Ik zou het schrijven als Ivy. Als je de naam leest, zou je misschien denken dat het op zijn Engels (ai-vie) uitgesproken zou moeten worden, maar daar wennen mensen snel genoeg aan als ze weten dat jullie het uitspreken als ie-vie.
Ivy...Zo gaat mijn kindje heettr als een meisje word..vind een super leuk naam..helemaal verliefd op,het klint lief enzo?!!!!
Bedankt voor jullie reacties! We willen de naam echt uitspreken als ievie. Ik vind het op z`n engels juist niet mooi klinken. En inderdaad zoals al gezegd wordt wennen mensen in de omgeving er toch wel aan en nemen ze het over zoals wij het uitspreken. Ivy dus! Bedankt!
Zeker Ivy! Vind ik veel mooier staan. Bovendien mag het meisje de rest van haar leven gaan spellen als ze Yvi gaat heten, vrees ik. Maar volgens mij ben je er al uit! Leuke naam!
Ik wil je wel waarschuwen hoor, want echt NIEMAND gaat ievie zeggen maar aivie. Deze naam ís gewoon aivie. Ik zou dan toch echt kiezen voor een andere spelling, Ievie of Ievi of Eevie (zoals de pokémon haha!)
Ik vind Ivy een leuke naam, maar dan wel met de 'gewone' engelse uitspraak, aivie. Vriendinnetje van mijn kinderen heet zo, en ik vind het een hartstikke leuke naam (en een leuk meisje). Yvi of Yvie zou ik eerder als ievie uitspreken dan Ivy.
Dit schrijf je inderdaad zoals Eevie, de Pokemon Snap dat het als Ivy er mooier uit ziet, maar dat is wel een totaal andere naam. Zelf vind ik Ivy en de juiste uitspraak daarbij, het leukst! Maar je hebt je keus gemaakt zie ik!
Sowieso zou ik voor de schrijfwijze Ivy gaan. Yvi vind ik er raar uitzien. Maar ik zou ook kiezen voor de Engelse uitspraak Aivie.. aangezien je anders heel veel mensen zult moeten verbetere. Ook vind ik de engelse uitspraak leuker dan de nederlandse
Als je het echt op z'n Nederlands uit wil gaan spreken (wat ik persoonlijk niet mooi vind) zou ik kiezen voor Ivy ..