisprong gehad, wanneer exact weet ik niet. Mijn menstruatie zou volgens kalender twee dagen geleden zijn. Ik wacht nog even tot dag 36 en dan ga ik een testje doen mochten de rode duivels niet gekomen zijn
Je mag op cyclusdag 3 t/m 5 beginnen met Clomid. Later niet, omdat het dan geen effect meer heeft. Hier was dag 5 altijd standaard. Maar vanwege een vakantie wel eens uitgeprobeerd of mijn eisprong eerder zou komen als ik op dag 3 zou beginnen en dat was helaas niet zo. Dus ik denk dat twee dagen later beginnen ook weinig effect zal hebben. Waarom ben je overgestapt op een hogere dosis? Omdat 100 mg niet goed aansloeg? Het kan helaas zijn dat je ook op 150 mg niet goed reageert. Soms is een lichaam resistent voor Clomid en kun je beter overstappen op hormooninjecties. Aangezien je niet hebt bijgehouden of je een eisprong hebt gehad, kan het zijn dat je lichaam ook nu niet goed gereageerd heeft. En geen eisprong betekent helaas dat je ook niet ongesteld zult worden. Of heb je je eisprong duidelijk gevoeld? Heb je geen follikelmetingen om te kijken of de Clomid aanslaat? Of deze keer niet gedaan vanwege de vakantie? Maar ik hoop natuurlijk voor je dat er wel een eisprong is geweest en dat je zwanger bent, die mogelijkheid is er natuurlijk ook nog! Succes!
Dank je wel voor de uitleg! Het zou inderdaad allemaal kunnen, zolang ik geen bloed zie en geen test doe weet ik dus nog niet heel veel. Ik voel mijn eisprong altijd erg duidelijk. Deze maand ook. 100mg sloeg wel aan, maar blijkbaar rijpten de eitjes niet goed, vandaar 150 Mg. Mocht ik niet zwanger zijn nu, dan neem ik even rust van de MMM. Wie weet daarna over op hormooninjecties, al sta ik daar niet van te springen.