Ik ben een tijdje weggeweest, die rustpauze heeft me wel goed gedaan, er ff niet aan denken Het hoge woord is eruit, het word nu toch IVF. Ik vind het echt onwijs eng, de punctie daar zie ik zo tegenop! Mijn vriend is al 3 maanden gestopt met roken, zijn zaad word nog getest (volgende week) Maar nu is mijn LH waarde gestegen tot 23:x Dus nu word het alsnog IVF, het duurde nog wel ff voordat het doordrong, stond halverwege de sportles en stond bijna te janken. We hebben de 16e al een intake en voor de kerst hebben we er hopelijk al een hele behandeling opzitten. Dat maakt me juist zo bang, ik wil niet wachten, maar oh die punctie. Ik was van de pijn al flauwgevallen tijdens de bmfoto, hoe moet dit dan wel niet gaan Probeer er nog niet aan te denken en mijn mannetje zal me zeker steunen, maar ik voel het, hij niet! Hopelijk is het niet nodig en hebben we geluk deze maand, we zullen het dinsdag weten8) blijf toch stiekem hopen....... Groetjes San
Hey meis, Ik kan me voorstellen dat je het heel erg eng vindt. Ik zag ook tegen de punctie op en het is mij echt 100% meegevallen!! Het is voor iedereen anders hoor. Bij welk ziekenhuis ben je? Liefs
Hier ook een positief berichtje. Vond de punctie ook enorm meevallen. Niet dat ik fluitend op die stoel zat maar ik had me op het ergste voorbereid en toen viel het enorm mee. Misschien kwam het wel dat ik echt hele grote follikels had en ze niet echt op mijn buik hebben moeten drukken maar toch. Heel veel succes, ik begrijp wel een beetje hoe je je voelt. Bij ons is het namelijk ook heel snel gegaan. En dan heb je toch minder tijd om aan het idee te wennen.
Hey Dolfijntje, Ik snap heel goed dat je er tegen op ziet maar geloof mij het valt reuze mee! Laat je niet bang maken door horror verhalen die je op internet leest. Bij mij was het zelfs zo gek dat ik na de punctie, stijf van de valium nog in de punctie kamer, keihard riep: OW dit viel mee doe nog maar een keer. Was toen wel niet helemaal me zelf Een BM foto heb ik nooit gehad dus daar kan ik niet meer vergelijken. Het is normaal dat je bang bent, maar laat je niet gek maken!
Dolfijntje hier nog iemand die zooooo bang was voor de punctie. Echt zag er al maanden van tevoren tegenop... maar ook mij is het zooooooo meegevallen! En dacht echt dat t superlang zou duren, maar voordat je het weet is het voorbij! Echt serieus, het stomme was dat het inbrengen van de echoscoop het allermeeste zeer deed omdat ik zo gespannen was Helaas moet ik ook nog een behandeling, dus weer een punctie. Hopelijk kan ik me dit keer iets beter ontspannen. Heel veel succes! Je kunt t!
Dolfijntje, Een IVF-behandeling is een hele belastende en emotionele behandeling, alle ups- en downs met alle uitslagen, stap voor stap steeds weer verder. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik de puncties echt 100% vond meevallen, probeer je goed te ontspannen en laat het allemaal over je heen komen. Spreek je angsten ook uit naar de verpleegkundige en zij kunnen dan ook alles er aan doen om je op je gemak te stellen. Ik ga je volgen..............heel veel succes!!!
