IVF word beperkt 2013

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Margha, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik kreeg vandaag een brief in de bus van mijn zorgverzekering met een aantal voorgenomen veranderingen waaronder een punt stond, dat IVF word beperkt, wat het precies inhoud staat er niet bij en word pas later precies bekend. Welke veranderingen er komen is nu nog niet zeker en of IVF daarbij staat dus ook niet.

Het zou toch niet waar zijn dat ze dit gaan beperken, ik hoop van harte dat dit punt word geschrapt.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    op independer staat dit:
    "Eerder was er sprake van dat er nog maar één IVF-behandeling per zwangerschap vergoed zou worden. Dit zijn er nu nog drie. Deze drie blijven volgend jaar gehandhaafd, maar er worden extra voorwaarden aan gesteld. Alleen vrouwen tot 43 jaar hebben straks nog recht op vergoeding van IVF-behandelingen. En vrouwen tot 38 jaar mogen bij de eerste twee pogingen maar één embryo teruggeplaatst krijgen."

De beperking zou dan liggen in leeftijd en aantal tp's

3. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ja ik leest het net. Ik dacht dat het aantal van 3 naar beneden zou gaan, maar dit is dus niet zo.

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    maak je geen zorgen; zie website van Freya over de afspraken die gemaakt zijn mbt IVF vergoeding. Het gaat inderdaad om afspraken mbt leeftijdsgrens enzo. (nog) niet mbt het aantal pogingen!

5. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Daar is wel sprake van geweest dat het er maar 1 zou worden. Toen is er onderzoek geweest naar de gevolgen en kosten van bv psychische begeleiding en de eis dat veel stellen dat meerder embryo's willen laten terug plaatsen bij 1 vergoede poging.
    Wat ook weer risico's met zich meebrengt en veel kosten.

Daarna is dit voorstel gekomen, door maar 1 embryo terug te plaatsen zijn er minder complicaties bij zwangerschap.

Weet niet of dit ook hetgeen is wat ze deze week bedacht hadden, maar is wel een paar maanden geleden voorgesteld.
    Dus pin me er niet op vast.

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Pfff, mn hart ging ff tekeer ! Ik dacht 'nee niet weer he?!'.

Was zo blij dat ze (Freya o.a.) het eindelijk voor elkaar hadden dat het bij 3x IVF bleef.. Laat ze dat zo houden !! Met 1x IVF heb je geeneens een behoorlijke kans.. laat staan de druk die er op je gelegd wordt wetende dat het je enige poging IVF is.. bah.

1 embryo terugplaatsen vind ik een goed alternatief.

De leeftijdsgrens vind ik dan weer minder..

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Veel ziekenhuizen in nederland hebben al een eigen leeftijdgrens van 42 jaar. Maar als je rond die leeftijd zit kan het inderdaad vervelend zijn.

Deel Deze Pagina