Eind december 2006 ontdekte ik deze site toen ik op internet zat. Omdat we net in hetzelfde schuitje zitten als vele van jullie wil ik ook hier mijn verhaal doen. Ik ben Mirjam en sinds november 2004 ben ik gelukkig getrouwd. In augustus 2006 zijn we doorgestuurd naar het ziekenhuis in verband met vruchtbaarheidsproblematiek. Uit de onderzoeken die we hebben ondergaan is gebleken dat bij mij alles goed is en dat mijn echtgenoot slecht zaad heeft wat alleen goed is voor IVF. Dit nieuws kwam best wel hard voor ons omdat IVF nooit onze eerste keuze was. Uiteindelijk zijn we op zoek gegaan naar informatie via internet en lectuur en deze week hebben we de knoop doorgehakt en zullen we 13 februari onze intake voor IVF krijgen. Graag zou ik langs deze weg ervaringen willen wisselen met mensen waar ook het zaad van de man slecht was en die via IVF toch een kindje hebben gekregen. Verder wens ik iedereen veel succes toe die net als ons hetzelfde meemaakt en hoop dat 2007 een vruchtbaar jaar mag zijn
Mijn man is ook verminderd vruchtbaar, maar wij weten nog niet waar we voor in aanmerking komen. Hoeveel zaadcellen had je man als ik vragen mag? Ook veel succus gewenst met alles.
Mirjam als je mee wilt schrijven.....er is al een topic geopend waar mensen schrijven die met IVF/ICSI bezig zijn. Sommigen beginnen er net mee of gaan er bijna mee beginnen. Anderen hebben al 1 of meerdere pogingen achter de rug. Hier schrijven mensen met verschillende achtergronden, maar ook mensen waarbij de zaadkwaliteit slecht is en alleen IVE/ICSI mogelijk is. Je bent van harte welkom.....
Welkom meis, Hier ook een stel met slechte zwemmers. Wij gaan voor de ICSI! Beetje ingewikkeld misschien maar wij hebben 6 IVF/ICSI pogingen in eigen cyclus gehad, helaas zonder resultaat, en beginnen deze maand aan de 1e standaard poging. De klap in je gezicht kan ik me nog herinneren als de dag van gisteren. Wat ben je dan van de kaart he! Heel goed dat jullie je goed hebben ingelezen en samen achter dit besluit staan. Ik hoop dat je gesprek naar het zin verloopt en je je kinderwens in handen van je ziekenhuis kan leggen. Het is een zwaar traject maar samen kom je er absoluut wel! Ik ga ook voor jullie duimen meid...en zie je graag op het IVF/ICSI topic! Liefs Elmo
Hoi ook wij kampen hiermee! We starten deze maand met IVF/ICSI. Ervaringen wisselen? Stuur een pb. Groetjes en SUCCES! Marjo ps: Hoeveel zaadcellen heeft je ventje?
Hoi Mirjam, Allereerst van harte welkom op het forum. Vervelend dat jullie slecht nieuws te horen kregen en in aanmerking komen voor IVF. Mocht je vragen hebben of wat dan ook, we staan voor je klaar. Succes. Groetjes, Elvira
Ook namens mij van harte welkom. Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen zijn wij aangewezen op ICSI obv slechte zwemmers. Ik hoop dat je komt meekletsen in het IVF/ICSI topic en wens je alvast heel veel suc6 met alles!
Suc6 met alles meid! Me vent heeft ook slecht zaad! Als het deze maand niet raak is(wat ik niet denk) dan beginnen we met IVF/ICSI. Groetjes Marjo
Ook jullie bedankt voor je reactie! 't Is fijn om op zo'n manier ervaringen te delen met elkaar! Ik wens ook jullie heel veel sucses toe! groeten Mirjam