Bedankt allemaal voor de lieve woorden! Ik had juist met de bmfoto, dat ik er niet tegenop zag, had verwacht dat het wat ongemakkelijk gevoel zou zijn! Dat liep dus ff iets anders, ik ging echt KO van de pijn! Buiten dat, heb ik ook een fobie voor naalden, mijn vriend doet ook alle hromoonprikken geven, de schat! Ik ga zeker mijn angsten uitspreken en bij de intake ook vragen wat de opties zijn. maximale verdoving met minimale naalden!! Hi Bright, Wij lopen bij Meander Elisabeth in Amersfoort en moeten voor de IVF naar UMC. Hi Kleintjevoorons, Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap Die valium, kreeg je die in pilvorm? Denk dat ik ook wel een paar kan gebruiken dan hihihihi Iedereen ook sterkte, zag een paar tp, spannend hoor... Ik zal hier mijn verhaal bijhouden. 6-10 is weer een NOD (ik blijf duimen)
Ik kreeg de valium inderdaad in pil vorm. Bij ons werd pijnstilling en kalmerings middelen standaard aangeboden. had naast de valium nog een zetpil pijnstilling en paracetamol gekregen. En dankje voor de felicitatie!
Hey Dolfijntje, Ik heb geen ervaring (nog) met eventuele puncties maar ik wil je wel heel veel succes wensen! Wij lopen/liepen trouwens in hetzelfde ziekenhuis!
Ik heb het allemaal alleen moeten doen en vond het ook doodeng... (ik ben nl. alleenstaande moeder)... Maaaaar... ik heb er helemaal niets van gevoeld! Echt helemaal niet... Heerlijke pijnstilling gehad hahaha.... Ik kon meekijken op het scherm als ik dat wou, maar ik had zoiets van... Laat mij hier maar gewoon lekker liggen hahaha.... Heeerlijk high bijna hihihihi... Het is mij zooo goed meegevallen dat ik voor een 3e kindje ga... 2e door middel van IVF... Maar meid... Zoals hier al eerder gezegd is... Spreek je angsten uit naar de verpleegsters en artsen toe.. Zij zijn er voor je en kunnen je het best geruststellen. Zeg ook dat je bang voor naalden bent... Het komt vast allemaal goed en tis voor een heel goed doel... Succes!
Hey meis, Ik kreeg voor de rust in mijn koppie een tabletje Dormicum voor de punctie. En daarnaast nog een infuusje met Fentanyl. Ik hoop dat ze dat in het UMC ook doen. SUcces meid
Ik kreeg de avond voor de punctie 2 tabletten oxazepam om goed te kunnen slapen (en dat ging ook heerlijk!) En 1 uur voor de punctie nog 1 tabletje oxazepam. En vlák voor de punctie een infuus met wat pijnstilling. Een punctie zonder pijnstilling doen ze volgens mij bijna nergens. Of althans: er is altijd wel iets van pijnstilling te krijgen volgens mij.
Een collega van mij heeft een baarmoederfoto en ook wel eens een punctie gehad. Zij ging zowat dood tijdens die foto. De punctie viel voor haar in het niet, ten opzichte van de baarmoederfoto. Ik heb zelf ook een punctie gehad en was ENORM nerveus. Dit heb ik besproken met de arts en zij hebben me oxazepam (valium, dat haalt de angst weg) en morfine (spuitje in mijn bil) gegeven. Ik heb niets, maar dan ook niets gevoeld! Ik was heel high! Enig minpuntje is dat ik me ook bijna niets meer herinner. Maar dat liever dan pijn. Dus als ik jou was zou ik het heel serieus gaan bespreken! Ik wens je heel veel succes toe! Ik mag hopen dat het net zo pijnloos mag gaan als bij mij. Zet 'm op meid! Lola2
Hey Dolfijntje, helaas ook starten met IVF? Spannend allemaal he? Meid laat ehet gewoon over je heen komen allemaal, meer kun je neit doen helaas. Ik heb waarschijnlijk woensdag de punctie, ik zal je laten weten als het doorgaat hoe het is geweest. Sterkte met alles!
Oh Zora wat spannend! Ben benieuwd, ben je zenuwachtig?? Wel fijn dat je zo snel terecht kan. Ik zal voor je duimen woensdag Dan moet mijn mannetje zijn zwemmers weer inleveren om te kijken of het niet roken geholpen heeft! Ik ga zeker voor extra verdoving, hoe dan ook.....
eh een punctie zonder pijnstilling doen ze in het flevo ziekenhuis in alemere. Ik heb daar 2 keer een puncie gehad de eerste keer zonder iest en de 2e keer met diazepam (valium). De 1e keer was een hel de 2e keer een stuk minder pijnlijk en zo klaar.
