IZZ en IVF/ICSI Dusseldorf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liz21, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Hoi Dames,

Morgen hebben wij intakegesprek in DD.
    Wie heeft er ervaring met behandelingen in het buitenland en IZZ??
    Hoe is dit verlopen???

Ik heb een mail van hun ontvangen en ik krijg het nederlandse tarief vergoedt. Wat ik tot nu toe ook begrijp is dat ik zodra ik een behandelplan heb dit moet opsturen met een verwijzing van een nl arts voor hun toestemming te verkrijgen.
    Pff je vindt zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie!!
    Morgen eerst maar eens op gesprek en waarschijnlijk kan de arts mij ook meer info geven.

2. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik heb goede ervaringen met IZZ en DD. Al was het in 2010. Ik moest ook die papieren opsturen en daarna heb ik het NL-tarief vergoed gekregen. Wij hebben nog wel zelf het een en ander bij moeten betalen, maar dat hangt helemaal af van wat je in DD gaat doen. Ik heb de eicelpunctie ook daar laten doen. Alle echo's deden we in NL.
    IZZ deed echt nergens moeilijk over, ook niet over Assisted Hatching. Ik weet dat Menzis daar wel moeilijk over doet en dat je die rekening ook niet in moet dienen. Nogmaals, ik ken IZZ alleen uit 2010.
    Heel veel succes morgen in DD. Ik vind het een fijne kliniek en ik hoop dat jullie dat ook hebben.

3. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Wauw wat een fijne kliniek en mensen!
    Heb eigenlijk geen positief woord meer over NL over.. Wat zijn het toch prutsers! In ons geval dan he.

Heel fijn om te horen dat het goed is verlopen met IZZ. Dank voor je reactie!
    Ik ga zo meteen eens contact opnemen en alles regelen.

Iemand nog meer ervaring?

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Liz: even offline! Grappig dat je gisteren ook je intake in DD had. Ik had hem ook om 11.00 uur, maar het liep nogal uit. Misschien zaten we samen wel in de wachtkamer. Ik heb er zelf ook wel een goed gevoel over, met name omdat hij zijn mening gaf over mijn 2 eerdere pogingen in NL en de medicatie die helemaal niet bij mijn situatie paste.
    Ik heb zelf een andere verzekering en moet nu ook nog alles gaan regelen. Geen idee nog wat er allemaal bij komt kijken. Jij veel succes in DD!

5. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Hey sneeuwmees, ik stond om 10u alweer buiten dus waarschijnlijk niet. Wij waren ook een kwartier later aan de beurt. Je krijgt nu echt het gevoel dat er goed naar alles gekeken wordt en geholpen wordt he. Ze hebben ons in NL maar wat aan laten klungelen. Mede omdat ik nog heel jong was toen we begonnen. Inmiddels al 5jaar aan het vechten. Pfff wordt weer boos nu ik dit zo schrijf!
    Jij ook heel veel succes in DD en ik hoop van harte dat jullie wens uitkomt!

6. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Wij hadden alle beurten in Nederland al "verbruikt" toen we de intake hadden in Düsseldorf. Ondanks dat wel van IZZ de intake, bloedprikken en eerste onderzoeken vergoedt gekregen! Onder de noemer: hulp in het buitenland. Ik was blij verrast! We zijn niet meer aan een ICSI poging toegekomen, dus weet niet of we verder ook nog vergoed zouden krijgen, maar hier waren we al heel blij mee!
    Ook een fijne kliniek inderdaad, met een frisse blik op de behandelingen. Eindelijk wisten we waarom een zwangerschap maar niet wilde lukken, terwijl je jarenlang hebben gehoord dat we onbegrepen verminderd vruchtbaar zijn .....

Heel veel succes!

7. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo Tlc81,
    Ik ga even off-topic, want ben nieuwsgierig hoeveel dhea jij hebt gebruikt nu je spontaan? zwanger bent geworden? Ik slik vanaf februari 50mg/dag en heb 18 april mijn intake voor 4e onbetaalde icsi en hoop natuurlijk dat ik die niet nodig heb.
    Groetjes,
    K.

8. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Tot nu toe dus alleen maar positieve ervaringen, fijn om te horen!
    Wat fijn dat jullie zwanger zijn,heel veel succes met de laatste loodjes!

9. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    @Kaltje: ik ben begonnen met 50 mg per dag ('s ochtends). Na zo'n 5 weken kreeg ik bijwerkingen; vette huid, haaruitval. Toen heb ik de dosering verlaagd naar 25 mg. Na 6 weken DHEA gebruik had ik ineens een positieve test...
    Mijn AMH is overigens 0.73 Dit wist ik nog niet bij starten van de DHEA, maar ik ben ervan overtuigd dat dit het hele punt is geweest.

Ik hoop dat jullie de 4e poging ook niet nodig gaan zijn! Succes!

Deel Deze Pagina