IVM (let op: geen IVF)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cimbomlu, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    op het nieuws:

Eerste IVM-baby in Canada geboren
    Voor het eerst hebben Canadese wetenschappers een baby geboren laten worden uit een eicel die in het laboratorium was gerijpt.

Doorbraak
    De methode, in vitro maturation (IVM), is een doorbraak. Tot nu toe was het alleen mogelijk met eicellen die bij de vrouw zelf waren gerijpt met behulp van een -tijdrovende- hormoonbehandeling.

PCOS
    De behandeling is nu getest bij vrouwen met PCOS (polycysteus ovarium syndroom), die onvruchtbaar zijn doordat de eitjes niet rijpen. De onderzoekers zien ook hoop voor vrouwen die door kanker vruchtbaarheidsproblemen hebben of krijgen.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik had het inderdaad al gelezen ja...techniek staat voor niks he!
    Das echt een lab-baby!
    Super dat de mogelijkheid er is...als er nou maar wel secuur mee om wordt gesprongen.

3. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik las het ook op teletekst..
    Echt een oplossing...
    Zou me er zo voor aanmelden, maar helaas zal het nog wel tijden duren voordat dit hier in Nederland beschikbaar zal zijn.

Zal echt een oplossing wezen voor PCOS patienten..

Ik heb vorige week net weer te horen gekregen dat mijn PCO weer terug is na een leo bahandeling 5 weken geleden..

4. Niet meer actief

Ik las idd net wat op het internet, maar wat is nou het verschil tussen IVF en IVM?

5. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
  6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    kleine moeite om het op te zoeken maar goed...

zoals je bovenaan bij vruchtbaarheidsbehandelingen kunt lezen, is IVF het samenbrengen van eicellen en zaadcellen tot er bevruchting heeft plaatsgevonden, en het embryo wat daaruit ontstaat wordt terug geplaatst in de baarmoeder.

bij IVM zijn de eicellen buiten het lichaam gerijpt wat tot dusver niet mogelijk was, vrouwen met pco werden met hormonen behandeld om er voor te zorgen dat hun eicellen rijpen en met IVM gebeurt dat dus in het lab....de rest zal wel hetzelfde vergaan als bij IVF na rijping samenbrengen met zaadcellen...

7. geitje

geitje Actief lid

7 jun 2006
    128
    0
    0
    ehm ze hebben deze techniek bij mij in januari dit jaar al voor gesteld. Inmiddels is deze techniek al weer aan banden gelegd door de bakellende regering. tis nieuw en ze weten t allemaal niet, dat ze ervan afblijven... helaas wij zaten er aan te denken om met deze behandeling te beginnen.

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    sorry hoor maar wat onaardig? Er wordt toch niet specifiek aan jou gevraagd wat het is? En waarom geef je dan toch antwoord als je vind dat iemand het zelf had kunnen / moeten opzoeken?

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    had jij of ieder ander het geschreven had ik het gewoon simpelweg uitgelegd wat het verschil is, maar bij swissa heb ik het idee dat ze gewoon echt de moeite niet wil nemen om iets op te zoeken omdat ze het te veel moeite vindt of liever een ander de moeite laat doen, ...dus tja misschien idd ietwat onaardig, maar misschien dat ze ook zelf eens een keertje de moeite kan nemen om iets op te zoeken...

daarvoor had ze enkel hoeven te kijken bij het bovenste gedeelte als je op vruchtbaarheidsbehandelingen klikt.....

Gr.smoekie

Edit: post aangepast door moderator

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

HALLO
    Jonge jonge zeg...waar gaat dit nou weer over!

Je hoeft inderdaad niks op te zoeken als je dat te veel moeite vindt. Dat doe je toch echt jezelf aan.

Elmo

11. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Op bijna alle vragen die op dit forum gesteld worden zijn elders antwoorden te vinden.

Erg kort door de bocht zo'n reactie.

Cellie.

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja ieder zijn eigen mening cellie....

je hebt gelijk dat idd op elke vraag overal wel het antwoord op te vinden is, maar soms kan ik me wel eens irriteren dat mensen gewoonweg totaal de moeite niet nemen om ff 1 pagina terug te klikken en dan ivf aan te klikken boven vruchtbaarheidsbehandelingen...

tis meer moeite om de vraag te stellen soms dan het opzoeken van een antwoord...

en tja zo onaardig vond ik mijn antwoord niet naar swissa hoor, vertelde haar enkel dat het een kleine moeite was om (zelf) op te zoeken om haar vervolgens duidelijk het verschil uit te leggen dus wat daar verkeerd aan is? denk de lengte van de tenen ;)

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En weer ON-topic graag.

Kwebbel

14. smoekie

smoekie VIP lid