2dagen overtijd na IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Rosanna24, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosanna24

Rosanna24 Lid

Dec 5, 2012
    6
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Ik zit nu op dag 17 na mijn eerste IUI.
    Ik heb op dag 14 een test gedaan, negatief.

Nu heb ik veel buikkrampen, mijn darmen zijn van slag, voel me moe en labiel.
    Ook heb ik al meer dan een week last van gevoelige tepels. Het lijkt allemaal op menstruatieklachten, maar die blijft tot op heden uit(gelukkig).

Zijn er mensen met dezelfde klachten symptonen of dezelfde ervaringen na eerste iui?? Ik heb ook geen idee hoe je je moet voelen na een eerste iui.

Mijn cyclus was altijd 29. Met de iui 30 en ik zit nu op 32.

Graag hoor ik jullie bevindingen.

Liefs Rosanna

2. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Hi Rosanna,

Ik weet niet of je medicijnen (hebt) gebruikt die je klachten kunnen veroorzaken.
    Sommige meds geven dezelfde verschijnselen als zwangerschaps/menstruatiekwaaltjes..

Anders even contact opnemen met je zkh. Je zou wel zwanger kunnen zijn en toch nog negatief testen als je te weinig HCG aanmaakt of minder gevoelige test gebruikt.

Of na een paar dagen weer testen..

Succes!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heb je ook Pregnyl of iets soortgelijks gespoten?

4. Rosanna24

Rosanna24 Lid

Dec 5, 2012
    6
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoetje en be happy:

Ik heb clomid en pregnyl gebruikt. Kan het daardoor zijn dat mijn menstruatie later komt?? Ik dacht dat dat met tien dagen uit je lichaam is?

Leen31 likes this.
  5. Mika03

Mika03 Bekend lid

Dec 26, 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Bij ons is het zo dat als je 16 dagen na IUI nog steeds niet ongesteld bent, je een zwangerschapstest moet doen. Wanneer deze positief is mag je bellen voor een echo. Heb je een negatieve test zou ik toch even bellen en het voorleggen aan ze, want je bent niet gaan menstrueren, maar ook geen positieven test te pakken. Misschien wordt het dan een bepaling in bloed.

Spannend hoor heel veel succes!

6. Mika03

Mika03 Bekend lid

Dec 26, 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Hoe staat het er mee? Ben je nog steeds overtijd of ben je ondertussen toch ongesteld geworden?

7. Rosanna24

Rosanna24 Lid

Dec 5, 2012
    6
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ondertussen ongesteld geworden vorige week maandag. Heb ook een bloedtest gehad en ik ben wel even zwanger geweest. Gelukkig nu wel door naar de volgende ronde. Morgen eerste fm!

8. lotje87

lotje87 Nieuw lid

May 16, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,

Rosanne, jammer dat het niet gelukt is, maar toch wel een beetje een "goed" gevoel dat het toch even gelukt is, nu weet je dat het wel kan lukken he.

hier ook een "probleem"
    wij zijn aan onze 5de iui bezig, normaal moest ik de 14de ongi worden, (normaal ben ik (sinds de iui) echt stipt, zou er zelfs een uur op kunnen zetten wanneer ik ongi moet worden) maar ik ben nog steeds niet ongesteld. mijn borsten zijn wel zeer gevoelig, soms wat krampachtig gevoel in mijn onderbuik, voel me slap, en als ik op mijn buik lig om te slapen, gaat dat niet want het doet pijn en 's nachts word ik wakker om te moeten plassen. (heb ik anders niet)
    Nu hebben we gisteren avond (rond 22.00u) een test gedaan (van life test) maar hij was negatief, we hadden hem laten liggen, en toen men vriend deze morgen om 4 uur op de test keek stonden er 2 streepjes. en nu weten we niet wat te denken
    herkent iemand dit?

grtjs

9. Liever

Liever Lid

Jan 5, 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    #9 Liever, May 16, 2013
    Last edited: May 16, 2013
    @Lotje87: herkenbaar verhaal, na alle 11 iui's werd ik altijd op dag 11 na de behandeling ongesteld. Nu zit ik na de laatste iui op dag 13 en ben ik nog steeds niet ongesteld. We kregen natuurlijk ontzettende hoop en hebben gisteravond een test gedaan (kv 2 voor 5 euro) maar die was negatief. Nu had ik wel lichte urine dus weet ik niet of dat meespeelt in de uitslag. Ik las daar in de gebruiksaanwijzing wel dat na 5 minuten je de test niet meer af mag lezen omdat hij kan veranderen in positief. Ik heb hem dus maar weggegooid en niet meer naar gekeken. Denk dat we beiden af moeten wachten, slopend he!
    Ik werd vanmorgen wakker met zere borsten (aan de zijkant) en soms voel ik een soort van pijntje in mijn tepels. Maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden, dus dat zegt niks. Ik krijg nu ook last van mijn onderrug, dus waarschijnlijk houd mijn lichaam me behoorlijk voor de gek deze laatste keer!

