Ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door latertje, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. latertje

latertje Lid

3 jan 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Vorige week ben ik naar het ziekenhuis geweest ( na veel voorafgaande onderzoeken) en de gyn. Heeft voorgesteld om metten met ivf te gaan beginnen ivm met leeftijd (38) ik was natuurlijk heel blij dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren maar ben er tegelijk best een beetje bang voor. Ik kreeg een recept mee en ging naar huis met een tas vol spuitjes en inwendige pilletjes. Kan iemand mij haar ervaringen vertellen?
    Ook zit ik een beetje met m'n werk, ik heb mijn werkgever net een mail gestuurd waarin ik alles uitleg, maar ik hoop dat hij er begrip voor heeft
    Graag hoor ik jullie ervaringen

2. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Geen ervaring, maar wil je wel heel veel succes wensen !
    Waarom zou je werkgever geen begrip hebben voor jullie wens?

Nogmaals veel succes en hopelijk is het snel raak :)

3. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
  4. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
  5. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Spannend!! En inderdaad wat krijg je een boel medicatie he.
    Met ivf moet je een aantal keer vlak op elkaar naar het ziekenhuis voor een meting van de eicellen dit is een afspraak van ongeveer 10 min
    Misschien kan je van je werk even vrij krijgen of verlof dat je het later inhaald
    De dag van de punctie zou ik helemaal vrij houden en deze dag lekker rustig aan doen thuis

Zet hem op

6. latertje

latertje Lid

3 jan 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje late reactie van mijn kant sorry, ik heb inmiddels een eerste ronde erop zitten, ik heb geen last gehad van de hormonen en de punctie waar ik zo tegenop zag is me heel erg meegevallen. Helaas geen eicellen gevonden. Ze denken dat ondanks de hormonen mijn eisprong toch zelf op gang is gekomen dus deze ronde is alles voor niks geweest . Ik heb een gesprek met mijn behandelend arts gehad en hij heeft me nu een recept gegeven voor een zwaardere hormonenkuur. Ik moet eveneen maandje overslaan dus eind augustus ga ik het nogmaals proberen

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je zegt 'geen eicellen gevonden', maar je hebt wel een punctie gehad. Er waren dus follikels, neem ik aan? Hoeveel follikels zijn er aangeprikt? Ik vind het verhaal over een eigen eisprong die roet in het eten gegooid zou hebben een beetje wazig eerlijk gezegd... Tenzij je maar 1 follikel had, maar dan hadden ze je punctie niet moeten doen. Beetje dure poging zo.. :(

8. latertje

latertje Lid

3 jan 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry dat ik niet heb gereageerd was er even helemaal naar (onzeker ) van allemaal. Ik had 5 follikels die zijn allemaal aangeprikt maar naar wat ik ervan heb begrepen zat er niks in? De gyn zei dat dat maar 2x per jaar voorkomt van alle behandelingen. En dat waarschijnlijk mijn eisprong toch zelf op gang was gekomen. Ik snap er helemaal niks van.
    Nu moest ik een maand wachten en ik verwacht over anderhalve week weer ongesteld te worden. Deze keer moet ik ipv op de 3e dag op de 2e dag beginnen met spuiten, en ipv 1 spuit, 2 verschillende spuiten per dag.
    Ja het is idd een dure poging want nu blijven er maar 2 pogingen over.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als alle vijf de follikels 'gesprongen' zouden zijn ipv leeg, dan zou je dat zien op de echo. Ik ben eerder bang dat er dus geen eicellen inzaten. Ik hoop dat bij je volgende punctie er wel eicellen gevonden worden.

Deel Deze Pagina