Clomid 2x daags, twee tabletten in één keer?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jaycey, Aug 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo dames,

Ik heb een vraagje. Mijn gyn schrijft telkens twee x daags 1 tablet Clomid voor. Toch lees ik soms dat sommige gyns één x daags 2 tabletten voorschrijft. Weet iemand of dit verschil uitmaakt? Ik heb namelijk altijd maar één eitje, en ik vroeg me af of, als ik in plaats van 2x 1 tabletje, 1x 2 tabletjes neem, misschien meer kans heb op meerdere eitjes. Of heeft dit er helemaal niks mee te maken?

Ik hoop dat iemand hier iets over kan vertellen.

Groetjes, Jaycey

2. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    hoi Jaycey, ik heb afgelopen maand voor het eerst 2 tabletten clomid per dag ingenomen...en het resultaat was een eerdere eisprong. Het scheelde wel 4 dagen!!

Groetjes

3. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik zou de gyn bellen of de apotheek!
    Ik moest van de gyn 2 op hetzelfde moment. Maar ik ben geen arts, dus even navragen lijkt mij het verstandigst!

4. radna

radna Bekend lid

Dec 3, 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi,

ik neem ze altijd tegelijk, en vroeg toen aan de gyn of dit goed was, hij zei toen dat t niks uitmaakte, of ik ze allebei 3 tegelijk og 3 xper dag nam. ik neem ze allemaal tegelijk vind dit makkelijker.

liefs radna

5. gigi

gigi Actief lid

hai jacey,

de bedoeling is 1x daags 100 mg dus 1x daags 2 tabletten tegelijk!

liefs Gigi

6. Alida27

Alida27 Actief lid

May 11, 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Ik slik ook Clomid 100 mg p/d..

Ik moest ze 's morgens en 's avonds innemen..

Maar wellicht verschilt dat per persoon en gyn...
    Zou het even navragen voor alle zekerheid!

Groetjes,Alida

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    ik moest er 1 sochtends en 1 savonds..
    xxx

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jaycey ik denk ook dat het niet veel uitmaakt en dat het voor het gemak handiger is om ze allebei tegelijk in te nemen, maar ik zou voor de zekerheid even navragen bij de gyn of anders bij de apotheek. Ben je inmiddels al begonnen met slikken?

9. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt voor al jullie reacties.

Ik ben vanochtend begonnen met de Clomid. Mijn gyn schrijft altijd 2x daags 1 tablet voor, dus ik heb besloten om me daar maar aan te houden.

Ik had 10 pilletjes gekregen, maar in de apotheek hadden ze het potje laten vallen. Kwam ik thuis, bleek 1 tablet kapot gegaan te zijn. Niet in twee stukken, maar in kruimels en één groter stuk. Die heb ik maar als eerste ingenomen, het grotere stuk en de kruimels. Hopelijk heeft dat verder geen nadelige gevolgen voor de groei van een eitje. Met Clomid heb ik altijd één eitje dat groeit. Dus ik hoop dat het geen effect heeft, dat het niet een hele pil was (ik bedoel 50 mg, want er zal vast wel iets verloren zijn gegaan).

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes, Jaycey

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Denk ook wel dat dat mee zal vallen, zoveel zul je echt niet gemist hebben. Maar wel slordig dat ze het potje laten vallen en niet meer controleren.

Share This Page