2e naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Chanti1980, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanti1980

17 mrt 2015
    25
    0
    0
    Over de eerste naam zijn we er al uit, dat wordt Ivy. Maar nu zouden we ook graag een 2e naam willen. We vinden allebei Quinn leuk, of June als het inderdaad in Juni geboren wordt.

Maar nu had ik bedacht dat het misschien ook wel leuk zou zijn om een eerbetoon te doen aan mijn overleden vader en mijn vriends overleden broer. Mijn vader heet Gerry en zijn broer heet Rien. Misschien een combinatie daarvan ofzo... Hebben jullie misschien een idee hoe we hier iets "hippers" van zouden kunnen maken? Thanks alvast!

2. Mlissa

Mlissa Actief lid

28 apr 2014
    219
    1
    18
    Gerlien? Niet echt hip haha!

Bij allebei zit Ry/Ri in de naam dus misschien iets van Rian/Ryan/Rianne/Ryanne?

3. K00

K00 Niet meer actief

Euhm... Lastig!

Ik ben dan wel echt weer van de oude stempel, waarom zouden tweede namen hip moeten zijn? Je gebruikt ze in principe nooit. Het is om iemand te eren/te herdenken en je kindje zegt echt nooit
    ik ben Ivy Juliette Mariette Maria Francien...

Ik dacht aan iets van Ivy Geke Rianne, maar misschien is dat te boers??

4. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Hip lukt me zo niet maar toch een rijtje:

Uit een van de twee namen:

Gerrie
    Gerri
    Gerda
    Geke

Rienke
    Rieneke

Of een combinatie:

Rianne
    Gerdien
    Gerdine
    Geraldine

Of iets geknutseld:

Gerien

Ivy Quinn is heel mooi. Hoorde laatst van de naam Quinte. Ook mooi achter Ivy.

5. Chanti1980

17 mrt 2015
    25
    0
    0
    Dank je wel voor het meedenken dames. Ik kom ook niet verder dan Gerien of Gerdien. Dan klinkt Quinn idd eens stuk mooier. ;)

Maar wel super lief dat jullie willen meedenken! :)

6. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Ik ken een Gerdy (op z'n nederlands uitgesproken, dus Gerdie). Maar dat lijkt misschien wel (te) erg op je vaders naam?

7. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ivy Rey?
    Al vind ik dat niet echt op een naam lijken, het klinkt wel leuk bij elkaar :D

Anders Geri (met engelse uitspraak?)
    Maar Quinn past er misschien wel het beste bij.
    Lastig hoor ... :)

8. Vidah

Vidah Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.750
    964
    113
    Vrouw
    Ryenne / Ryen
    Riënne / Riën
    Inger
    Erin
    Reny
    Regin
    Regine
    Gene

9. Mara13

Mara13 Lid

2 dec 2015
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ivy Gerine
    Ivy Regien

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ivy June of Ivy Quinn vind ik wel heel erg mooi. Bij vernoemen dacht ik ook aan Ryanne/Rianne. Rayne zou ook nog kunnen, maar dat is al geen duidelijke vernoeming meer...

11. Chanti1980

17 mrt 2015
    25
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties... ik moet er nog maar even over nadenken denk ik, maar we hebben gelukkig nog ff. :)

12. AngelaK

AngelaK Bekend lid

1 dec 2011
    508
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht aan Ginger, maar dat is misschien te ver gezocht (?)...

13. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik vind Ivy June heel mooi bij elkaar klinken.

Ook al gebruik je een tweede naam (bijna) nooit, vind ik het zelf mooier als het bij elkaar past.

Maar goed, bij ons is vernoemen helemaal niet gebruikelijk, dus voor ons was dit geen punt. Onze oudste zoon heeft als tweede naam de naam van mijn broer en die was echt helemaal verbaasd. Dat vonden we een leuke verassing. Verder hebben we geen vernoeming gedaan, ik vind het al snel geforceerd.

Maar nogmaals: Ivy June vind ik echt prachtig!

14. Chanti1980

17 mrt 2015
    25
    0
    0
    @ AngelaK, het wordt misschien al een ginger, dus das beetje dubbelop. Hahahaha!

@ Superjollie, ik heb altijd geroepen dat ik ooit mij kindje naar mijn vader wilde vernoemen. Maar dat was voordat ik mijn huidige vriend kende, en dus voordat ik wist dat ook hij iemand belangrijks verloren was. Dus ik vind dat ik nu niet alleen mijn vader kan eren, maar dat ook zijn bre=oer daarbij betrokken moet worden. Maar ja... dan kom je op best duffe namen uit. En de voorletter van de naam die wij in gedachten hadden begint met een I en de achternaam met een S. I.S. dus... beetje ongelukkig nu. Dus vandaar een 2e naam.

15. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Ivy Mae
    Ivy Raegan (uitspraak als Megan maar dan met een R )
    Ivy Sue

Paar suggesties :)

16. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ivy Rose vind ik ook wel mooi... Maar heeft niets te maken met de namen die jullie willen verwerken als 2e naam ;)

17. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Je zou deze keer jouw vader kunnen vernoemen en bij een volgende kindje zijn broer?

Samengevoegd kom ik niet verder dan Ivy Gernie / Ivy Gerny / Ivy Jernie of zoiets.
    Of Gerrine / Jerrine / Gerene / Jerene / Gerean / Jerean (dzjerrien met langgerekte ie)

Naar alleen Gerry:
    Ryleigh (zitten alle letters van Gerry in)
    Greer (zitten alleen letters uit Gerry in)
    Gry (zitten alleen letters uit Gerry in)

18. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik snap heel goed dat jullie deze belangrijke mensen willen eren. Het lastige in dit geval is dat de harde 'g' niet zo lekker klinkt met Ivy. Ik zou dus zelf kiezen voor een naam die met een andere letter begint.

Deel Deze Pagina