Mae Fee/Fay Maevi Onze beste vrienden hadden de naam van de jongste ook geraden toen ik 38w was. Gewoon uit t niets zeiden ze op een avond, goh ik denk nu echt dat het .... wordt vind dat zo bij jullie passen. just wave and smile. Niks laten merken. Toen we 1.5w later belde om te vertellen dat hij geboren was geloofde ze het eerst niet en hebben we er daarna met zn alle heel hard om gslachen ze kennen ons goed iig
haha, op het werk had ik de naam Zoé al gedeeld met wat collega’s, ik ben er normaal niet zo moeilijk in. Maar mijn moeder is zo’n nieuwsgierig mens die maar namen blijft noemen, en ook al heb ik niet laten blijken dat ze dus bij Zoé raak zat, ik ken haar langer dan vandaag en weet dat ze nog jaren lang gaat zeggen: oh zie je wel, die naam die noemde ik toen nog blablabla, en dat is nou nét het gene dat me stoort
Kan ik me voorstellen hoor! Als ik niet 100% zeker was geweest had ik in een situatie als de jou wss ook geswitcht. Jammer dat soort mensen.
Als je dan switcht vraag haar dan ook om drie namen op te schrijven en daarna niet meer te raden. Ze hoort 't wel na de bevalling. Anders kan ik me voorstellen dat je gek wordt
Nou idd, ze kan wel het hele namenboek voorlezen dan is t altijd keertje raak Lijkt me een goede tip. Vraag of ze er 3 opschrijft en er dan over ophoud omdat het je stoort.
Als je moeder echt zoveel namen noemt zou je je daar dan wat van aantrekken? Er blijft anders niks over! Yael, Lize, Fae, Iza, Romy, Zita, Eliz, Moa, Kate, Caro
Jemig wat is dit lastig.. wou dat ik gewoon een naam kon kiezen zonder mening van mijn man haha. Hij wilt Zoë, Yara of Rox (ok sorry, ik vind Rox dus echt oprecht afschuwelijk) Ik wil Loïs, Yara, Noë of toch maar Zoë.. ondanks mijn moeder..
Is de uitspraak Zowie of Zowee? Want bij Zowie is de naam zo populair dat iedereen de naam wel kan raden door de top 20 op te noemen. Zou ik mij echt niet door tegen laten houden! Ik zie dat je eerst Zoé en daarna Zoë schrijft dus vandaar mijn vraag
Van leuk naar minst leuk (voor mij dan): Noë (maar mooier: Noé) Loïs (komt wel veel voor maar wel tijdloos) Roxy (stoer/ wel met -y!) Yara (of Jara) Zoë (kan die naam echt niet meer horen of zien)
Chloe? Wat een mooie naam trouwens, Zoë.. super mooi bij je andere kids. Die gaat hier op het lijstje!
Ik snap je heel erg goed, maar echt ik zou me niet laten tegen houden. Hier heb ik bewust mijn moeder (als enige) ingelicht voor de komst van onze zoon. Dit, omdat ze een open hartoperatie onderging en ik haar toch 'iets' wilde meegeven. Het was sowieso al spannend genoeg. Klinkt stom, maar ik zocht naar iets waar ze misschien kracht uit zou kunnen halen en als enige de naam van ons ongeboren kind weten, zou zij heel bijzonder vinden. Dus ook al voelt zij zich nu 'bevoorrecht', I don't care. Ik zou me daar niet door laten tegen houden
Ik twijfel ook over de uitspraak.. Zowie klinkt leuker dan Zowee, maar vind Zoé mooier geschreven dan Zoë.. mijn hemel wat een gedoe dit laatste keer geweest haha