Ik heb nog wel een vraagje: maandag (dag 10) kreeg ik een enorme slijmprop in mijn onderbroek, ik dacht dus dat ik ongesteld werd. Het was precies het slijm wat ik tijdens mijn ei ook heb. En het zit er nog steeds. Herkent iemand dit?

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Pregnyl schijnt juist je luteale fase te verlengen.
    5000 eenheden is na gemiddeld 8 dagen wel uit je lichaam en 100000 eenheden na 14 dagen.

11. Dit is geen persoonlijke aanval naar jou, maar ik vind dit altijd zo'n vreselijk domme en kwetsende opmerking. Wat heb je er in godsnaam aan dat je weet dat het 'kan'? Wat heb je aan zwanger raken als je alsnog geen gezond kindje op de wereld kunt zetten? Op het forum zijn tig vrouwen die meerdere (vroege) miskramen hebben gehad, en ik denk dat zij het allemaal met me eens zijn dat een gewone negatieve test veel minder pijn doet dan een (vroege) miskraam. Ik heb echt nog nooit een goed gevoel overgehouden, ook niet een beetje, aan een miskraam.

Ik hoor deze opmerking wel vaker en ik begrijp echt, echt, echt niet dat mensen er zo over kunnen denken..

12. lotje87

lotje87 Nieuw lid

May 16, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @liever

Heb je achteraf niet meer gekeken naar de test?
    bij ons ook na een aantal minuten mag je niet meer kijken, maar mijn vriend deed het wel en hij was positief, en hij kon niet wachten en heeft naar de dokter gebeld en dokter vond het verstandig om bloed te laten prikken.
    de dag dat ik normaal ongi moest worden had ik ook buikpijn en lage rugpijn, dus ik dacht dat ik ongi ging worden ik was zelfs zeker :), maar 2 dagen later nog steeds niet en mijn borsten deden pijn en mijn buik voelde raar, heb ook een aantal dagen slijm gehad. gisteren avond mochten we bellen voor de uitslag, en eindelijk hadden we positief nieuws.
    hopelijk krijg je ook goed nieuws

13. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Shaddixxx, Ik snap jouw reactie helemaal! Als ik zelf een miskraam zou hebben gehad zou ik er ook zo over denken en ik zou het ook nooit als iets positiefs of iets goeds kunnen zien. Nu heb ik nog nooit een positieve test gehad, dus ookal zou ik er natuurlijk helemaal kapot van zijn, zou het voor mijn gevoel een stapje dichter bij kunnen zijn, dat ik dan weet dat een bevruchting iig mogelijk is. Ik zou dan iets meer weten zeg maar. Bij een eventuele tweede miskraam zal ik er precies zo over denken als jij denk ik. Ik vind het ook wat ongelukkig gekozen van Lotje en denk dat het inderdaad mensen kan kwetsen, maar deels kan ik dus wel snappen hoe zij erin staat.
    Rosanne, sterkte met het verwerken! en met nieuwe moed maar weer naar de volgende poging. X

Indyencoon likes this.
  14. Ja, er zijn vrij veel mensen die zo denken. Dit was ook vooral om te laten zien dat dat dus NIET is hoe het werkt.. Er zijn ontzettend veel vrouwen waarbij een bevruchting prima lukt (kijk naar IVF/ICSI) maar het innestelen niet, of waarbij het een tijdje later alsnog mis gaat.. Dan heb je echt niets aan die bevruchting. Geen kinderen kunnen krijgen maar 'in ieder geval weten dat het bevruchten kan lukken', daar kun je helemaal niets mee.. Meestal hou ik m'n mond maar gewoon, omdat mensen gewoon niet beter weten, maar dit vind ik een van de pijnlijkste opmerkingen en als je er niets over zegt weet een ander dat misschien ook niet.. Daarom :)

Als een kindje dood geboren wordt of binnen een paar dagen overlijdt zeg je ook niet 'Nou, je weet nu in ieder geval dat je een bevalling kunt doorstaan!', bijvoorbeeld.. Zulke opmerkingen kunnen echt keihard aankomen bij degene die door een miskraam heen gaat.

15. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Van mij uit ook geen aanval maar toen ik mijn miskraam kreeg heb ik vrijwel van IEDEREEN deze opmerking moeten horen. Ik was mijn baby kwijt maar 'jaaa ik wist wel dat het kon'. Nou de eerste keer zwanger duurde 3 jaar,misschien de volgende zwangerschap weer 3 jaar,dan kan het dus inderdaad. Ik wil voor iedereen zeggen: alsjeblieft,gebruik deze opmerking niet! Zeg gewoon dat het kut is dat het is misgegaan daar hebben mensen meer aan.

16. Rosanna24

Rosanna24 Lid

Dec 5, 2012
    6
    1
    0
    NULL
    NULL

Hoii lotje,

Late reactie maar ben erg benieuwd of je nu zwanger bent??
    Ik heb namelijk vorige week hetzelfde gehad en daarna andere testen gedaan en die waren positief!!!

Share This Page