Nou ik ben net terug en het is me echt meegevallen, ik heb alleen een zetpil Diclofenac en een zetpil Paracetemol gehad en rechts aanprikken voelde ik bijna niets van alleen wat menstruatiekramp, links was pijnlijker, en hebben ze alleen de grote follikels gepakt en de kleine laten zitten. Ik wilde eerst ook een roesje maar ben achteraf blij dat ik het niet gedaan heb. Liefs Zora
Oh wat goed zeg! En hoeveel hebben ze eruit gehaald? 10-10 tp echt spannend zeg. Ik zal voor je duimen. Een roesje? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Sorry als ik veel vraag, maar wil alles weten hahahaha Heb ook nog nooit in mijn bewuste volwassen leven een zetpil gehad!!!! Je was naar het UMC toch? Zijn ze daar aardig? En geduldig?
Ja, was in het UMC en de arts en verpleegkundige waren echt ontzettend aardig en rustig en probeerden je echt op je gemak te stellen en legden alles rustig uit. Omdat ik links wel vrij veel pijn had zijn ze daardoor ook gestopt en hebben de kleinere follikels laten zitten. Rechts was echt een 'eitje' (haha). In totaal zijn er 15 eicellen gevonden, ik had meer dan 25 follikels maar weet niet precies hoeveel er aan geprikt zijn. Een roesje is dat je een beetje van de wereld bent. Een beetje een dronken gevoel, maar dat doen ze niet standaard in het UMC. Die zetpillen krijg je al mee met alle medicijnen en kun je gewoon zelf nemen voor de tijd. Het zijn ook niet mijn favorieten haha...maar het heeft wel geholpen en dan vooral voor de napijn denk ik. Net na de punctie in de uitslaapkamer had ik een erg pijnlijke buik, maar tegen de tijd dat ik in de auto zat en we naar huis gingen (15 minuten later) was de pijn al helemaal weggetrokken en niet noemenswaardig meer. Als je nog verdere vragen hebt brand maar los....
Pffff nu gaat het ECHT beginnen! Gister liepen we het zh uit met een tas vol met medicamenten De 26e gaan we beginnen met de Decapeptyl, dan w88 op ongi en 6 of 13 nov met de Gonal F beginnen. Dan word ook de 1e fm afgesproken. Daarna word de rest besproken, ze heeft wel al opgeschreven dat ik graag iets wil om de avond voor de punctie goed te slapen, ik weet nu al dat ik dan wakker ga liggen. Had vannacht al een droom over de punctie, hihihi ik weigerde in de stijgbeugels te gaan liggen, zag mijn vriend door een raam staan kijken en ook gitaar spelen (kan hij niet eens!!) hahaha Vertel ik het hem vanmorgen, zegt ie stel je niet zo aan pffff hij heeft makkelijk praten. Maar hij mag me fijn bijstaan Ze had wel heel goed nieuws over het laatste zaadonderzoek, was duidelijk verbetering. Mocht er te weinig eitjes zijn voor IVF, word het omgezet naar IUI, dus ik werd daar wel erg vrolijk van, dan doe je het niet voor niks! ;P Ik krijg dus niet die vaginale balletjes waar ik andere mensen over heb gehoord, ik moet nog pregnyl spuiten na de puntie en tp! Weet niet wat nou beter is, die balletjes moet je toch tot 12 dagen na de puntie/tp inbrengen? Pfff zou daar echt gek van worden, maarja al die prikken ach ik sleep me er wel doorheen. Het begon me al te duizelen toen ik al die dozen zag *het is voor een goed doel* *het is voor een goed doel* *het is voor een goed doel* (mijn nieuwe mantra) Dus als alles goed is eind van de maand november.......spannend en dan weer wachten, maar dan is het december en toch een fijne drukke maand (ook op mijn werk kinderdagverblijf) **droom: zou toch wel een leuk kerstkadootje zijn** Ik ga de komende week nog ff prikvrij genieten