Hoe lang wachten op cryo terugplaatsing in VU? ervaringen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anne1977, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Deze maand meer eerste terugplaatsing van mijn eerste ivf poging gehad maar helaas een negatieve test.
    We hebben 1 cryo in de vriezer. Wij willen die het liefst in febr terug geplaast hebben.
    Nu heb ik begrepen dat het nogal druk is met cryo's in het VU en dat er bijna niemand meteen de eerste maand bij aanmelden ook echt kan.
    Wat zijn jullie ervaringen? Hoe lang moesten jullie wachten?

Wij kunnen de terugplaatsing niet in januari hebben, maar zou het ivm wachtlijst wel handig zijn me in januari aan te melden zodat we evt in febr aan de beurt zijn?

Groet Anne

2. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb nog geen eigen ervaringen maar ik had bij mijn ziekenhuis begrepen dat er een wachtlijst was voor cryo's van 5 á 6 maanden. Aan de andere kan heb ik hier op het forum iemand die eigenlijk de maand erna al terecht kon.

3. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hoi ja dankje.
    Ik denk ook dat dat per ziekenhuis verschillend is, vandaar dat ik ervaringen zoek van mensen bij het VU. :)

Groetjes Anne

4. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Mijn ziekenhuis werkt in samenwerking met de VU, mijn terugplaatsing en eventuele cryo's vinden ook plaats in de VU. Dus die wachtlijst voor Cryo's was in het VU. Als we eenmaal begonnen zijn met terugplaatsen van cryo's dan is de wachtlijst er niet meer en kan het voorkomen dat je een keertje moet overslaan.

Degene op Zwangerschapspagina heeft ook de terugplaatsing en cryo terugplaatsing in de VU gehad. (samenwerking met een ander ziekenhuis)

Ik had niet gereageerd als ik de terugplaatsing niet in het VU had gehad. :)

5. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Oh haha sorry, nee dat had ik idd niet begrepen!
    Jeetje een paar maanden? Dat is best een tijd he?

Ik zal het ziekenhuis zelf ook eens vragen wat hun ervaring is op dit moment!
    Succes met je terugplaatsing morgen!

6. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    niemand verder?

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik ben ook benieuwd! Hopelijk heb ik deze poging 1 of 2 cryo's. (Ook zo belachelijk dat ik dat pas binnen 3 weken hoor, terwijl zij het nu al weten).

8. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    niemand verder met cryo ervaring in het VU?

9. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Hoi Anne,

Ik zou ze gewoon bellen, dan weet je het! ;)

Succes!

10. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel eerder gelezen dat een cryo terugplaatsing lang kan duren bij het VU.

@Doortje: heb je al gehoord of je cryo's hebt? In hun brochure staat dat ze dat binnen drie weken schriftelijk melden of er wel/geen cryo's zijn. Die drie weken zijn bij mij al om maar nog steeds niets gehoord. Heb navraag gedaan en heb geen cryo's maar wel vreemd dat ze niets officieel laten horen.

11. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey Linda, wat raar! En slecht ook vind ik! Bij mij zijn de 3 weken nog niet om, maar ik moest vandaag voor de zwangerschapstest en toen heb ik het gevraagd. Ik heb 4 cryo's, maar hopelijk heb ik die pas nodig voor een tweede kindje...

12. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Ik heb het al gevraagd aan het zkh maar ze " kunnen" er niks over zeggen. Wachtlijsten doen ze niet aan... Althans niet om je vast op te zetten. Ze kunnen een max aantal aanmeldingen per dag hebben, gaan ze daar overheen dan schuiven ze je door en dan heb je de maand erna wel voorrang op de mensen die zich voor het eerst aanmelden..

Ik kreeg netjes binnen 2 weken een brief van het VU!
    Doortje succes! Hoop ook dat je ze voorlopig niet nodig hebt!

13. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Anne, ik loop in het Flevo, in samenwerking met het VU, mijn cryo's liggen, of beter gezegd, lagen in het VU opgeslagen. Ik heb een rustmaand moeten nemen na de verse terugplaatsing, dit vanwege protocol, lichaam moet herstellen. Toen aangemeld voor cryo 1. Ik kon gelijk terecht. Helaas mislukt. Meteen door voor Cryo 2 en die is wederom zonder wachtmaand of overlaan, afgelopen vrijdag terug geplaatst. Ik heb dus goede ervaringen en heb niet hoeven wachten.

Nu ben ik wel wat ouder, ze kijken ook naar leeftijd. Als er teveel aanmeldingen zijn, gaan de oudere dames voor de jonkies.

14. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hey Anne,

Weet je inmiddels al wat meer? Ik heb volgende week donderdag een gesprek in het AMC mbt het terugplaatsen van een cryo (heb helaas met 8.1 weken een miskraam gekregen). Ben benieuwd wat de procedure is in het AMC!

Hoe gaat het voor de rest met je?

Groetjes!

15. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Nee palmboom! Dat meen je niet! Jeetje joh dat heb ik helemaal gemist... ( heb ook een klein beetje afstand genomen van ZP in deze rustperiode)
    Wat een verdrietig nieuws zeg!
    Met mij gaat het op zich heel goed, de rustperiode is wel even goed voor mij... Wil er ook niet te veel over nadenken, beetje kop in het zand steken zeg maar...
    Is deze week een jaar geleden dat ik zwanger was van de eerste bbz en ben wel verdrietig dat we een jaar later nog steeds niet zwanger zijn.

Sterre, bedankt voor je reactie, ik gok dat wij dezelfde leeftijd hebben? Gezien onze namen?

16. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ja, afstand nemen is goed!! Probeer ik ook te doen :).

Fijn dat de rustperiode je goed doet! Ik merk dat ik alleen maar heel snel door wil, maar weet niet wat het protocol is van het AMC (weet ik donderdag meer over)... Door de PGD heb ik veel moeten wachten en ben denk een beetje wacht-moe :)

Kan me voorstellen dat het een moeilijke week was vorige week... Dikke vituele knuffel!!

Deel Deze Pagina