Ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door eva10, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Hoi meiden,

In februari starten wij met onze 1e ivf behandeling. Hoe is de behandeling bij jullie verlopen en hebben jullie nog tips?

X

2. muk

muk Actief lid

30 aug 2012
    100
    0
    0
    visagie en haar stylist
    hoi eva,

Ik heb op 29 dec 2012 ivf gehad, de punctie viel mij enorm tegen, maar na de punctie is het goed te doen. Totaal heb ik 3x iui gehad en 1x ivf. En nu 4 weken 6 dagen zwanger.....
    Ik blijf duimen voor jullie allemaal.

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Hey, ik stap sinds vandaag in het ivf traject, nog geen ervaring dus, maar mijn verhaal staat in het topic " ivf wat nu?"

4. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Wij wete alles nog nie zo onzeker allemaal ... heb zondag me 3e i.u.i gehad en 28 januari gesprek of i.u.i wel zin heeft of dat ze overgaan op ivf / icsi .... terwijl het nog alle kanten op kan gaan ..

Ik wens jullie dames alvast veel succes .,

5. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ook wij zijn bezig met ons eerste ifv/icsi traject. Ik ben nu net begonnen aan de pil en moet dan volgende week vrijdag de eerste spuit gaan zetten (decapeptyl) om mijn cyclus stop te zetten.
    Dan heb ik op 14-2 de uitgangsecho en dan gaan ze pas beginnen met het stimuleren van folikels... dus ben in principe al wel begonnen, maar moet zeggen dat ik het eigenlijk pas vanaf het stimuleren pas écht spannend vind gaan worden...
    Kan dus tot nu toe nog niet heeel veel vertellen, maar misschien kunnen we wel onze ervaringen delen...

6. snoopy100

snoopy100 Actief lid

12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    Hoi,

Ook wij beginnen deze maand met onze 1e IVF poging. Spannend joh. Ik moet wachten tot de 1e dag van mn menstruatie (verwacht het ergens begin volgende week). Dan beginnen met Decapeptyl en vervolgens Menopur. Ben zo benieuwd hoe ik me zal voelen komende tijd, en of er genoeg eiblaasjes zullen groeien, en hoe de punctie zal verlopen.... Wat een onduidelijkheid allemaal hè?

Laten we elkaar op de hoogte houden!

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Eva10, spannend! Mijn ervaring is dat het mee viel ; ik zei altijd dat ik niet verder zou gaan dan IUI, maar uiteindelijk moesten we toch door met ICSI (zelfde als IVF maar dan kiezen ze ook het zaadje uit en brengen die rechtstreeks in bij het eitje).
    En ben blij dat ik het gedurft heb, want ben nu zwanger van onze dochter! Het is wel een zware behandeling qua hormonen enzo, maar iedereen reageert hier weer anders op. Ik had op zich niet veel bijwerkingen en hoop voor jou dat dat bij jou ook mee valt.
    Ik had 8 follikels bij de punctie en dat was ook prima te doen (kreeg een verdoving in m'n bil en een half slaaptabletje).
    Even tanden op elkaar en proberen te ontspannen en dan gaat het wel denk ik. Als de verdoving eruit is begin je je baarmoeder wel te voelen dat ze daar iets gedaan hebben, maar dan lig je lekker thuis op de bank!

Succes en u can do it!

8. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    mijn advies is lees niet te veel verhalen over de punctie iedereen is anders en elke punctie is anders. ontspanning is wel het toverwoord ;)
    het hormoon spuiten vond ik tegenvallen, 4 weken spuiten en 2 op een avond is toch een stuk heftiger dan gestimuleerde iui en was dan ook heel blij dat ik daar klaar mee was.

heel veel succes en hoop dat je snel een wondertje mag verwachten

9. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Lief jullie berichtjes allemaal! Hoop zo dat het bij ons snel raak is.. Het enige waar ik nog bang voor ben zijn de verdovende injecties in de baarmoedermond. Ik ben totaal niet bang voor naalden, maar dit idee vind ik toch niet zo fijn.. Morgen afspraak met de fertiliteitsarts voor de laatste uitslagen en dan hoop ik dat wij snel kunnen beginnen! Iedereen heel veel succes en hoop ook dat het voor jullie snel raak is!

10. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Wat spannend voor jullie!

Ik heb eigenlijk maar 1 tip; Geniet ook van andere dingen!

Het kan voor sommigen erg zwaar zijn, denk aan; hormonale schommelingen, onbegrip van vrienden/familie etc, planning voor afspraken, of het lukt misschien niet meteen. noem maar op.

Geniet dus van alles om je heen. Praat veel met elkaar en maak tijd vrij om iets leuks te doen. Als je wil zou je een dagboekje bij kunnen houden. Zelf een schriftje volschrijven of een fertiliteitsdagboek bestellen op internet.

Succes!

11. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier 2x ICSI gehad. Viel me mee; ook punctie. Zwaarder is periode erna (na teleurstelling) en emotionele impact. Medisch-technisch dus goed te doen.

besef dat iedere ervaring op zich staat; het zegt niets over jou. Het enige wat je kunt doen is randvoorwaarde creeeren (gezond eten/leven, ontspanning/afleiding, stress zo veel mogelijk vermijden) maar zelfs dat is geen garantie voor succes!

sterkte!

Deel Deze Pagina