Wat vinden jullie van de meisjesnaam Ivy? Kan dat met een oerhollandse achternaam? En hoe zouden jullie het uitspreken? IJvie lijkt mij de enige mogelijkheid, of zou het toch nog tot verwarring kunnen leiden?
Ivy spreek je uit als: Ai-vie Hoor de uitspraak hier: Youtube uitspraak Ivy Voor mij is de naam te hype op dit moment zoals Lynn dat een tijdje terug was. Zou het hierdoor zelf niet doen. Vind het wel een leuke naam maar namen die eindigen op y zoals Lizzy en Ivy vind ik iets te kinderlijk. De Nederlandse achternaam zou voor mijn geen protest zijn om wel of geen Engelstalige voornaam te kiezen.
Ik vind het wel een leuke naam! Kan prima met een oerhollandse achternaam naar mijn idee 'Ivy de Vries' vind ik leuk klinken Ik zou het ook uitspreken als IJvy
Uitspraak ai-vie, ik begrijp niet hoe een I ineens een ij zou kunnen worden? Erg leuke naam, een van de weinige Engelse namen die ik wel leuk vind!
Ik zeg ook Ai-vie. Y-namen hou ik niet van. Het is niet mijn smaak. Maar de combinatie met een oerhollandse achternaam zou me niet tegenhouden als het dè naam is.
Ijvie is wel een hele hollandse uitspraak en een beetje zonde van de naam. Dan zou ik eerder een Nederlandse naam kiezen. Uitspraak is idd Ai-vie, met een echte engelse I.
Ivy uitgesproken als Ijvie vind ik echt zo raar! Waar haal je dan die 'IJ' vandaan?? Je spreekt het uit als Aivie en dát vind ik een hele leuke naam! Stond zelf ook op mijn lijstje!
Bedankt voor jullie reacties! Vooral het YouTube-filmpje met de uitspraak, want die uitspraak bedoelde ik eigenlijk! 😊 Nederlands is niet mijn moedertaal, dat blijkt wel weer. Maar nu ik er over nadenk, zeg ik ook geen 'wain', maar 'wijn', dus ik snap het verschil. Zou dan toch een beetje bang zijn dat het in NL toch eerder 'IJvie' (harde uitspraak) wordt dan Ai-vie?
Ik vind het leuk en zou het idd uitspreken als ai-vie. Doet me alleen wel gelijk denken aan blue ivy (kind van Beyonce en jay-z) .
Ik vind het een leuke naam maar als ik me dan bedenk dat ze ooit een vrouw van 60 zal zijn met de naam Ivy....Meer iets voor kindjes net zoals Evi enz